• Linny

Smink Smink Smink!

Fridapida: Den svarta budgetkajalen jag köpte idag var verkligen kolsvart. Hoppas den sitter bra också. Det är ju kul om budget är lika bra som lyx

• Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-05 15:52:35 följande:
    Just kajal tycker jag funkar alldeles utmärkt med budget! Min favorit köpte jag på ullared för 13 kr tror jag
    Ja det var ju verkligen budget
  • Linny
    Chrissan skrev 2007-12-05 17:29:21 följande:
    tänkte bara höra hur jag bäst lägger på concealer (stavat rätt?)Har aldrig använt det.. Vad bör jag tänka på när jag köper det?tack!
    Beror på var du ska ha det, dvs. vad du ska dölja? Är det röda partier (tex. finnar) eller är det mörka partier, tex. ringar under ögonen? Om det är röda partier bör du ha en lite mer gulfärgad concealer och är det mörka partier så bör den vara mer aprikosfärgad.
  • Linny
    k girl skrev 2007-12-05 17:43:30 följande:
    Sen kan man vilja ha en lite tunnare formula under ögonen där huden är så tunn, medan man kanske vill ha en mer täckande för de röda plitorna.
    Precis.. MUS har en med tre färger i sig, en rödaktig (för det mörka), en gul (för det röda) och en neutral (för att blanda upp de andra med). Den är jättebra men lite för tjock tycker jag. Man kan dock blanda ut den lite med sin foundation (om man har en flytande) för att få den tunnare.

Annars gillade jag cliniques concealer.

Nu har jag EM´s i puderform. Jättebra men det finns ingen bra att ha under ögonen egentligen.
  • Linny
    Grynet81 skrev 2007-12-05 19:21:30 följande:
    Skyldig
    Välkommen

Vet inte vad jag ska köra för färger imorgon. Inte för att det är så viktigt, men jag har kört så naturellt ett par dagar att jag känner för lite mer färg. Ska ha svart kjol, svart top och en mörkt dovt grön "kofta", högklackade svarta stövlar.. Känner inte för grön makeup. Nog borde jag väl kunna köra tex. Lounge på locket och celebration eller glamchoc i globlinjen och utmed fransarna samt svart kajal?
  • Linny
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-05 19:39:22 följande:
    guldigt eller lila är snyggt till grönt...
    Ja, precis! Då funkar nog Lounge ihop med tex. glamchoc eller celebration bra då Ville bara kolla att jag inte hade helt fel. Man vet ju aldrig om saker man tycker passar bra plötsligt är ett big no-no
  • Linny
    02 05 skrev 2007-12-05 19:44:10 följande:
    Sunlight är super att ha under ögonen, funkar kanon på mig...
    Jag har den,men tycker den är lite för gul för att funka bra under ögonen egentligen. Under ögonen borde man ha en mer rosatonad. Annars blir det i värsta fall gult med en grön ton (gult plus lite blått, om man är ordentligt trött..=....)

Det har i och för sig inte hänt mig, men jag skulle ändå hellre ha en mindre gul. Har testat med multitasking concealer och den är bättre, eftersom den är mer i samma ton som foundationen.
  • Linny
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-05 19:49:03 följande:
    jag blandar sunligt och den rosa concealern med ögoncreme till en flytande under ögonen - suveränt!
    aha ok.. Man borde väl lika gärna kunna blanda dem torra?
  • Linny

Ah, du har rätt i att vi kanske borde lägga till färgen efter namnet. Ska försöka tänka mer på det Annars får du gärna fråga om vi glömmer Kul att du vågar laborera med mer färger. Innan jag började i tråden hade jag nästan alltid brunt eller grönt.

• Linny
    Grynet81 skrev 2007-12-05 20:15:07 följande:
    Har provat lite silver/rosa, grönt, grönt-aprikos/orange(?) men.. Jag har en ögonskugga fr MUS som jag vill ha, vet ju inte vad den heter men den e typ mörk turkos/blå/grön/svart med giltter någon som vet vilken jag menar? å så vill jag ha den svarta med guldglitter fast egentligen skulle jag vilja ha rubb å stubb men det får jag drömma om tills den dagen jag blir rik
    Ingen aning om villken den där turkos-blå-grön-svarta med glitter är Svart med glitter; om det är eyedusten så heter den celebration. Kommer inte ihåg vad microshadowen heter.
Svar på tråden Smink Smink Smink!