• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Modesty2000

Siljelin: Verkar vara sopplunch både på Cosmos och kyrkan. Kyrkan är oxå öppen för alla och jag tror det blir den för mig på torsdag!

Camilllla: Alltså, det är ju egentligen inte svårt att åka rulltrappa med barnvagn, men man ska ju ta det första steget och väl rulla in i trappan och det kan vara lite svårt att få till...jag åkte in till stan med barnvagn och pendeltåg och allt. Det gick superbra! Skulle till tandläkaren och på hennes begäran skulle jag ta med mig Fia :D. Jag velade mellan att ta bilen och åka kommunalt men eftersom jag var tvungen att åka precis när Fia har grötfrukost valde jag kommunalt. Jag gjorde i ordning gröten med bröstmjölk (har fortfarande frysta tärningar kvar...) och plommonpuré och allt och hade det i en termosmugg så jag kunde mata henne på tåget!!!
    Däremot var jag helt nere för räkning på hemvägen...jag är inte van vid så mycket folk!!!

• Siljelin

Modesty, du tar orden ur munnen på mig. Skulle just skriva nåt liknande om rulltrappan. Alltså, det är ju rätt enkelt, men det fattade jag inte innan, så jag var rätt skrajsen. Kunde inte för mitt liv räkna ut vilka hjul som skulle vara i luften och vilka som skulle vara i trappan.

• Modesty2000

Jag har tröttnat på att se ut som en risig sprutnarkoman så ikväll ska jag ta en promenad ner till Rotebro centrum och testa mynt-solariet som finns där. Återkommer med info! Är det flera som vill få lite färg så kan jag tänka mig att sammanstråla där och så kan vi gunga varandras ungar medan respektive mamma solar på dagtid!

Jag är så stolt förresten, har gjort en köttgryta till loppan med köttfärs, lite tomatpuré, morötter, rotselleri och palsternacka, lök och purjolök och paprika och jag hade i en buljongtärning men det blev såna mängder att jag inte oroar mig för saltet. Till detta kokade jag massor med potatis och det hela blev såååååå gott! Nu återstår bara att se om skrultan tycker likadant...

• Issa98
    Modesty2000 skrev 2007-10-17 19:38:06 följande:
    Jag har tröttnat på att se ut som en risig sprutnarkoman så ikväll ska jag ta en promenad ner till Rotebro centrum och testa mynt-solariet som finns där. Återkommer med info! Är det flera som vill få lite färg så kan jag tänka mig att sammanstråla där och så kan vi gunga varandras ungar medan respektive mamma solar på dagtid!Jag är så stolt förresten, har gjort en köttgryta till loppan med köttfärs, lite tomatpuré, morötter, rotselleri och palsternacka, lök och purjolök och paprika och jag hade i en buljongtärning men det blev såna mängder att jag inte oroar mig för saltet. Till detta kokade jag massor med potatis och det hela blev såååååå gott! Nu återstår bara att se om skrultan tycker likadant...
    Oj vad ni är duktiga som lagar all mat själva... tur att det
    är en stund kvar tills William ska börja med riktig mat för just nu känner jag inte att jag har det i mig att stå och göra egen barnmat...
    Hoppas att du får godkänt av skrultan med din goda gryta
  • Mondino

Jag brukar inte pracka på folk saker, och det är absolut inte tanken nu heller, men jag har varit ett tungt Tupperware-freak för många år sen och nu blev jag sugen på att se vilket sortiment dom har nu för tiden, så jag har helt enkelt bokat en demonstration hemma hos mig i början av november. Känner nån att dom är sugna att kolla in Tupperware och dessutom ta en fika hos mig så kan ni klämma dit erat namn i fikatråden. Alla är såå välkomna, det är dagtid och man får gärna ta med sig alla varianter och storlekar av barn (och män om dom nu har ett springande behov av Tupperware ;-.

• Issa98

lillmondinos mamma skrev 2007-10-17 21:02:31 följande:
    [citat]
    Jag brukar inte pracka på folk saker, och det är absolut inte tanken nu heller, men jag har varit ett tungt Tupperware-freak för många år sen och nu blev jag sugen på att se vilket sortiment dom har nu för tiden, så jag har helt enkelt bokat en demonstration hemma hos mig i början av november. Känner nån att dom är sugna att kolla in Tupperware och dessutom ta en fika hos mig så kan ni klämma dit erat namn i fikatråden. Alla är såå välkomna, det är dagtid och man får gärna ta med sig alla varianter och storlekar av barn (och män om dom nu har ett springande behov av Tupperware ;-.
    [/citat

Jag kommer!!!

• Armino

Är det så här det kommer att vara...? Fundersam Jag fick bita i en kudde för att inte skratta så att Jörgen och Armica vaknade Skrattande

Gräset är alltid grönare.
  • Camilllla

Siljelin: Då förstår jag problemet Det funkar ju rätt bra att åka rulltrappa med vår vagn men det måste va svårare för de som har 3-hjulingar/vagnar med små hjul i fram...

Lillmondinos: Jag är ju gammal Tupperwaresäljare så jag tycker det låter jättekul! Även om jag är osäker på om ekonomin tillåter någon shopping

Issa: Noel verkar inte så förtjust i min mat.. Och det tycker jag är rätt skönt Snart kan vi ju börja prova lite "riktig" mat och då hoppas jag det går bättre.. Personligen skulle jag inte heller vilja äta det jag gjort åt honom

Modesty: Jag var hos tandläkaren idag (mindre kul) men min håller till i Märsta som tur är Hade bokat tid för både Johan och mig (vi både råkade hoppa av våra tider förra året..) och vi kom inte därifrån förrän efter 1½ timme..! Men Noel var så snäll hela tiden, speciellt om han fick gå fram och tillbaka där han ville..

• Modesty2000

Camabo: eftersom Fia har ärvt mammas tålamod oc känsla för drama och pappas stubin så kommer nog få mig några goda stunder :D!

Hamnade aldrig på solariet igår, gick förbi grannen istället och gick ut en sväng med hennes hund och satt sedan och pratade i en timme i hennes hall...och sen var det liksom bara att lunka hem igen utan uträttat ärende men jag ska göra ett nytt försök ikväll!

Issa98: jag tycker det är så roligt att laga mat och speciellt eftersom det visat sig att både Mark och Fia älskat min mat. Jag tittar på BBCfood så ofta jag kan...

Lillmondinos mamma: varför inte? Vilken dag o tid? Jag har aldrig varit på ett Tuppeware-party...

• Mondino

Modesty: Då är det på tiden att du får bli invigd i plastburksvärldens Rolls Royce . Torsdag 8nov kl 13. Finns lista i fikatråden där du gärna får lägga till dig . Där har du oxå adress å karta etc.

Svar på tråden Sollentunamammor 2