• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • April Mamma
    neoaliya skrev 2007-09-29 16:47:54 följande:
    Men faaaan jag har ju dragit på som bara den, här hemma i spegeln så ser jag ju mig knappt för allt glitter
    Ok
  • neoaliya

Hihi, jajja nu ska vi dra på fest iaf, lite eller mkt smink här ska dansas

• Majestic
    neoaliya skrev 2007-09-29 16:21:15 följande:
    Trots alla misslyckande med kameran så testar jag ändå att lägga ut kvällens sminkning. Ris och ros Har anv: Muffin som bas, FACE aubergin i glob och MAC cranberry, sen MAC frost pink i ögonvrån och FACE ceerful dust över globen. Som eyeliner tog jag aubergin och sen en eyliner från mus. Finns under mamma&pappa
    Neoaliya- Japp, nu ser jag....Ååååh, I  M.A.C!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • neoaliya
    Majestic skrev 2007-09-29 16:56:02 följande:
    Neoaliya- Japp, nu ser jag....Ååååh, I  M.A.C!!
    Me tooooo
  • Lejån

Nyss hemkommen från Tallinn, blev bara liiite shopping men var dödligt sugen när jag var in på MUS för det var ju mkt billigare där ju!

Passade dock på att shoppa lite Clinique på Taxfreen.

Måste in och spana på nya sminkningar!

• Ann84

jag tycker det e fint att vara sin naturliga hy. Räcker med att sola på sommaren, man spar på huden o slipper kanske rynkorna i för tid:)

• Majestic
    Ann84 skrev 2007-09-29 17:07:24 följande:
    jag tycker det e fint att vara sin naturliga hy. Räcker med att sola på sommaren, man spar på huden o slipper kanske rynkorna i för tid:)
    Ann84- Kul för dig då !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Fluffguf
    Ann84 skrev 2007-09-29 17:07:24 följande:
    Att sola är ju typ det värsta man kan göra för huden!
  • Fluffguf

Värst vad ni skriver flickor! Jag har haft en kompis på besök så jag har inte kollat in sedan i torsdags...
    Idag provade jag grön ögonskugga för första gången. Jag har varit lite feg med färger innan, men jag beställde massor av nya färger från pl. Det var ju så billigt, så det gör inget om man inte kommer att använda alla sedan. Lite värre om man köper en ögonskugga för 100 kr
    Min sambo vill absolut inte att jag ska sminka honom, jag hade tyckt att det var kul att testa... Han vill inte ens använda ansiktsrengöring och kräm, men jag försöker tvinga honom

• Fluffguf

Någon frågade vad man använder under ögonskuggan. Hittills har jag inte behövt något alls, men till pls använder jag cremeögonskugga. Jag ska köpa en primer så fort jag hinner och har pengar, men cremeögonskuggan funkar rätt bra ändå!

Svar på tråden Smink Smink Smink!