• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Jag har för mig att man ofta har "mensvärk" som för eller senare går över i öppningsvärkar. Tyvärr kan det gå lååång tid med bara mol

När var det Proppens skulle på vul?

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

MaLu: Ja så är det säkert, jag har inga större förhoppningar om att bebisen ska komma innan bf.

Hmm, ingen aning när hon skulle dit. Hoppas hon kommer in med positiva besked snart

• jamis

Här kommer en urtrött jam, som hunnit med att gråta av trötthet på vägen hem, när maken inte verkade lyssna när jag ringde honom. Känner mig verkligen gravid nu ! Jag är så glad att jag är ledig imorgon! Denna veckan ska jag jobba 4 dagar och vara hemma en dag, men jag tror faktiskt det är bättre att jobba 3 dar och vara hemma 2 för jag blir lika trött om jag jobbar 8-14 som 8-15:30. Nu ska jag lägga mig och vila!

Joyce: Mensvärk är ju en bra början ! När är det du har bf?

Fruppan: Nu är det verkligen nära!

Hoppas proppens kommer in snart med glatt besked

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: jobbigt med tröttheten. Här har det också fällts en lite tår då och då den senaste veckan Senast igår eftersom en kompis var så snäll och sms:ade att hon tänkte på mig nu i dessa stora och tunga dagar. Blev så glad av omtanken att jag började gråta

BF är den 29:e, alltså nästa torsdag

• jamis

Men Joyce! Det är ju hur snart som helst ju ! Så spännande! Och om du gråter nu, hur ska jag vara om 6-7 veckor när jag är i samma vecka som du nu Längtar så tills jag slutar jobba!

Gulligt av din kompis!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: ja visst är det nära Har lite svårt att greppa det faktiskt. Känns så konstigt att något man har väntat på så länge (långt innnan man blev gravid) snart kan vara här.

Du jobbade fram till jul, visst var det så? Snart, snart får du vara ledig

• jamis

Det stämmer Joyce, jag jobbar tom 20 dec. Det är ju väldigt snart faktiskt!

Ja, kan tänka mig att det är svårt att fatta. Man har ju ingen aning om hur det kommer att bli sen när bebisen väl är här...

• fruppan

hellå tjejer
    börjar smått bli nervös inför morgondagen nuHemlis
    om jag inte kommit hit och skrivit i morgon senast kl 15 så är jag igångsatt ocha tt jag messar maskros sen när det är klart så ni får veta vad det blev.
    kramizar

• ProPPens

Hej!!

Jag har inte glömt er, lovar!! Däremot har jag jobbat sen vul och tills nu så jag har inte hunnit in tidigare.

Vi fick se en liten filur på nästan 10mm och med ett fint pickande Allt såg jättebra ut!!! Så nu får jag väl inse att jag faktiskt är gravid och inte bara har gaser i magen!! Även om jag har massor av gaser ocksåFörvånad
    Så nu kommer bm där ringa om tid för inskrivning!! Hoppas snart!! Men antagligen blir det runt v11 eller så... Tänk vad man ska vänta hela tiden?!

MaLu Jag försöker att inte oroa mig, men det är ju lätt?? Eller hur??? Har också problem med byxor, tarmarna är ju helt galet svullna!!! Har ingen mage därnere men jag har en stror svullen mage!!! Imorgon ska jag träffa min mor som har varit hos min syster och fått med sig kläder. Hoppas det är några sköna brallor med som jag kan ha!!!

Fruppan Spännande!! Vi håller tummarna för att det går galant imorgon!!!

Nu ska jag fortsätta kolla på Greys!!

• jamis

fruppan: spännande Jag kommer tänka på dig imorgon!

Svar på tråden Visparnas tråd 5