• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:03:55 följande:
    Fluffguf välkommen!!Fridapida- Då ska man nog skaffa en sån Muffin, hade Take off jättemkt i somras tillsammans med Saturn highlitern*då fick jag komplimanger*
    Kul att du fick så mkt komplimanger!

Muffin är även snygg ihop med rouge i globlinjen, svag eyeliner och lite mascara. Blir en snygg o fräsch dag-makeup!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-11 18:28:23 följande:
    Kul att du fick så mkt komplimanger!Muffin är även snygg ihop med rouge i globlinjen, svag eyeliner och lite mascara. Blir en snygg o fräsch dag-makeup!
    Fridapida- Du, jag har aldrig sett din rouge i globlinjen sminknings bild??? VA? va? vaaa??
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:27:51 följande:
    Jag har fallit för trenden Rött läppstift, så koolt och sexigt!!
    Det är snyggt! Men jag tycker verkligen inte att jag passar i det. Passar du i det: Grattis!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:30:28 följande:
    Fridapida- Du, jag har aldrig sett din rouge i globlinjen sminknings bild??? VA? va? vaaa??
    Jag har det på senast inlagda bilden. Men ihop med massa annat.

Men jag tycker det är såååå svårt att inte bara få en bild på en stor näsa, kan inte klippa i datorn (lite efter).
  • Smuliz

Själv har ja rätt torr hud och känslig. Har provat en massa "billiga" i vanliga affärer utan ett bra resultat.

Nu har ja verkligen hittat ett stenbra märke!!

Ville bara tipsa om det.. Mary Kay heter det. Säljs inte i nåra affärer utan man måste träffa en konsult där man får prova alla produkter och se så man får rätt. Och det är verkligen så bra som dom utlovar

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-11 18:31:01 följande:
    Det är snyggt! Men jag tycker verkligen inte att jag passar i det. Passar du i det: Grattis!
    Fridapida- Man kan inte passa i allt . Jag passar inte i bronzer, ser ut som en sönderstekt korv*asg*. Jodå, jag passar i rött läppstift, kör även med eyelinern och that´s it. Blir sååå fint!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fridapida
    Smuliz skrev 2007-09-11 18:33:15 följande:
    Själv har ja rätt torr hud och känslig. Har provat en massa "billiga" i vanliga affärer utan ett bra resultat.Nu har ja verkligen hittat ett stenbra märke!!Ville bara tipsa om det.. Mary Kay heter det. Säljs inte i nåra affärer utan man måste träffa en konsult där man får prova alla produkter och se så man får rätt. Och det är verkligen så bra som dom utlovar
    Mary Kay har verkligen blivit stort i Sverige nu! Kommer nog att växa ännu mer. Kul att du hittat något du gillar.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:34:35 följande:
    Fridapida- Man kan inte passa i allt. Jag passar inte i bronzer, ser ut som en sönderstekt korv*asg*. Jodå, jag passar i rött läppstift, kör även med eyelinern och that´s it. Blir sååå fint!!
    Det är snyggt. Det enkla är ofta snyggare än vad man vill tro.
  • elma

lägger till nya tråden.

Sällar mig till ledet som inte ska spendera mer pengar på ett tag...beställde fler mineralskuggor igår...fy skäms på mig, har närmare hundra, mestadels prover men gud vad de räcker länge men jag är helt beroende...det är så kul

www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm&page_id=49

rea denna vecka 5$ för 2gram i 10g burk =nästan 4ggr mer än i.d, smörade för maken min och alla 62 damp ner i korgen (250$, så det blev lite mer rabatt)är student själv(juridik med skatteinriktning....kanske kan göra sminkavdrag i deklarationen????)

ska träna på att ta bilder, det är ju så roligt att se er andras, så jag får väl skärpa mig med och våga visa, fast det är asklurigt att få till bilderna bra

Svar på tråden Smink Smink Smink!