Inlägg från: Jen070912 |Visa alla inlägg
  • Jen070912

Lidköping med D

Lena: Men vi använder ju inte Libero, så då kan vi ju byta rabattkuponger med varandra ju! Perfekt!

Laban: Åh så synd att det låg för långt bort, kan förstå det då du inte har körkort. Annars e livet på landet rätt mysigt får jag säga!

Clem: Ska bli trevligt ikväll, har börjat nedräkningen. Tar med Felicia trots allt, Abel åker iväg o snickrar o då vet man aldrig hur det går för lillan.

Trollungen Felicia 070925
  • Jen070912
    Im lost: Vad är det för en skojig butik i Götene du nämner? Är det en pysselaffär som Bettans Knep o Knåp i Lidköping?

Clem: Skönt att allt var bra med Leia, det löser sig säkert med vikten, kan ju bero på massa grejer. Som med Felicia, hon gick ju inte upp för att hon var förkyld.

Lena: Tror jag har nån liggande hemma, så jag spar den tills ni kommer! Jättebra ju, så får man ut de blöjor man vill ha.

Nu har eländet börjat igen, det snöar massor här. Stora o många flingor... det är ju inte jul än.
  • Jen070912

Tack tjejer för igår kväll! Jag hade jättetrevligt, ser fram emot nästa grej ihop.

Idag har dagen varit lååång. Vaknade halv sju o var klarvaken. Lika bra att gå ut med vovven och mata lillan. Sen kom folk för att pyssla hela dagen. De sista åkte för drygt nån timma sen. Totalt var det 20 pers som kom o gick, otroligt i mitt lilla hus. Förstår inte vart alla fick plats?! *kliar i huvudet* Men finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det ju.

Ang fika nästa vecka, tors fm passar mig med, men har ingen aning om vems tur det är? Blir det jag?

• Jen070912

Clem: Visst vi kör hos dig det blir finfint, tors fm eller vad blev det sagt? Har lite mycket inför dopet, så jag hoppar gärna över o tar nästa vecka lr så.

Camilla: Kommer gärna över till dig o fikar nån gång!

• Jen070912

Elia: När du vaknade var det inte många timmar sen jag gick och la mig... Fast nu ska jag iväg till svärföräldrarna en sväng före det är dags för julskyltningen. Är det normalt att bebisar sover så här länge? Felicia somnade vid midnatt o stensover än. Måste bli av med mjölk snart känner jag... *ajajaj*

• Jen070912

Clem: Finemang! Vilken tid tar vi hos dig på tors?

Miccca: Hoppas att Vilmer blir bra snart och att det inte är RS virus.

Är lite nervös nu, ska till NÄL om några timmar... man skrämmer ju upp sig själv med massa tankar o scenario på hur det kunde varit och varför osv. Hoppas att jag går därifrån lugnare istället för mer panikslagen.

• Jen070912

Miccca: Lycka till med kureringen av lilleman.

Clem: Fika tors 10.30 e ok för mig.

Lena: Var tillbaka för att få veta vad som gått snett under förlossningen eftersom det slutade som det gjorde...

Clem & Elia: Det gick bra på NÄL, nu har jag äntligen fått svar på alla mina frågor. Å när man ser hjärtkurvorna på stackars lillan så är jag helt inställd på att man behövde göra ett snitt. Hon var nere på 73 slag tre gånger på raken o det tog över 1 minut för henne att komma upp på normalt igen varje gång. Å sen gjorde hon två hastiga fall på 1½ minut vardera ner till 60 slag o då beslöt de för att snitta. Innan dess hade kurvorna svängt väldigt utanför "normal" ramen i ca 1-1½ timma. Ingen sån där vacker EKG kurva man ser i tv-serier inte... utan detta såg mer ut som någon hastigt i ilska dragit ett streck med en penna lodrätt upp o ner, upp o ner... helt galet... var riktigt läskigt att se. Fick med kopiorna på dem hem för att kunna jämföra med nästa gång.

• Jen070912
    Lista på oss som ska fika hos Mia på torsdag (29/11) kl 10:30.
    Mia (båda barnen är hemma)
    Camilla tar med mig Liam
    Marie (tar med Samuel)
    Jennie (Felicia)

Elia, Lena o Clem: Japp det känns toppen att ha fått se o höra allt. Å Elia nej, Andreas förstod nog aldrig hur illa det var utan var nog mest uppe i varv som en själv.

Idag har det varit en sån där jobbig överfull dag. Först babymassage, sen dopsamtal med prästen o så bvc 2 månadskontroll. Så himla mycket tider att passa... *svårt* Men vi grejade det och Felicia har skött sig exemplariskt hela dagen. Dock är hon dödstrött nu o sussar sött i vaggan.
  • Jen070912

Elia: Hur gick det med Budapesttårtorna? Fick du tag i nåt nr o var köper man dem?

Tandläkaren o klippa håret idag... skittråkiga utgifter att få nu innan jul ju... men vad gör man. Måste till AW foto oxå, men de har så udda öppettider.

Svar på tråden Lidköping med D