Inlägg från: Jen070912 |Visa alla inlägg
  • Jen070912

Lidköping med D

Kan berätta att hela den långa längan där jag hade bilen är borta, allt som finns kvar är en rykande hög med aska. Vilket för min del innebär en fruktansvärd förlust av saker.

Alla foton jag någonsin tagit från 1990-nu är förstörda + negativen, alla dagböcker jag flitigt skrivit sen -87 o fram till -02, 10 stora lådor skönlitteratur, 2 fulla band uppslagsverk, alla minnessaker jag hade kvar efter mormor + allt vi samlat på oss på resor, alla verktyg, alla saker till trädgården som var inköpta -05 till i år, gräsklippare, all mat o dryck (öl, vin, cider, läsk, kött), skidor + all sån utrustning, trädgårdsmöbler ja jag orkar inte ens räkna upp allt som är borta. Allt material till nya garaget som isolering brädor o sånt allt är väck.

Som ni säkert förstår kommer jag inte att dyka upp imorgon. Sitter o väntar på att brandkåren ska komma tillbaka o pumpa mer vatten så att boningshuset ska klara sig.

Trollungen Felicia 070925
  • Jen070912

Förmodligen den där jävla kylen o frysen som Abel köpte i förra veckan av ett par i Skövde för 700 kr.

• Jen070912

Släckningsarbetet har tagit 7 timmar totalt, plus att vi under natten kommer att få kolla så att det inte börjar glöda igen. Ha så trevligt imorgon!

• Jen070912

Rätt person vann tycker jag, har visserligen bara sett lite här o där av säsongen, men jag gillar Maries röst.

Elia: Vet inte när vi ska fika nästa gång, o jag meddelar redan nu att jag antagligen inte kommer att vara med mer innan jul.

• Jen070912
    TACK till alla er som skrivit här och skickat kramar via tel o sms.
    För tillfället känns allt bara för j-ligt, o jag vet inte för hur länge.
  • Jen070912
    Elia: Ja det känns verkligen piss o man har helt tappat orken för att julpynta. Jag som brukar älska julen o allt där till. Nu kan jag knappt inse att det bara är 14 dagar kvar till jul o jag har knappt börjat med nåt.

Lena: Tusen tack för att du letar vidare. Det är väl nästan bara du som kan ha några liknande bilder från tiden då vi var mellan 7 år o fram till 22 år.

Clem: Jag har tänkt att försöka ta mig till Humlan iaf på ons, blir mest ledsen och deprimerad av att sitta här o glo på skiten. Du såg ju hur det såg ut på foton, å det är ingen vacker syn. Men vill du så kan vi väl hinna båda?

Miccca: Jag antar att ni sitter kvar o tjatar nån timma iaf? Då hinner jag båda på ons i så fall.
  • Jen070912
    Lena: Skolkataloger behöver du inte leta efter, de ligger på vinden hos mamma o pappa än.

Camilla: Ska du till Humlan imorgon? Jag kommer dit iaf.

Clemenza: Blev lite nervös av allt rs snack, ska kolla om jag får testa Felicia oxå, hon är så snuvig o hostar o nyser hela tiden.

Elia: Man vill inte va oförskämd, men magsjukan vill jag helst hoppa över nu, så vi ses en annan dag.

Angyy:
    Förstår att du inte kommer o fikar imorgon, dumt med alla baciller o lille Eric. Han va så söt så söt!

Måste oxå få känna mig lite redig... ligger -8 kg från inskrivningsvikten nu! *jippie* Fast det är låååång väg kvar...
  • Jen070912

Jag får instämma med ovan skrivda texter, blev oxå nyfiken på vem du är o kikar gärna lite på din pres om det e ok?

Camilla:
    Jättekul att ses imorgon! Trist att komma dit själv.

• Jen070912
    Angyy: Gissar att det är ungefär som för oss som fick åka tillbaka till NÄL med tanke på vår lite dramatiska förlossning. Det görs ofta vid sånna situationer för att man ska kunna upptäcka om någon av föräldrarna lider av förlossningsdepression och kan behöva komma i kontakt på psykolog o sånt. Ibland kanske man inte märker sånt själv om båda är drabbade.

Camilla:
    Jag dyker upp lite innan halv så man hinner klä av sig o så innan det börjar. Ska du klä ut Liam?
  • Jen070912
    Miccca: Tack för fikat förut! Hoppas att du får ett hem som doftar gott nu av alla ljus.

Camilla: Kul att du gillade fotona. Skoj att träffa dig o Daniel + lillgrabben förut. Kul att det va någon man kände där... alltid trevligare.
Svar på tråden Lidköping med D