• Linny

Smink Smink Smink!

nyfiknaflickan skrev 2007-11-15 13:22:35 följande:
    Nån som testat skuggorna från alimacosmetics? Tycker det ser ut som att de har jättefina färger.
    Nope
    Hallontrollet skrev 2007-11-15 13:23:18 följande:
    Ha ha jag tog nog alla tre du var missnöjd med :) Men även flera av de du var nöjd med så vi hoppas jag också blir det. Hur använder du dina PL skuggor? med vatten?
    Nej, jag använder dem inte med vatten. Använder primer under och så duttar jag dit skuggorna tills jag är nöjd och sedan tonar jag. Jag använder bara vatten i skuggor när jag ska göra eyeliner.
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-15 13:34:55 följande:
    Linny: Tonar är det desamma som sudda eller? -vilsen-
    jo det är det väl
  • Linny

Hallontrollet: Näää vilket fusk, vilka långa fina ögonfransar du har *surar lite*
    Fin färg på skuggan också. Testa att lägga en lite mörkare skugga längst ut i ögonvrån också, nästa gång. Det ger läcker effekt

• Linny

Lilja: Du ville se hur det blev med Your ladyship/Dark soul, dagen då makeupen satt hela dagen (till skillnad från dagen innan). Bild finns i galleriet nu.

Här har ni min egen lilla Konstapel Klang (med en liten twist). Lite modernare sådär..
    Alfred ska bli polis OCH dragshowartist (klicka för att förstora)

• Linny
    LMK skrev 2007-11-16 20:18:44 följande:
    Nu ligger veckans sminkbilder uppe för nyfikna.
    Jättefina Fortfarande avis på din bildkvalité och ljuset också!
  • Linny

Hej hej!
    Underbar dag igår med shopping, flera timmar på Sturebadet (med kurbad och ansiktsbehandling, ångbastu, relax osv) och middag på "Ett litet hak". Mmmmmmmmmmm!

Köpte mig en ansiktsprimer från Face igår. Me like! Kände på massa krämer från Dermalogica och ska kolla in dem på nätet nu. Var har de bäst priser (och var slipper man eventuella tullar?). Glömde kolla priserna i butik, så jag har inget att jämföra med. Ska bland annat ha en ögoncreme.

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-18 22:49:29 följande:
    Detta prat om muffin.. Blir lite sugen på att testa den. Var kan man köpa den och vad kostar den??
    Jag är en av de få här som inte är imponerad av muffin. Inte alls snyggt på mig. Kanske för att jag har så stora ögonlock att de nästan ser rynkiga ut med den på. Nädå, men den lägger sig ojämt på mina ögonlock och det ser bara torrt och fnasigt ut
  • Linny
    Honey1982 skrev 2007-11-19 10:56:07 följande:
    Använder inte heller Muffin, Meteor (cybershadow) är mycket finare på mig
    Ah, skönt att se att det inte bara är jag

Idag kör jag silver/grå: Mercury, Chrome (MUS), Dark Soul (Mac). Celebration (MUS) som eyeliner.
  • Linny

maddie: Säljs kanske i Malmö, men annars inte i butik i Sverige. Finns på nätet Tror det finns på tex. Strawberrynet.

Ok.... Jag vet att jag har frågat innan, men jag glömde skriva ner vad ni svarade. Vad kan ni rekommendera för scrub/exfoliering? Jag har rätt känslig hud runt ögonen, så jag bör inte använda kemiska prylar utan något milt. Har clinique någon bra?

• Linny
    Fridapida skrev 2007-11-19 12:57:16 följande:
    MAN SKA INTE EXFOLIERA RUNT ÖGONEN!!! FACE har en br exfoliering tycker jag. Helt underbar. Clinique har en i sin poreminimizer-serie, som inte är mild. Vill du ha snäll o mild hudvård, Dermalogica. De har en mask som är exfolierande. Den är underbar tycker jag. Prova den!
    Nä jag vet att man inte ska göra det Men jag menade inte precis runt ögonen, utan långt upp på kinderna och sånt också
Svar på tråden Smink Smink Smink!