• Linny

Finns flera som säger sig ha testat allt men haft problemhy.. Efter att de startade med detta så blev hyn helt underbar.. Jag är alltid skeptisk till saker som inte forskats på

Min pensionerade granne försökte idag övertyga mig att Oriflame var bättre än alla fina krämer (även Dermalogica). Jag var skeptisk. "Jomen det är svenskt" var en av hennes argument. Det argumentet biter inte på mig. Det mesta som är bra och gott är inte svenskt.. Vad är tex. godast och mörast? Brasiliansk/argentinsk oxfilé eller svensk?? Jo just det, de förstnämnda!

• Linny

Knott: Men metoden går inte ut på att ta vilken olja som helst utan på att använda väldigt speciella kombinationer tydligen.

• Linny

Ska prova min nya dermalogica sedan när jag har duschat. Längtar

Kan ni inte roa mig lite här!? Har varit inne i en tråd och blivit riktigt uppretad och deppig. Så prata om nåt kul nu!

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-28 13:33:54 följande:
    Jag har inte kameran tillgänglig just nu, glömde den hos mina föräldrar. Annars så hade jag lagt upp bild idag för jag fick till det bättre än vanligt. Hade tre olika MAC skuggor. Först Nylon som highlighter och sen hade jag ett pigment som heter PinkBronze över hela ögonlocket och sen hade jag en brun nyans som heter twinks i globen och i trekanten i ytterögat. Och så mörkt brun kajal uppe och innanför fransraden nere. Blev riktigt nöjd. För ovanlighetens skull....brukar alltid vara sååå kritiskt annars.
    Men vad kul att du fick till det så bra idag!
    spiritsinlove skrev 2007-11-28 13:54:48 följande:
    Nej det är ju möjligt, men det skadar väl inte att fråga en andra gång?
    Fråga på bara Förhoppningsvis så har någon provat, men de kanske inte har varit inne idag

Nu har jag provat min dermalogica skin smoothing cream. Underbar på huden, men det luktar ju skunk. Det gjorde Active moist också, fast den var faktiskt värre. Men men, doften försvinner rätt snabbt så det är ju ingen fara.
  • Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 19:39:49 följande:
    Hur lägger ni alla på ögonskugga?  Alltså hur "målar" ni dom?
    Det är olika, har vi lärt oss nu En del börjar med den mörkaste och lägger i v:et upp i globlinjen först, sedan den mellanmörka och sist den ljusaste. Jag har lagt det omvänt. Ska testa att lägga den mörka först någon dag, när jag kommer ihåg det
  • Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 19:48:29 följande:
    Ingen av er som har lust att fota stegvis när ni sminkar ögonlocken?Så mkt lättare att se på bild å förstå vad ni menar Jag skulle iaf uppskatta det till 1000 Förmodligen fler nybörjare oxå
    Jag vågar inte, för jag är så fumlig Det ser alltid för jävligt ut ända tills det är klart liksom
  • Linny

Solstrålen: När du har ögat öppet så har du ett veck alldeles nedanför ögonbrynsbenet (heter den ens så?). När du blundar syns det kanske inte så bra, men du ser exakt var det är, när du öppnar ögat. Där ska du måla den mörkaste skuggan..

Svar på tråden Smink Smink Smink!