• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-11 18:32:43 följande:
    Jag har det på senast inlagda bilden. Men ihop med massa annat. Men jag tycker det är såååå svårt att inte bara få en bild på en stor näsa, kan inte klippa i datorn (lite efter).
    Fridapida- Stora näsan bilder*garvar* det där känner jag igen, JAG KAN INTE TA BILDER!!!
    Var i ditt galleri, är det 3e september bilden du menar??
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Impreza

Hej och hjälp!
    Var kan man få lära sig en just grundsminkning?
    Från början till slut och hur man trollar bort röda märken och ringar under ögonen?

• Majestic
    Impreza skrev 2007-09-11 18:40:56 följande:
    Hej och hjälp!Var kan man få lära sig en just grundsminkning?Från början till slut och hur man trollar bort röda märken och ringar under ögonen?
    Hos Fridapida Skrattande!!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Impreza

Hjälp mig då Fridapida ;.9

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 18:40:24 följande:
    Fridapida- Stora näsan bilder*garvar* det där känner jag igen, JAG KAN INTE TA BILDER!!!Var i ditt galleri, är det 3e september bilden du menar??
    Ja, men den syns dåligt... Ska fota så det syns...
  • Fluffguf

Jag har bara en enda sminkbild hittills, och den ligger i mitt galleri nu. Tyvärr blev det lite konstiga gula streck när jag fotade, det är inte min foundation som är fel färg

• Linny

Men jag klipper inte bort näsan efteråt.. Jag tar så nära att inte hela näsan kommer med Kan ni inte zooma med era kameror?

*kilar in till fluffguff*

• Linny

fluffguff: Läcker ögonfärg du har. Jag såg inga gula linjer

• Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-11 17:58:52 följande:
    Som Linny skrev, den är från MUS.www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microsh...Den är så fin. Passar alla... Den är så enkel, men det är väl det som gör den så fin. Jag får nästan alltid komplimanger för den när jag har den. Man kan även ha den som highlighter. Är en skugga som är ett "måste" i varje sminkväska!
    nää jag håller inte med om att muffin passar alla, den passar inte mig iaf och de med samma hudton. den blir GRÅ!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!