• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-28 23:25:07 följande:
    HallåååååååååååååååJag har beställt från strawberrynet. Gillar dem skarpt. När mina grejer fastnade i tullen och tullen la på avgifter så ersatte Strawberrynet dessa. *gillar*Har varit ute och haft romantisk kväll med maken. Imorgon har vi båda sovmorgon och ska hämta vår älskade son vid tolv. Maken står i duschen så jag ska bara kolla in snabbt här..
    Linny- Var ni ute och åt middag?? Får man veta var ni var*pliiiz*??
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Majestic: Japp vi gick ut och åt. Från början skulle vi lyxat och gått på "finrestaurang". Men maken var jättesugen på tapas och jag har varit på finrestaurang med jobbet och ska på Edsbacka bistro med jobbet nästa vecka så jag hade inget behov av finrestaurang. Gick på en jättebra tapasrestaurang på Sveavägen som heter San Leandro Tapas. God mat, bra service och fin inredning. Hög ljudnivå men ändå inte störande.

• Majestic
    Linny skrev 2007-09-29 11:11:51 följande:
    Majestic: Japp vi gick ut och åt. Från början skulle vi lyxat och gått på "finrestaurang". Men maken var jättesugen på tapas och jag har varit på finrestaurang med jobbet och ska på Edsbacka bistro med jobbet nästa vecka så jag hade inget behov av finrestaurang. Gick på en jättebra tapasrestaurang på Sveavägen som heter San Leandro Tapas. God mat, bra service och fin inredning. Hög ljudnivå men ändå inte störande.
    Linny- Trevligt, hög ljudnivå...hmm, ingenting för mig !! Vi bör också gå ut nån gång, men det blir aldrig av. Maken jobbar jämt känns det som*trist*...

Nästa helg ska jag ut med två vänninor från gymnasiet som jag hittade på facebook. Tack facebook !!
  • Majestic
    Måste bara fråga om det ät någon här som har provat Mist Stockholm smink!!??
  • neoaliya

Trots alla misslyckande med kameran så testar jag ändå att lägga ut kvällens sminkning. Ris och ros Har anv: Muffin som bas, FACE aubergin i glob och MAC cranberry, sen MAC frost pink i ögonvrån och FACE ceerful dust över globen. Som eyeliner tog jag aubergin och sen en eyliner från mus. Finns under mamma&pappa

• Majestic
    neoaliya skrev 2007-09-29 16:22:44 följande:
    här är jag *vinkar*
    Vinkar tillbaka , trist väder så jag är på facebook*lövely*
  • neoaliya
    Majestic skrev 2007-09-29 16:29:27 följande:
    Vinkar tillbaka, trist väder så jag är på facebook*lövely*
    Hänger lite där jag med Svärfar fyller 60 idag så det blir ett riltigt party ikväll
Svar på tråden Smink Smink Smink!