• Linny

Smink Smink Smink!

Sniper skrev 2007-12-04 20:29:57 följande:
    Wow vilken fart det är i tråden va kul!!Okej fill me in.. Vad är MAD sminlet alla pratar om, jag blir ju supersugen på att titta på färger etc. Jag har aldrig "vågat" shoppa smink på nätet men ni verkar ju lyckas, så visst f*n ska jag också.Plånboken?? Gubben får antagligen en lååååång önskelist Jag behöver allt.. Mitt smink har nog haft sitt bästföre iaf foundation, concealers o diverse ansiktsprodukter. Vad rekomenderar ni en blek finne
    Jag har köpt massor med samples från www.pureluxecosmetics.com, mac-samples från www.thebodyneeds.com och mineralsmink från www.everydayminerals.com.
    Bra grejer alltihopa, men vissa pigment både från mac och pureluxe sitter inte så bra.
    Ett måste är en bra eyeprimer (rekommenderar den otroliga Urban Decay Primer Potion som finns på www.blush.se)

Mineralfoundation är bra för huden och sitter bra. Det enda jag är missnöjd med är att mina porer syns lite mer. Även mineralconcealer toppen. Jag väntar just nu på en flytande mineralfoundation, ska bli kul att testa!
  • Linny
    Sniper skrev 2007-12-04 20:36:06 följande:
    Förhandsbeställ den omtalade Boots No 7 Protect & PerfectLäste om den här krämen idag, verkar ju asbra... kanske inte dags än.. accessora.se häftigt ju
    Jag har redan beställt den
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-04 20:43:07 följande:
    Är den bara mot rynkor? För det har jag ju inte precis några ännu
    Vilket fusk! Det har jag! Tunna fina små rynkor under ögonen och när jag skrattar får jag jättemånga kråksparkar vid ögonen. Tyder på att jag ler mycket? *hoppas, då är det ju mindre sorgligt*
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-04 20:49:23 följande:
    Det kommer nog ska du se! Hela släkten på mammas sida har mycket rynkor, så det får jag säkert också! Men jag är ju bara 22
    Ah, jag är ju gammal som gatan ju...
  • Linny
    k girl skrev 2007-12-04 21:20:06 följande:
    Det är nog en av de få fördelarna med runt ansikte - man får få rynkor (jag har i och för sig torrhetsrynkor, men de försvinner om jag återfuktar ordentligt). Lillsyrran som är mycket magrare i ansiktet har betydligt mer rynkor än vad jag har. Mormor är likadan, hon är väldigt slät i ansiktet för att vara 92 - folk tror att hon är ungefär 70!
    äh jag har till och med rynkor på mina ögonlock Kan bero på att de är så stora att de blir som dragspel
    Nä, så gammal är jag inte, jag är 30. Men det är otroligt vad mycket huden har åldrats sedan jag blev gravid och fick barn.
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-04 21:34:42 följande:
    Ja, det har jag hört av andra också, att huden förändras efter att man får barn alltså...
    Ja, skojar du! Men men, jag har ju fått världens underbaraste lilla busgris, så det är inget att gnälla för mycket om. Men det är klart att man blir lite avis när man ser den porfria, babysläta, spända huden på en 18-åring (nu lät jag nästan lite porrigt pedofilig)
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-04 22:03:16 följande:
    Nej, det är klart att det är värt det, så fåfäng är jag inte
    Nä inte jag heller. Då hade det ju varit rätt illa

Just det... Ska ju önska mig nån exfolieringskräm i julklapp också. Men den lär jag väl köpa innan dess så slösaktig som jag är Däremot måste jag faktiskt göra slingor nu. Ser för jäkligt ut när det blir utväxt!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-12-04 22:19:43 följande:
    Linny- Vad konstigt att MAC pigment inte sitter så bra, du har väl UDPP??På min önskelista har jag:* Nars Orgasm rouge och läppglans* Nars ögonskugga (LuLu)* Nars duoskuggor ( Island fever, Persepolis och Bohemian gold)* MAC´s Metal x-cream shadow (Metalblu och Plum Electric)* I.d mineralskugga (Celery) och * Masakï Matsushïma´s parfym MAT!!
    Jadå. Jag tycker bara att de där med strora flagor fäster dåligt från början. När jag väl fått dit skuggorna så ser de likadana ut hela dagen. Men det ligger massa glitter i resten av ansiktet.
  • Linny

Du har alltid så bra förklaringar, Fridapida. Inte korta och hafsiga som jag

Köpte lite julklappar på lunchen. Tyckte lite synd om mig själv så jag köpte två kohlkajaler i mörkbrun och svart till mig själv. Bra att ha när det ska gå superdupersnabbt. Tar längre tid med eyeliner (hålla på att blanda, blöta pensel osv osv). Sedan köpte jag ett slingkit, så maken ska få vara frisör ikväll. Han gjorde det så himla bra förra gången att det är värt att låta honom göra det varannan gång och frisören varannan gång.

• Linny

Jatsu: Jag köpte faktiskt en från MaxFactor idag, en svart kohlpenna. Verkade bra och var billig. Då jag bara använder det när jag har bråttom så hade jag ingen lust att lägga så mycket pengar. Den andra jag köpte var nåt annat märke, kommer inte ihåg. Men även den var billig. Jag provade på handen, vid tolvtiden idag, och har försökt gno bort det, men det sitter

Svar på tråden Smink Smink Smink!