• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • MeyaMadre

Apropå smashboxen ni pratar om. Har den. inte nöjd.sminket kletar och smular sig när man har den under. förstår inte lovorden över den..? :-0

• 02 05

Är inte smashbox ett märke? Jag kanske har missförstått?

MeyaMadre skrev 2007-09-28 20:29:03 följande:
    Apropå smashboxen ni pratar om. Har den. inte nöjd.sminket kletar och smular sig när man har den under. förstår inte lovorden över den..? :-0
  • Majestic
    02 05 skrev 2007-09-28 20:24:44 följande:
    vad kostar MUS ögonskuggsprimer?Lone Star State skrev 2007-09-28 15:17:36 följande:
    145 kr
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Billy och Jag
    02 05 skrev 2007-09-28 20:24:44 följande:
    vad kostar MUS ögonskuggsprimer?Lone Star State skrev 2007-09-28 15:17:36 följande:
    145 tror jag den kostar.. Den är jätte dryg..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-09-28 20:40:57 följande:
    145 kr
    Du hann före..
  • Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-28 20:45:19 följande:
    Du hann före..
    NAJS !!!
  • Billy och Jag

Fridapida: Tänkte om du inte hade lust att samla ihop länkarna till shoppingställena på nätet och klistra in det i TS??! Lite lättare att hitta dem då Eller vad tycker ni?

• Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-28 20:49:14 följande:
    Fridapida: Tänkte om du inte hade lust att samla ihop länkarna till shoppingställena på nätet och klistra in det i TS??! Lite lättare att hitta dem då Eller vad tycker ni?
    LSS- Nu får du en puss för en sån smart idé!!Kyss
  • MeyaMadre

02 05 skrev 2007-09-28 20:30:14 följande:

Är inte smashbox ett märke? Jag kanske har missförstått?
    Jo det stämmer, jag skrev lite otydligt bara, sorry. Konsistensen är som sammetsgele och lite torr på ngt skumt vis- jätteskön och fin att lägga över ansiktet men absolut inte ihop med foundation, de två "skär" sig. Så är det för mig iaf.
Svar på tråden Smink Smink Smink!