• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Molly84

Halloj! Hoppas att allt är bra med alla här! mitt internett har legat nere i en vecka nu :( men äntligen funkar det igen! Har varit lite jobbigt att det blev så just denna vecka för i lördags hade vi namngivningsfest för Hektor och det hade varit smidigt att ha datorn då men men så blir det ibland. Det blev en riktigt toppendag efter all planering och matlagning mm vi blev 88 st!!! helt hysteriskt. Vi hade hyrt Viby herrgård och fyllde hela lokalen till bredden. Men va roligt vi hade det och min lilla prins var sååå duktig. Inte gnällig ett enda dugg och inte den stora prinsen heller :o) Tur att jag fick så mycke hjälp av mamma mfl! Kul att det blev bra för er andra som också ville ge era barn namn i helgen!
    Påtal om promenader så är jag ute 4 ggr varje dag vare sig jag vill det eller ej...annars får man ett par väldigt ledsna vovve-ögon på sig...alternativt en pöl på mattan. Visst är det sjönt att komma ut, men det blir jobbigt när det blir ett måste! Det är även som sagt lite trist att ut och knata när man inte har någt mål. Om det är någon som vill ut och traska någon dag så är det bara att säga till! Jag går mycke i skogarna runt rösjön, men jag är alltid öppen för förslag på nya promenadvägar.
    Ska sätta igång med babysim i morgon. spännande! Hektor älskar att bada i badkaret så jag hoppas att han kommer att gilla det i morgon. Kom på idag att jag inte har något själv att bada i ...får ge mig ut och försöka att hitta något. Det är ju inte så att man har så mycke pengar 2 dagar före f-kassan...men något borde jag väl hitta.
    Fick 5 paket från libero idag, mycket imponerad! köpte två paket som det var fel på och ringde dem. Idag fick jag en avi på posten som jag hämta ut. Hade inte vagnen med mig så jag var påväg att inte komma hem :o) måste sett rätt skoj ut med unge i selen och 5 paket blöjor och hund hihi slit och släp, eller hur var det :)
    Känner mig riktigt duktig. Har storstädat lägenheten tills nu! Torkat golv och fejat i köket...grannarna mååste tro att jag e lite knäpp, men det är bara så här dags som lill-killen sover igenom allt odjud så att jag får göra klart lite ifred. Oj av långt det blev :) Nu borde jag nog sova, ska lyxa till det och äta frukost på figges i Edsberg i morgon med en kompis, men då måste jag träffa henne vid nio, hoppas att jag kommer upp tills dess med en glad, matad och bytt grabb...och förhoppningsvis inte en nerspydd mamma, men det ingår visst i årets modekolektion att ha en vit spya på axeln :) sov gott

• Armino
    Promenadtips: Jag har följande författare att välja bland om nån vill ha en mp3-bok att lyssna på medans man går ute i skog och mark:

Agatha Christie
    Anne Holt - "Det som aldrig sker"
    Arto Paasilinna
    * C. S. Lewis - "Chronicles of Narnia"
    Clive Barker - Abarat
    Dan Brown
    * Douglas Adams
    * J. K. Rowling
    Lisa Tetzner - "Sotarpojken"
    Liza Marklund
    "Monchichi och Körsbärsmumsen"
    Stieg Larsson
    * Susanna Clarke - "Jonathan Strange & Mr Norrell"
    Tage Danielsson - "Sagor för barn över 18 år"
    Viveca Lärn
    Åke Holmberg - "Ture Sventon i Paris"
    Camilla Läckberg - "Olycksfågeln"
    Dennis Lehane - "Patient 67"
    Håkan Nesser - "Människa utan hund"
    Unni Lindell - "Drömfångaren"

De författare som inte har nån titel efter sig har jag flera böcker av. De som har en * framför sig är på engelska. De tre nedersta har jag inte lyssnat på själv så de vet jag inget om. Om nån vill ha så är det bara att säga till så skickar jag över på nåt sätt.
    Gör inte idag vad någon annan kan göra imorgon.
  • Camilllla

Molly84: Jag är ju lite blöjfanatiker så jag måste bara fråga på vilket sätt det var fel på blöjorna? Har ju sett så hemskt mycket blöjor i mina dagar (jobbar på dagis) men kan inte komma på nåt det varit fel på så det vore intressant att veta

Jahapp ska det bli natt här också kanske?

• Krodan

Hmm, utöver mina dagliga prommenader tränar jag 3 ggr i veckan, på sats, varav två ggr är två timmars pass. Men jag mår bra av attröra på mig Alla är väl olika, jag är van att träna mycket och hort och har grym ångest för att börja jobba och inte kunna röra påmig lika mycket (men då finns ju alltid det fina alternativet att cykla till jobbet )

Angelina och Athena är mina sessor
  • Modesty2000

Krodan: shit! Du är minsann i farten! Var tvungen att ta en titt på din sida och du ser fantastisk ut! Jag masar mig runt med vagnen och fuskar med solarium...längre än så kommer jag aldrig att komma...

