• Linny

Smink Smink Smink!

Lejån skrev 2007-11-13 20:16:25 följande:
    Har inte läst bakåt, men är det någon som lyckats med paypal ännu?
    Jag har lyckats, men det var ju ett tag sedan. Det verkar snarare som om det är nåt fel på Paypal just nu.
  • Linny

Bröllop: Vi hade också en bok, med blanka sidor som folk fick fylla i. Jättekul och ett härligt minne. Tyvärr har inte alla skrivit. Boken låg väl lite i ett hörn och folk hade så kul (vilket ju är ett bra betyg) att den glömdes bort lite. Vi glömde själva att den låg kvar i rummet där tårtan serverades och inte i stora festlokalen.

Idag jobbar jag hemma och kommer inte att sminka mig. Rätt skönt med dagar helt utan också, så huden får vila. Hoppas mina beställningar kommer idag!

• Linny

Hallontrollet: Det finns annars ett riktigt budgettips på exfoliering som en tjej här i tråden använder. Så om du inte vill lägga ut så mycket pengar så köp en microfibertrasa (typ 20 spänn) Inte så snyggt att ha i badrumsskåpet och saknar lite lyxkänsla, men gör nog jobbet lika bra och ABSOLUT bättre än att inte exfoliera alls. (kommer från rätt käft somt typ "glömt" att göra det i flera år) haha

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-14 17:55:39 följande:
    Idag fick jag 6st ögonskuggor och några bortstar jag vann på tradera. Har lagt upp bild på det på min sida. Någon som vet om man skall använda ögonskuggorna ihop  med vatten? Hur är det med dem från PL, skall de användas med vatten?
    Du kan säkert använda dem med vatten. Det kan man med PL också. Jag brukar inte göra det, utan trycka (dutta) fast dem på locket. Jag har eyeprimer innan. Precis som Elma skriver så kan pulverskuggor flyga runt mycket. Det är viktigt att man knackar av överflödet på kanten innan man lägger skuggan. Annars yr det runt i rummet. Ibland kan det vara en idé att blöta, men jag tycker det är svårare att sudda då.

Penslarna ser helt ok ut, men jag hade direkt slängt den där som inte är en pensel med bort utan har skumtopp. De är totalt värdelösa och absorberar själva skuggan.
    elma skrev 2007-11-14 18:00:37 följande:
    Idag låg min Fiberwig mascara i posten, ska bli så kul att testa. Tyckte fast-lash var lite klyddig, även om jag gillar effekten, så jag sökte vidare och hittde denna på e-bay, införskaffades för futtiga 3$ +9$ i frakt från Japan!www.makeupminute.com/imju-fiberwig-mascara/
    Jag vill ha recension sedan Trasan är fortfarande rosa och ful, men funkar det är jag inte den som är den. Jag vill ju inte slänga bort pengar bara för sakens skull
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-14 19:50:22 följande:
    Linny: Åh tack! Ja den borsten är kanske inte den bästa. Skall byta ut den. Har en annan med med skummgummitopp eller vad man skall säga som är mycket bättre.
    Skumgummitoppar överhuvudtaget är ett big no-no inom makeup. Den kan inte användas till nåt (om du vill att det ska bli bra) så lägg undan den i soptunnan el. nåt
  • Linny
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-14 21:03:28 följande:
    har sett att ni diskuterat PL:sögonskuggor en del. Är de bra? Man kanske skulle prova. Älskar ögonskuggor. Är sample storleken väldigt pytteliten?
    Jag tycker de är rätt bra. Samplestorleken räcker rätt länge. Jag har inte använt slut någon än, inte ens halvt slut.. Räcker kanske till 20 gånger eller så.

Blä, min nya ögonkräm från Biotherm kliar och svider. Känns torrt och irriterat när jag tagit på den. Jag fick den rekommenderad av tjejen i Kicksbutiken och frågade om den även var för känslig hy osv. och det sa hon att den var.. Men inte för min i alla fall. Tror ni man kan reklamera?
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-14 22:04:05 följande:
    Linny- Jag su ju det, Kicks brudarna kan ingenting!!!*lalala*
    Nä jag vet ju egentligen det.. Men jag skulle egentligen köpa en ny ögonkräm av samma märke jag hade innan. Men så sa hon att denna var bättre och var mer utslätande. Dumma jag gick på det.. Den är säkert mer utslätande osv men fan vad det svider.
  • Linny

Macs skuggor är fina men en del har inte motsvarat mina förväntningar. Idag har jag dock på en kombination som jag provat innan och det har funkat jättebra. Dagen efter "den stora besvikelsen" så provade jag denna kombination (Your ladyship och Dark soul) och det satt kvar (på samma ställe) hela dagen och kvällen.

PL har jag varit nöjd med. En del har jag varit jättenöjd med (som med de två ovan). En del sitter dåligt, speciellt de blåa som är riktigt mörka. Mest missnöjd har jag varit med jazzy, forest och phantom. Mest nöjd med sprout, olive you, tart, peach parfait, peach champagne, dubloon och uptown.

Idag var jag förbi och lämnade tillbaka min ögonkräm från Biotherm. Fick fylla i värsta formuläret om vad som var fel på den, men men.. Ska fundera ut vilken jag ska ha istället.

Svar på tråden Smink Smink Smink!