• Valkyriah

Tatuering i 2årspresent!

Jag och min sambo är liksom typ väldigt intresserade av tatueringar och snart är det dags för sonens 2årsdag och har pratat lite om att han typ skulle få en tatuering när han fyller år för det hade ju typ varit jättegulligt och coolt

Han fick en öronpiercing när han fyllde ett men han höll bara på o pilla på det så det läkte aldrig,en tatuering borde väl inte störa honom så mycket eller?Den sitter ju liksom typ fast i huden så den kan han ju inte pilla bort.

Så nu vill jag ha en massa ideer typ om vilket motiv vi ska ha.... har funderat på en döskalle för det är ju typ tufft eller något gulligt i stil med "i love mom and dad"

Vad tycker ni?Någon som har egna erfarenheter om att tatuera barn?

ha en bra dag

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Svar på tråden Tatuering i 2årspresent!
  • Emem

Vad innebär det när tråden ligger i sandlådan då?? Jag är nog naiv, blåögd och jävligt blond

• Valkyriah

Att man inte ska allt som skrivs på allvar

• Tezzan

Det brukar ju vara 18års gräns på tatueringar. Men här i stan så finns det en som tatuerar minderåriga i målsmans sällskap. Så kom hit, så fixar han nog det. Han kanske kan komma på ett bra motiv som utväcklas med kroppen.

• Ms Sweden

Åh vilken bra idé!
    Tyvärr inga bra idéer på motiv... men döskalle känns lite uttjatat... två ligister till 3-åringar här går runt me de.

• Valkyriah
    Tezzan skrev 2007-09-21 10:13:06 följande:
    Det brukar ju vara 18års gräns på tatueringar. Men här i stan så finns det en som tatuerar minderåriga i målsmans sällskap. Så kom hit, så fixar han nog det. Han kanske kan komma på ett bra motiv som utväcklas med kroppen.
    tack för tipset men vi har en här i hålan som tatuerar billigt... knarkar-konny kallas han.
    Han sägs vara duktig.
    Ms Sweden skrev 2007-09-21 10:18:18 följande:
    Åh vilken bra idé!Tyvärr inga bra idéer på motiv... men döskalle känns lite uttjatat... två ligister till 3-åringar här går runt me de.
    ja det är ju inte så kul om fler på dagis har samma motiv,det ska ju helst vara lite originellt typ...

hmmm får tänka på detta,kommer ni på ett bra motiv så skriv gärna det
  • MrM

Jag tycker att ni skall gadda in "Fuck you!" i pannan på honom. Det är ett statement i klass med Grynet "Ta ingen skit." och det enda som händer när han blir större är att ni får en bättre font-storlek på texten. Dessutom så kommer det att härda honom när var och varannan person stör sig på texten och ger honom en sitt-opp. Ledsnar han på motivet så är det ju bara att skaffa sig en three stoges-frissa så döljs allting under luggen.

Mvh

• Mesangium

Hahahahaha...

Det finns inte en chans att en bra tatuerare i Sverige skulle tatuera en 2-åring.

Dessutom kommer det gå med den tatueringen som med tanten med tigern på bröstet - tigerns ben blev allt lääääängre. =)

Den där tatueringen skulle till slut se ut som ett mystiskt blåmärke.

Typ liksom.

• Valkyriah
    MrM skrev 2007-09-21 10:30:33 följande:
    Jag tycker att ni skall gadda in "Fuck you!" i pannan på honom. Det är ett statement i klass med Grynet "Ta ingen skit." och det enda som händer när han blir större är att ni får en bättre font-storlek på texten. Dessutom så kommer det att härda honom när var och varannan person stör sig på texten och ger honom en sitt-opp. Ledsnar han på motivet så är det ju bara att skaffa sig en three stoges-frissa så döljs allting under luggen.Mvh
    Tack för tipset,grejen är liksom den att jag själv funderar på att ha fuck you i pannan,kanske lite muppvarning om både jag och sonen har samma??
  • Valkyriah
    Mesangium skrev 2007-09-21 10:32:56 följande:
    Hahahahaha... Det finns inte en chans att en bra tatuerare i Sverige skulle tatuera en 2-åring.Dessutom kommer det gå med den tatueringen som med tanten med tigern på bröstet - tigerns ben blev allt lääääängre. =) Den där tatueringen skulle till slut se ut som ett mystiskt blåmärke.Typ liksom.
    Jo men det finns en här där vi bor som har sagt att han kan gadda sonen,så det så!
  • Mesangium
    Valkyriah skrev 2007-09-21 10:33:53 följande:
    Jo men det finns en här där vi bor som har sagt att han kan gadda sonen,så det så!
    Jag antar att ni bor på Hall eller Kumla eller nått? Kanske på en trålare i Ishavet? =P
Svar på tråden Tatuering i 2årspresent!