• Linny

Smink Smink Smink!

Elma: Oj vad du shoppar

Jag beställde precis krämen från Boots. Måste ju testa

Sedan undrar jag om någon har provat hudvården från REN. Nya "kändisfavoriten" tydligen. Men det betyder ju ingenting, de kan ju också köpa skräp. Undrar bara om någon vet hur den är. Det som står är att den ska vara så otroligt bra och lukta så gott osv blablabla..

• Linny

För att få skuggan att fastna; köp en eyeprimer!!! Den absolut bästa på marknaden är Urban Decays Primer Potion!! Helt otroligt! Jag har provat med krämskugga, Makeupstores ögonprimer och lite annat men det har inte suttit hela dagen. Jag var skeptisk till Urban Decay, men den hade höjts till skyarna så jag testade. Helt otrolig! Det sitter på exakt samma ställe hela dagen, kvällen och till tidigt på morgonen!

Jäklar, kanske har min MADmineralsbeställning fastnat i tullen! Isåfall blir det en dyr jäkla foundation *surar* Fick för mig att jag inte beställde från ett tulland men det gjorde jag väl..

• Linny
    KajsaAnka skrev 2007-12-03 19:17:52 följande:
    Linny: Kan man beställa MAD från mer än MAD? (Du skrev att du inte trodde att du beställt från ett tull-land?)OM det är någon som har tid vore det jätteskoj ifall ni har lust att svara på några av mina frågor ovan om hur man använder mineralfoundation (tack för svaret om eyelinern, elma)
    Nä,man kan nog bara beställa från dem, men jag kom inte ihåg var de kom ifrån

Mineralfoundation: Den ska inte bli krämig i locket. Du häller ut pulver i locket och arbetar in i borsten, knackar av överflödet och arbetar in i huden Den ska så att säga smälta på huden. Du kommer inte att uppleva att den blir krämig alltså, men när du jobbat in den i huden ska den inte vara torrt pudrig utan slät och fin.
  • Linny
    elma skrev 2007-12-03 19:20:13 följande:
    Linny: men så länge sen är det väl inte sen du beställde, det var ju över förra helgen som 25% gällde och det började väl på torsdagen eller nåt sånt, så håll ut, fastna i tullen gör mina paket
    Du har säkert rätt Jag har rätt dålig tidsuppfattning
  • Linny
    Sniper skrev 2007-12-03 18:51:35 följande:
    men hallå!! Vad är det här för rolig tråd hur har jag kunnat missa er?? *lycklig*FÅr man hänga på?? Jag satt precis o gnällde till gubben att jag är trött på att bara vara mamma så han lovade ge mig friheten att köpa upp kvinnosaker utan suckar förstår inte varför han alltid tycker jag shoppar onödiga saker
    Klart du får hänga på!! Välkommen! Här kommer du få mycket inspiration till shopping, så håll i plånboken
  • Linny
    Fru Lidgren skrev 2007-12-03 20:02:27 följande:
    Hörni tjejer, vad använder ni för mascaror?
    Stretch från MaxFactor
  • Linny
    elma skrev 2007-12-04 08:47:03 följande:
    fridapida: jag bor i Jönköping(sveriges jerusalem), men är nog så långt ifrån religilös man kan bli, hade kanske inte åkt på tull annars så ofta????
    Jag har bott i Jönköping i tre år när jag pluggade. Jag och min man möttes vid Rocksjön
  • Linny

Jag har varit dålig på att lägga in bilder på sistone. Ingen inspiration och inga nya färger, så då känns det onödigt att lägga in, när det redan finns likadan bild i galleriet. Någon annan som lagt in nya, jag behöver lite inspiration

Någon som har provat MAD´s skuggor? Är de bra? Väntar otåligt på min foundation.

• Linny
    lilja71 skrev 2007-12-04 11:02:16 följande:
    Jag e också nyfiken på lite kommentarer kring MAD-skuggorna!! Finns många fina färger men jag vill gärna ha lite recensioner innan jag beställer! Jag har också varit lite oinspirerad på skuggorna ett tag, blir lätt samma. Men idag så skojjade jag till det och tog MAC pigment Pink Opal tillsammans med en MAC (rosa) Swich och MAC (lila) Nocturnell och mörk lila penna MAC (permaplum). Är väl kanske lite mer en sommar-sminkning men det känndes ok när den kom på i allafall. Majestic skulle säkert få problem med kräkreflexen om hon såg mig
    BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILD!!!!!!!! Jag vill se
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-12-04 11:12:45 följande:
    Är borta med jobbet och har ingen kamera med mig. Ska fixa en bild av det rosa/lila på torsdag. Lovar!!!!
    *antecknar löftet*
Svar på tråden Smink Smink Smink!