• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Armino
    Lillmondis --> Ja, det var inte första gången han gjorde mig förbannad så han har lärt sig hur han ska göra för att ställa allt tillrätta igen  Om din pappa får saker att brinna/smälta/ryka/pajja/strejka/skena ska han kanske bo i en grotta i skogen så att det inte en dag händer nåt som får grannområdet att flyga i luften Förvånad Och han kommer inte att bli ensam i grottan. Jag planerar att flytta min mamma och min mormor dit också Skrattande Jag kommer även själv att bo där lite då och då eftersom vissa saker har en tendens att falla i småbitar bara jag tittar på dem...
    Gammal hund går på torra land.
  • GoåGlad

Hej hopp.. har inte orkar skriva på ett tag för jag har varit så j..la förkyld.
    Jag har haft världens bästa helg.  Min man har nog haft lite dåligt samvete för att han varit borta så länge. I fredags kväll fick jag pizza och sen vi lagt Isac myste vi i soffan o drack lite vin (efter att jag pumpat ur så klartFlört). I lördags hade vi en shopping/fika dag i Täby C för det var min namnsdag då. På kvällen tog jag ett långt bad sen lagade Claes mat och så fick jag lite vin igen FörvånadSkrattande, vilket ledde till lite skojsiskojs i sänghalmen oxå Räcka ut tungan. I morse tag han Isac så att jag fick sova länge och när jag klev upp stod frukosten på bordet, Isac var påklädd o klar och jag hade fått pengar på kontot så att jag kunde åka in till stan o shoppa nya skor!!!! Ensam utan barn! Vilken dröm. Så jag pumpade ur hej vilt, ringde syrran och åkte in till stan. Shoppade glatt upp alla pengar och satt sen i flera timmar på en uteservering, i solen, i gamla stan, fikade med syster o några polare. Herregud sååå skönt. Hade nästan glömt hur det känns att röra sig obehindrat utan vagn o bebis.
    Var borta i 5 timmar och när jag kommer hem säger Claes det jag längtat efter att få höra.. -Nu förstår jag varför du har svårt att hinna äta eller få saker gjorda när du är hemma med Isac!! Tack snälla älskling för att du förstår mig ..äntligen. Glad

Så nu är jag superglad, och åter igen laddad för en ny vecka.. ååååhh jag glömde ju säga att karln dessutom tagit ledig tor, fre nu till veckan och att jag ska ha tjejmiddag nästa lördag...OOOOOOOOOIIIIIIII känns som jag vunnit på lotto.Skrattande

• Mondino

GoåGlad: HALLELULEJA!!! Grattis till en sån helt underbar helg. Och som sagt, nästan det bästa av allt var väl bekräftelsen med förståelsen att man knappt hinner med sig själv.

• GoåGlad

Ja bekräftelsen på att han fattar lite mer hur jag har det varje dag är absolut det bästa .  Det andra är bara en jätterolig o trevlig bonus

• noodle

Hmm måste bara fråga, de här klädbytardagarna, hur går de till? Och är det jättemycket folk där? Var på barnloppis förra helgen och det var helt sjukt! Fick stå i kö en halvtimme för att få betala och gick knappt att komma fram.

• Camilllla

Modesty: Jag köpte en ny mobil på nätet häromveckan och blev erbjuden försäkring.. Tror själva försäkringen kostade typ 400 och sen självrisken 500 och eftersom mobilen bara var värd kring 2000 så tänkte jag snabbt att det lönar sig inte.. Dessutom har jag också hört att man i princip aldrig ska ta såna där tilläggsförsäkringar.. Blir det så att mobilen knasar när garantin går ut har man ju fortfarande reklamationsrätt i de flesta fall...

camabo: Mensvärk är riktigt otrevligt! Men visst kan man få tillbaka mensen fast man ammar, tyvärr.. Jag började med minipiller när Noel var 2 månader, då fick jag en mensliknande blödning men sen dess har det varit nada, hur skönt som helst.. Nästan ett halvår utan mens, nästan som att vara gravid med utan det jobbiga

GoåGlad: Låter som en riktigt härlig helg!

