• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Mondino

hmm.. så nu ska vi sluta skriva i den andra och bara skriva i den här? För det är bäst-före-datum på trådarna? Jag är inte så beläst i reglerna...

• Siljelin

de stängs efter tre månader. självklart hade det varit bättre att göra en ny precis innan den stängs, för att undvika förvirring, men om man glömmer det så blir det så svårt att meddela alla vilken nya tråden är. man måste in o skriva i allas gästböcker och så. Nu finns ju länken i gamla tråden. men vi kanske ska undvika att skriva här i den nya tills den gamla verkligen stängts...

• Armino

Jag finns inte med i listan... Men jag vill vara med i alla fall

• Camilllla

Det lättaste kanske ändå är att konvertera till denna tråd direkt?

Siljelin: Jag tror jag nyligen såg Liberos 3-6 kg som ett halvt paket men det kostade nästan lika mycket som ett sånt där med 90 st..
    Tråkigt att du aldrig får sitta ner och fika men jag såg iaf att Jessica låg vaken och kikade i vagnen igår utan att vara ledsen Jag tänkte på det där igår, att man alltid fixar med annat när de är glada och nöjda.. Men så kom jag på att det är ju bra att man lär dem vara själva och roa sig lite på egen hand!

GoåGlad: Men din man hade ju iallafall det häftigaste jobbet Jag ska tänka på dig på lördag när jag är ensam i flera timmar, men nästa helg är det jag som har en sambo som jobbar!

• strojes

Siljelin: Jag kan köpa de blöjor du inte behöver sedan så kan du köpa ett stort paket (Pampers är jag dock inte intresserad av...).

• Camilllla

För att prata vidare om Siljelins blöjor så har jag för mig att vi hade Pampers stl 3 mellan Liberos 3-6 kg och 5-8 kg... För att de ena var för små och de andra för stora.. Eller nä nu ljuger jag va? Det var nog stl 2 vi hade.. New baby 2.. Trooor jag..
    För vi hade Baby dry 3 i somras när han redan använde Liberos 5-8 kg...

• Modesty2000

Goåglad: vad jobbar din man med? Tänkte eftersom Camilllla skrev att det var ett häftigt jobb....

Trodde jag skulle vara lite snäll och bära upp en nyvaken loppan till sovande Mark men hon bröt ihop totalt...var förmoligen inte färdigsoven (Fia alltså) som vanligt så gissa om han är vaken nu :D!

• Mariellen76

Så det är här ni/vi hänger i fortsättningen. Har hamnat på Facebook och glidit runt där en hel del. Väldigt många "icke mammor" där. Man får väl vara på två ställen så man är uppdaterade med samtliga.

Annars, för er som är vakna och ser detta, får ni ha en trevlig helg. KRam kram

• GoåGlad

Hej i nya tråden.
    Ja här har det varit ännu en dag utan pappa. Isac ilsknade till ordentligt efter massagen idag och gallskrek i bilen hem, precis när vi körde in på Lomvägen somnade han mitt i skriket av utmattning, stackarn. Jag tog honom i vagnen och gick för köpa en pizza för att trösta mig med. Hann bara ut från pizzerian så var han igång igen. Hem o trösta o amma o byta blöja. Slutade med att jag fick äta en kall pizza en timme senare (orkade inte ens värma den) Puh. Ja så även min lilla kille har humör ibland. 
    Sen sov han tack o lov i några timmar och precis när jag tappat upp ett varmt bad till mig så vaknade han så klart. Så han fick krypa ner med mig. Tur att han tycker om att bada. Vi låg nog i en halvtimme och myste.

Modesty- Min man animerar dataspel. Han jobbar på Dice EA, som är sveriges största spelföretag. Det är så lyxigt där så ibland tror jag att han hittar på att han måste jobba över, och bara vill vara på jobbet ändå. Dem har två plan i glashuset vid slussen med utsikt över hela stan. Dem har eget gym, massageterapeuter o naprapater på avd, "lekrum" med pingisbord, biljard o flipperspel etc, Kaffebarer överallt, stor terass där dem brukar ha grillfester med utsikt över vattnet,  egen italiensk kock som är anställd att laga deras matFörvånad Ja you name it.... Dessutom är allt så hemligt så ska man som fru hälsa på måste man skriva ett kontrakt på att man inte talar om nåt , ja om spelet dem gör alltså.

Så ja ni kan ju hajja själva varför han inte har bråttom hem till mig o Isac.

Nu är han i alla fall hemma, och jag tänker inte ta Isac i första taget. Funderar på att pumpa ur och bädda på kontoret så jag får sova hahaha. Eller rättare sagt så att han får vara vaken en natt och fatta hur det kan vara Flört

• Modesty2000

GoåGlad: ok, jag fattar! Misstänker att min karl LÄTT hade kunnat klämma staken i dörren både en och två gånger för att jobba med sånt! Nu måste han ju dels ägna sig åt spel på sin fritid och ändå gå till jobbet...
    Nu har jag dessutom än en gång fått det bekräftat...det är mina föräldrar som sabbade min framtid genom att ge mig en Barbie istället för en Commodore64..(har i princip bara haft karlar som sysslat med datorer och dom garvar fan så mycket högre på väg till bankomaten än jag...)
    Snacka om lyxigt ställe...jag som var överlycklig över att det fanns en TV i lunchrummet på Arlanda...hmmm...

Svar på tråden Sollentunamammor 2