• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya
    AnThor skrev 2007-09-12 00:27:31 följande:
    ingen som har koll på foundations?? Vad använder ni i ansiktet som täcker bra? Har en bra till vardags men behöver en bättre till fest å dyl... Tipsa gärna om vilka märken som helst...
    Jag gillar Armanis foundation. Inte super täckande , men man blir fin i hyn
  • Linny

Majestic: GeneradRäcka ut tungan

nadja: Kul! Ta ett foto också

Fridapida: Jo jag har sagt att jag inte passar i Empire, eller i någon plommonlila färg. Tycker fortfarande att jag på avstånd ser glåmig ut i det.

Jag lägger alltid ett tjockt lager med t.ex. balancing dust (eller ljust puder) under ögat innan jag börjar lägga skuggor. Jag lägger alltså löst puder, jag jobbar inte in det. När jag sedan är färdig så sveper jag bara bort det. Då ligger skuggorna på toppen av det lösa och kommer aldrig i kontakt med huden.

Anthor: Jag har numera mineralfoundation. Applicerar med "flocked sponge" när jag vill ha mer täckande. Gillar starkt!

• Lejån

Empire är min lilla fest-skugga. I liike alot! Och jag kommer nog säkerligen att köpa devil dust också fast jag har typ beställt alla i den nyansen från PL. Det slutar alltid med att jag köper nya i samma färg som jag redan har fast en annan nyans. Svårt att släppa det lila.

Någon som har Merlot från PL?

• trollsanna

AnThor
    Sonya serien (aloe vera prdukter från forever Living Products) har en foundation som är på kaka men täcker jättebra. Man kan justera hur täckande man vill ha med hjälp av lite vatten. Till vardags annars så använder jag cliniques foundation men till fest min Aloe Vera foundation tycker dom två är kanonbra.

malmömama
    Använder cliniques eyemakeup remover. Tycker den är jättebra samt skön för ögonen. Kan varmt rekomendera den.

Jobbar massor och ska flytta nästa vecka så det blir inte att jag hinner med att lägga upp dagens sminkningar som jag brukar. Ska å jobba nu men kanske hinner lägga in dagens ikväll.

Vilken tur ni gjort en ny tråd! Själv har jag blivit '' beroende'' av den. Flört

• Linny

Nu ska ni få höra!! Jag var inne på M.U.S idag UTAN att köpa något!! Måste upprepa...
    Jag var inne på M.U.S idag och pillade på alla grejer och jag köpte NADA!! *chockerad*

Hade dock redan "köpt" mig en ny frisyr och slingat håret samt varit inne på JC och inhandlat nya jeans.. Så plånboken brände inte direkt i väskan

• Fridapida
    AnThor skrev 2007-09-12 00:27:31 följande:
    ingen som har koll på foundations?? Vad använder ni i ansiktet som täcker bra? Har en bra till vardags men behöver en bättre till fest å dyl... Tipsa gärna om vilka märken som helst...
    Jag är i.d användare. De är en av de dyrare mineralsmink-varianterna. De är täckande och ger fin finnish. Tycker att de passar på dag o kväll. Du får den så täckande du vill beroende hur du väljer att lägga den.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-12 00:39:22 följande:

´Jag blir förvirrad i penseldjungeln.. Någon som vill redovisa vilka penslar det finns och vad de används till?
    Kan jag absolut göra! Tar det senare ikväll. (Ett av mina fovoritämnen... )
  • Linny

*Ser att Fridapida läser igenom och svarar*

Nu ska jag hämta lillen på dagis men tittar in senare ikväll. So long!

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-12 13:48:46 följande:
    Nu ska ni få höra!! Jag var inne på M.U.S idag UTAN att köpa något!! Måste upprepa...Jag var inne på M.U.S idag och pillade på alla grejer och jag köpte NADA!! *chockerad* Hade dock redan "köpt" mig en ny frisyr och slingat håret samt varit inne på JC och inhandlat nya jeans.. Så plånboken brände inte direkt i väskan
    Jag är chockad! Tipsa om hur du gjorde!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-12 16:00:13 följande:
    *Ser att Fridapida läser igenom och svarar* Nu ska jag hämta lillen på dagis men tittar in senare ikväll. So long!
    Haha, ja jag svarar alltid på ett inlägg itaget så att det syns vem jag riktar mig mot. Är lite pedagogisk...
Svar på tråden Smink Smink Smink!