• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Mondino

Hooohoo.. vart är ni alla? Helg förstås och då har man fullt upp med gubbe, släkt o vänner.
    Igår var jag på Sollentunavallen halva dan för Elinas fotbollslag arrangerade fotbollscup för 98-tjejer. Strålande dag för kiosktält etc och jag tror att det blev bra klirr i kassan så vi kan skicka iväg stora tjejerna till Holland på fotbollscup nästa sommar.
    Sen var det Sound of Music på Göta Lejon! Den var jättebra!! Kan jag varmt rekommendera för den som funderar.
    Alla dessa aktiviteter gjorde ju att Micke då var hemma HELA dan med Theo!!! Å herregud! Jag var hem en sväng mitt på dan och då var han ju veckans martyr.... "joooo, det går väl bra...." Jag fick ett mess vid 18-tiden där jag fick instruktion att åka å köpa pizza. Hahahaha.. klart man inte kan laga mat samtidigt som man passar Theo. Dock var pappan stolt som en tupp när jag kom hem för det hade ju faktiskt gott väldigt bra!!! Håller med dig GoåGlad, bäst är ju att han äntligen förstod hur en dag verkligen ser ut när man är hemma med dom små. Sen somnade Micke som en utslagen säl i soffan 20.30. Heeeelt slut!!

• Siljelin

Lillmondino, vilken aktiv helg! Funkar det att ge flaska till Theo?

Min sambo kan sälla sig till klubben av förvirrade män. Han konstaterade att Jessica kissat igenom, valde ut nya kläder i lådan, gick med dem till skötbordet, kom tillbaka och hämtade Jessica, gick med henne till skötbordet och sa: "men det ligger ju redan kläder här, då behövde jag ju inte ta fram!" Och kläderna som låg där var förstås de han burit dit 30 sekunder tidigare...

• Mondino

Siljelin: Vi har legat i hårdträning med flaskan sista veckan just för att jag skulle iväg igår. Och efter ett par dagar gick det rätt hyfsat. Men det var allt en kamp första 2 dagarna. Men nu tar han flaskan bra, och det funkar med både ersättning och bröstmjölk. Blir ny utmaning för Micke imorgonkväll för då ska jag å svarmor på Lord of the dance på Cirkus . Så nu har pappan inga ursäkter längre . Nu kan jag dra iväg med dom stora barnen utan att behöva tvinga med Theo till ishallar och innebandyhallar. Skönt både för honom och mig

• Siljelin

Ingen skillnad för amningen sedan du börjat med flaska? Vi vågar inte före Thailand (även om jag just läste ett inlägg där en thailändsk kvinna erbjöd en svensk turist att amma hennes barn medan hon åt lunch) men sedan ska jag också börja prova med flaska. Så att jag kan rida islandshäst och min "lånehäst" och annat kul.

• Mondino

Man har ju hört om barn som blivit lata när dom fått testa flaska, men jag inte märkt nån skillnad alls! Funkar likabra som vanligt med amningen.
    Men huuu.. att låta nån annan amma ens barn, nej tack, jag avstår! Men tanken var ju god...

• Armino

Armica blev lat. Vi fick ju köra med ersättning redan från första start eftersom hon somnade hela tiden när hon skulle amma. Först tyckte jag inte att det var nån skillnad alls men efter ett tag ammade hon kortare och kortare stunder. Nu ammar hon kanske 5 min max på vardera tutten och när jag pumpar ur så kommer det max 50-60 ml. Så flaskan har definitivt gjort henne lat.

Idag har Armica Maria Blom haft en fartfylld dag. Först åkte vi till IKEA där hela Sverige var. Sen åkte vi tillsammans med hela Sverige och handlade på ICA Fundersam Efter det åkte vi hem och hann vara hemma i 10 minuter innan Jörgens föräldrar kom.

Därefter kom nästa stora grej:
    Första smakisen! Skrattande Och det gick över förväntan bra! Hon åt upp allt Förvånad Jag kokade 4 potatisar och körde dem tillsammans med 200 ml ersättning och 100 ml vatten med mixerstav. Sen slevade vi upp en rejäl tesked i den nyinköpta skålen, satte på den nyköpta haklappen och stoppade ned henne i den nya barnstolen och matade. Och allt gick som sagt ned! Det hade jag aldrig trott! Hon ville ju förstås mata sig själv och skulle ha både sked och skål och mamma skulle inte ha nåt, men efter lite lirk så kunde hon i alla fall gå med på att båda kunde hålla i sakerna samtidigt Glad När hon ätit upp så tog det 15 minuter och sen sov hon. Sittandes i barnstolen. Min lilla Sköldpadda

Gråt inte över spilld mjölk, men brännvin.
  • Modesty2000

Idag har Fia haft en riktigt dålig hårdag...och naturligtvis får ju mamsen och papsen veta hur dåligt allt är...puh! ...och inte ens JAG går ut i det här vädret idag...inte ens Guillou kan få mig till det!

Siljelin: ska ni till Thailand??? Berätta!

• Mariellen76

Tillbaka till den virituella världen. Har varit fullt upptagen med mamma och lillasyter i några dagar. Så nu äntligen tillbaka till det som är verkligt *s*, eller hur var det nu.

Jättekul att hänga runt här och ha koll på alla andras liv. Själv så blir det inte så mycket skrivande av då jag mest hänger på Facebook. Det är bara att leta upp mig där, för de som vill ha en virituell värld till att förankra sig i. Finns där under mitt riktiga för- och efternamn.

Oj, nu börjar "Ensam mamma söker". Det kan man ju inte missa, eller?

Tänkte kolla med er vad som händer på måndagar och tisdagar med småttisarna. Någon som har bra koll?
    By the way, någon som har varit på kulturhuset med sin/sina småttingar? Hur är det?

• strojes

På måndagar har Kosmos babyöppet mellan 9 och 12. Och på tisdagar har Mysebo babyöppet mellan 13.30 och 16.

• Modesty2000

Imorgon är det Kosmos som gäller, sångstund 10.30 som är helt fantastisk!

Visade sig att loppans dåliga dag berodde på en GIGANTISK bajs som satt på tvärsen...när hon vägrade äta middag (lamm och grönsaker som hon älskat tidigare) tänkte vi att det var nåt riktigt illa och Alvedon-i-prullen-dags...men när jag inte fick in Alvedonen så blev det termometer-tricket och attans vad hon klubbade!!! Sen åt hon och lekte lite och somnade som en sten! Slutar aldrig förvånas över hur lycklig jag blir över Fias bajs...för några år sedan hade jag helt klart andra krav på tillvaron :D!

Svar på tråden Sollentunamammor 2