Här har det varit så lagom romantiskt, Johan jobbade i helgen (7-19) och inatt sov vi hos mina föräldrar, Noel var vaken mellan 3-4 och jag gick runt i vårt lilla rum och bar och ammade och allt möjligt och det var så mörkt så jag såg inte om hans ögon var öppna eller stängda.. Efter en timme blev han riktigt vrålig och då vaknade Johan ordentligt också och tyckte jag skulle fixa välling.. Jag la Noel i sin säng, han blev skitarg men tyst sen när Johan pratade med honom.. Och som genom ett mirakel somnade han efter vällingen, efter lite gnällande i sängen men jag behövde inte ta upp honom igen Men sen törs man ju knappt lägga sig själv för att täcket prasslar.. Nä eget rum är guld värt
    Nu skulle ju egentligen Johan bara jobba ons-tors enligt vanligt schema men han ska på utbildning så han är borta mån-tis och tors-fre.. Så det blir inte helg för oss nu heller, som det brukar bli...

• Molly84

Fy och blä, kräk och ursch! Sorry, men jag måste bara beklaga mig! Har haft deee stora bråket både med min käre sambo om ingenting alls och ett stycke arg 3 månaders-bi som vägrar att vara mer än ½ cm från mig idag. Har gjort ett försök att storstäda lägenheten för att få bort lite aggrition, men det gick ju inte det heller...fast rent blev det. Är jätte-förkyld och kan som vanligt inte sova på natten som en normal människa. GoåGlad, vart köpte du den där lotten, för jag vill också vinna där! Men grattis i alla fall för att du har en sånn fin kille...kanske finns på lotto dem med :) På tal om det så är jag även så avis på min kompis (inte för att hon inte är värd det...men ändå). Hon har vunnit en resa till Florida! för hela familjen (5st) med disney-world och hela baletten! snacka om tur! Vill också komma bort lite...nöjer mig med Borås om någon bjuder, bara det inte är här! Har dessutom inte hunnit ta sista promenaden med hunden för kvällen, så nu måste jag ut med! Hoppas att inte Hektor har vaknat när jag kommer hem för då är det garanterat jag som får vanka runt med honom i natt...men vad gör man inte för sina telningar, även när han vrålar som en stucken gris vad man än gör.

noodle: Man tar kontakt med de som arrancherar bytardan. Lämmnar in sina grejer som märks med ditt nummer mm. Sen jobbar dem (och ev du) och säljer. sen räknas allt som har sålts på ditt nummer ihop och de som ej har blivit sålt får du såklart tillbaka. Var i edsberg på det i lördags. Visst det var mycke folk, men inte någon 30 min kö, men det kan nog vara väldigt olika även beroende på lokalen och så. Hitta massa fint. Det fanns även typ leksaker, bilstolar och möbler mm.

Och som sagt oftast kostar det mer med en försäkring än att köpa en ny telefon (beror på vilken såklart) så jag brukar nästan aldrig ta en sån slags försäkring och som sagt kolla upp din hemförsäkring (gamla "drulle-försäkringen" tog det förut, men vet inte varken vad den heter numera eller om den ens finns kvar)

Nej nu får jag sluta vara så neggo, ska nog ta en långis med vovven så kanske jag kan sova sen lite. Det regnar ju inte i alla fall och det är ju alltid något.

• strojes
    noodle: Du behöver ju naturligtvis inte lämna in kläder för att få köpa. Jag har hittills inte lämnat in något alls på någon sådan klädbytardag utan har bara handlat. Man kan göra riktigt bra fynd om man har tur. Och så är det strax efter de öppnar på morgonen som det är mest folk och kö om man väntar en liten stund brukar det lugna ner sig lite.
  • Modesty2000

GoåGlad: vad härligt! Det är så fantastiskt när det liksom går upp ett ljus för mannen!!!

Här hemma är det bara gnäll, tjafs och gräl :(...men loppan är en liten solstråle! Hon bara skrattar, äter och sover...

• GoåGlad

Molly84- jag kan ju tillägga (om det är en liten tröst ;)) att min man o jag typ bråkat hela senaste månaden pga all hans övertid på jobbet o oförståelse för min vardag. Så jag tror  jag bara lyckades dra den berömde dåligt samvete-lotten i helgen och vann denna helg. Men lyckas man med det då och då så blir ju livet lite lättare för en stund. Eller som Modesty skrev-skönt när det går upp ett litet ljus!!!Skrattande

Svar på tråden Sollentunamammor 2