Noda skrev 2007-12-18 15:35:57 följande:
Jessika - jag gjorde Rocky Road på en "fin" mörk choklad och resten vanlig mörk. Jag hällde smeten i aluminiumformar så är det lätt att "trycka ut" kakan underifrån. Jag tog inte 600 gram chokalad utan ca 450 och det blev lagom (tycker jag). tillsätt marshmallowsen sist så att de inte smälter när du rör runt. lycka till!
[/citat]
Det var ett bra tips! Man vill ju ha m:arna hela och inte som en gegga! Alu-formar lät smart, tror dock inte att jag har några så jag får testa en form eller bricka!
Noda skrev 2007-12-18 15:35:57 följande:
[citat]
Jessika - jag gjorde Rocky Road på en "fin" mörk choklad och resten vanlig mörk. Jag hällde smeten i aluminiumformar så är det lätt att "trycka ut" kakan underifrån. Jag tog inte 600 gram chokalad utan ca 450 och det blev lagom (tycker jag). tillsätt marshmallowsen sist så att de inte smälter när du rör runt. lycka till!
Lät gott med apelsin, får testa det nästa gång då :-P
Köpte Coops egna choklad nu, både den mörka vanliga och blockchokladen, det kanske inte är det bästa man kan hitta i sortimentet men har jag tur så kompenseras detta av de grymt goda färdigskalade pistagenötterna jag köpte i Köpenhamn nu när jag var där i helgen