• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • strojes

Runanskolan har klädbytardag imorgon söndag kl 9-14. Den 27 oktober har Ekbackaskolan klädbytardag kl 10-16. Sen har jag för mig att Svartmyran öppnaförskola har den 21 oktober.

• Siljelin

Till alla barnfamiljer kan jag nu rekommendera hårddiskinspelaren. Vi har skaffat en. Sådär så att man kan spela in och sedan titta samtidigt. Eller pausa. Eller spola tillbaka. Eller spela ifatt sig i reklamen. Den stora nackdelen är att kvällarna aldrig tar slut!! Förr slutade Idol klockan nio, även om bara en av oss tittat på det samtidigt, medan den andra lagat mat, hämtat mer mat eller vankat runt med en hysterisk Jessica i ett annat rum. Till och med om ingen tittat alls utan även den som inte hade Jessica gett upp idoldrömmen och kommit fram till att det är bättre att diska nu än i morgon. Idol slutade klockan nio i alla fall. Avkopplingen framför TV:n förlorar hur som helst lite av sin poäng när man hela tiden hör en bebis tokvråla i rummet intill. Framför allt om det är ens egen. Men med hårddiskspelaren kan man som sagt trycka på paus. Hur ofta som helst. Så fort Jessica gnyr lite. Alltså tar kvällen aldrig slut utan det är Idol 2007 fram till januari 2009. Minst. Köp aldrig en hårddiskinspelare. För övrigt kraschade vår hårddiskinspelares hårddisk idag, två dagar gammal :o) Nån annan som har nåt köptips?

• Molly84

5088: Det låter bra det :o)
    Det var klädbytardag i edsbergskyrkans lokaler idag och jag hitta massa fina saker...men det hjälper ju inte dig :(

• Camilllla

Siljelin: När vi åkte till Thailand våren 2006 och hade massor att spela in under tiden (ja vi tittar mycket på tv...) köpte vi en sån! Sen Noel föddes har den verkligen varit oumbärlig, alla program vi brukar se står på inspelning varje vecka och sen är det bara att välja vad man känner för för kvällen Under våren var det lite mycket ett tag och vi hade typ 10 Criminal Minds och massa annat så hårddisken var nästan full, men under sommaren arbetade vi ikapp oss

• Modesty2000

Vi skaffade en hårddiskinspelare när jag började jobba på Arlanda och var tvungen att gå och lägga mig senast 21 för att hinna sova någorlunda men det enda dilemmat är att man inte kan byta kanal under inspelningen, så jag kan inte kolla på ett program på 1:an och spela in på 5:an...
    Dessutom har jag slutat spela in eftersom jag aldrig hinner kolla efteråt...

Köpte en ny mobiltelefon igår och valde en som jag kan lyssna på ljudböcker på och min fråga är: ni som köpt en telefon nyligen, har ni tagit försäkring på den? Jag har aldrig haft sönder eller haft bort en telefon så nu valde jag att inte ta en försäkring...

• Armino

Oooo... hårdiskinspelare låter som nåt för mig. Jag ska genast börja tjata på Jörgen så att han köper en Flört 

Jag har precis fått tillbaka min mens (jag trodde inte man kunde få tillbaka den medan man ammar...??) och igår hade jag värsta mensvärken Gråter Jag skulle dessutom jobba på mitt telefonjobb 11-17 men eftersom vi har babysim kl 11 så bad jag Jörgen kolla med en kompis om vi inte kunde byta pass så att jag tog hans kvällspass och han mitt dagspass. Jörgen sms:ade honom och sa sen att det var okej och så åkte vi då båda två på babysim igår morse. När vi kom hem från babysimet fick han ett sms från killen jag skulle bytt pass med där det står "Jaha... vem bytte du pass med då?" Jörgen ringde honom och det visar sig att de missupfattat varandra och att han fortfarande är inbokad på sitt kvällspass. Klockan var då 12.30 och det var bara för Camilla att kasta på sig kläderna och springa till bussen. J ä v l a r var arg jag var på Jörgen kan jag säga. När jag sprang omkring i huset för att samla ihop mina pinaler sa han, rätt surt "Är du arg på mig?" Och Mensvärkscamilla vrålar: Jag är så jävla arg på dig Jörgen!!!! Man kollar väl att man fattat rätt när man ska byta pass med nån!!!!! Skrikandes Skrikandes Skrikandes Varpå jag stormade ut och smällde igen dörren.

Lite senare när jag var på jobbet fick jag ett sms där det stod: "Pappa e dum så han får massera dig när du kommer hem /Armica". Sensmoralen är alltså: Det lönar sig att ha mensvärk ibland

Modesty --> Går inte mobilen på hemförsäkringen då?

Först till skrivarkön får först skriva ut.
  • Modesty2000

Camabo: det är det jag undrar...måste kolla med Folksam...har förstått att de blivit petigare...

Jag har INTE fått tillbaka mensen men är på kroniskt mensvärkshumör ändå...skitarg och grinig...
    Loppan har oxå mensvärkshumör sådär 13 år för tidigt...och Mark är tamejfan född med PMS...

• strojes

Hårddiskdvd är ju guld värd!
    Vi har en av märket Kiss (www.kiss-technology.com/). Man kopplar in den i sitt nätverk hemma så kan man via internet spela in program man inte vill missa. Pausa, spola framåt/bakåt osv går naturligtvis. Vid en planerad inspelning kan man titta på annan kanal samtidigt genom att ha den i standbyläge. Man har också tillgång till några 1000 radiokanaler världen över. Vi är supernöjda med den iaf.

• Mondino

Camabo: hahaha.. silverstjärna i kanten till Jörgen ändå, som kom på ett smart sätt att nå fram till mensarga Camilla!! Begåvat att gå via Armica, hehehe..

Gällande försäkringar har jag som princip att aldrig försäkra via dom här extraförsäkringarna. Dom är säkert bra iofs, men enligt insidertips, så är det just på dom här försäkringarna företagen tjänar sina stora pengar, inte på prylarna. Just för att det är så otroligt sällan dom verkligen behöver utnyttjas. MEN! Det finns ju somliga, som min pappa till expempel där det verkligen har varit rätt gång efter annan. Han har jämt sån himla otur, så alltid bara några dagar/veckor efter garantitiden gått ut, då börjar grejerna brinna/smälta/ryka/pajja/strejka/skena... you name it!! Så för honom har det hittills alltid varit en bra affär.

Svar på tråden Sollentunamammor 2