Camabo: vi har nog rätt lika boksmak för jag hade läst så gott som alla...förutom Viveca Lärn och dom 2 Lisorna...
    Jag tragglar på med Jan Guillou men blir lite frustread över HUR långt man måste gå för att hinna igenom en bok...

Köpte en cykeldator i förrgår på Clas Ohlsson som jag tänkte sätta på barnvagnen...fast det kanske mest blir deprimerande när man ser att man bara går i 1km/timme...

• Mondino

Shit va ni skriver på nätterna!! Själv tvingar jag mig själv i säng vid 10, måste anpassa mig till Theos tider annars blir jag en urvriden trasa. Han somnar runt 20 på kvällen men vaknar gärna runt 6. Pest eller kolera. Visst är det skönt att han somnar tidigt för man får hela kvällen för sig själv, men är inte så kul att aldrig få sova ut lite lite grand.

Men inatt var det kaos!! Kl 3 vaknar Theo med ett hysteriskt illvrål. Otröstlig! Testade bröstet, vagga, ligga på mage etc. Till slut gick Micke upp och vaggade honom på armen och då stillade han sig efter en halvtimme. Sen vaknade han igen halv sex med samma panik och då kände jag ju att ungen va varm. Tog tempen och var iofs ingen hysterisk feber, men dock 37.8. Inte vet jag om det är febern i sig eller om såna här småttingar precis som vi får ont i kroppen när dom blir sjuka. Nåt ont är det iaf. I med Panodil och till slut kunde han somna om. Nu är det någorlunda ok, men lite gnällig etc.

Camabo: jag kommer gärna förbi och tankar över Stieg Larsson i min mp3, men kanske inte just idag då eftersom jag får väl stanna hemma och kurera lill-killen.

Krodan: Kör du på SATS Väsby eller Kista?

Modesty: Funkar det med cykeldator till vagnen? På den jag har till cykeln så baseras mätningen på vilken tum man har på däcken.. men kanske finns olika varianter.

• Krodan
    Modesty2000 skrev 2007-10-25 09:25:46 följande:
    Krodan: shit! Du är minsann i farten! Var tvungen att ta en titt på din sida och du ser fantastisk ut! Jag masar mig runt med vagnen och fuskar med solarium...längre än så kommer jag aldrig att komma...
    Hahaha ser fantastisk ut var väl en överdrift, men jag tackar för komplimanegn Jag ser tyvärr inte ut som man gjorde innan man fick barn och tränade mindre, dte tycker jag är lite orättvist. men efter första barnet gick jag upp mycket i vikt och har sen dess gått ner 23 kilo, så jag är glad, men harfortfarande inte vant mig med att jag inte längre har min gamla kropp Men å andra sidan har jag två söta ungar istället Jag lyssnar alltid på adams och grys morgonshow på mixmegapol när jag går, och går alltid och skrattar för mig själv vilket säkert ser dumt ut när jag möter folk Idag vart det 4,9 km i dimman, för hjälp vad dimmigt det är här!
  • Krodan
    lillmondinos mamma skrev 2007-10-25 09:55:11 följande:
    .Krodan: Kör du på SATS Väsby eller Kista?
    Jag kör på sats väsby, men ska nog utöka till kista oxå i hopp om att kunna träna före/efter eller på lunchen när jag börjar jobba. Stackars lilla theo. Inga tänder då som kliar och irrriterar?
  • Mondino

Krodan: Hmm.. kanske tänder, jaa.. det kan det ju faktiskt vara. Kände inga igår iofs men dom kanske kan bli dåliga redan innan grynen tittar upp. Ja, vi får se vad som händer.

Jag ska vilken dag som helst utöka träningen tänkte jag. Precis som du så är jag lite träningsgalning... mest för att jag kan äta mer ohämmat då så spinning har blivit min grej senaste åren. Blev Sporthallen i några år och sen har det varit friskis ett par år. Men nu har min underbara svärmor gett mig ett årskort på Sats i födelsedagspresent så jag kan gå på dagarna och använda barnpassningen . Så kanske vi ses på nåt pass eller i omklädningsrummet .-)

• Armino

Ååå vad mysigt det var på Kosmos idag! Dit ska jag definitivt gå fler torsdagar. Nästan inget folk alls. Bara en massa plats för Armica och hennes kompisar att mysa på Glad Jag har hållit mig borta från öf de dagar det inte är babyöppet eftersom ljudnivån kan bli rätt hög. Men idag var det typ 4 andra mammor (läs inte fl:are Glad) med sina barn där när vi kom och 3 av dem gick hem rätt snabbt. Så jag, Skydiver och Goåglad hade hela stället för oss själva. NästanFlört Ja, där kommer ni hitta mig på torsdagseftermiddagarna i fortsättningen. Och jag blir superduperglad om jag får sällskap Skrattande

Har man sagt A, får man ro båten iland också.
Svar på tråden Sollentunamammor 2