• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Hej på er. Tittar in som hastigast. Vi är ganska slutkörda här hemma med lille Victor. Besöket på kardiologen i fredags resulterade i en remiss till Lund där man ska göra en operation på hans hjärta om ett par månader - förutsatt att han inte går ner i vikt (då måste han sondmatas och operationen påskyndas). Ni kan tro att det känns rätt tungt. Jag kommer inte att ha tid att vara här inne så vidare värst den närmaste tiden, fokus ligger på att peta i sonen mat. Igår frångick vi BVC:s och BB:s uppfattningar om att amning är det bästa - inte när sonen får kämpa i sig maten genom en amningsnapp och sen ska tvingas i mat via kopp. Efter råd från ett par bekanta varav en sjuksköterska så började vi med nappflaska, det är suveränt, vi vet hur mycket han får i sig och det går fortare. Inte verkar han tycka det är lika jobbigt heller. Sen får vi ta att vi drar på oss onda ögat...

Önskar er alla lycka till och vi hörs igen så småningom. Kram kram

• Maxie

Jo förresten, när jag så småningom får ork och tid ska jag försöka skriva en förlossningsberättelse. Känner jag min blogg rätt lär jag inte få in hela texten där. Men den som vill läsa får gärna skriva en rad i min inbox och ge mig mailadressen så kan jag skicka när jag skrivit klart - fast det kan ta ett tag till dess...

• fruppan

maxie
    hoppas allt går bra med victor och självklart så kommer vi här tänka på er gumman.
    *kramar om*

• Ma Lu

Kära Maxie, vad jobbigt det låter. Det är klart att ni inte ska kämpa med amning! Allt som underlättar för er och lillkillen är bra. Jobbigt att behöva ta sig till Lund för op men om det är där expertisen finns så är det ju jättebra! Vad är det specifikt som är fel på hjärtat? KRAM!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • MallaMojs

En stor kram till Maxie och lille Victor - såklart han ska få flaska och slippa kämpa (jag kände precis som du!!)

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Du är bäst Maxie! Klart ni ska använda nappflaska!!!! Tänker mycket på dig ska du veta! Skönt att höra från dig iaf!
    Jättekramar Kersti

• Pess

Skickar oxå en KRAM till Maxie...Klart att ni ska mata V på det sätt som känns bäst för hela familjen....Att han får mat och går upp i vikt är det viktigaste....

• Joyce

Åå Maxie, många kramar till er! Håller med alla övriga här, inte ha dåligt samvete för nappflaska inte. Ni ska göra det som känns bäst för er. Många många kramar till dig! Tänker på er massor

• zynk

Maxie STORA kramen! Du gör helt rätt i att ge flaska! Ni vet ju vad som är bäst för ert barn!
    Usch va tråkigt med hjärtat - förstår om ni är oroliga. Hoppas ni fick bra info och stöd!
    Längtar efter att få träffa er men förstår att ni har annat att tänka på nu.

Kikar in en snabbis efter en uttröttande helg i hemstaden... Jag hälsade på mamma - och när jag var där fick A feber och var INTE glad. Vi skulle sova över i lånad lägenhet och M skulle på partaj. Snacka om att jag nojjade över att A skulle bli jättedålig medan vi var ensamma i lägenheten o M var på örat... Men det gick bra. A  ville ammas lite mer men somnade sen o sov gott. I morse var hon frisk igen?! Konstig sjuka.
    Har dock insett att vår familj är SÄMST på att planera. När jag kom till lägenheten insåg jag problemet att få upp 2-3 väskor/kassar och vagn och A tre trappor utan hiss... (Eloge till er- Kerpet bl a - som inte har hiss!) Så hon fick sova på madrass på golvet bredvid mig - o jag har INTE sovit gott. 90cm madrass med bebis bredvid... vad blir det över till mig - 30cm?
    Sen hade grannarna fest till kl 02,30. Nåväl - skönt att äntligen vara hemma .
    Avslutade helgen med att M badade badkar med A (å va mysigt det är - hon gillar verkligen det o blir så nöjd efteråt!). 

Sorry ego...

• Minna72

Oj Zynk, vilken helg!

Maxie, jag vill också skicka över massor med kramar! Och vill också supporta dig i det här med flaskan. Aleksi fick mestadels flaska under alla de första månaderna. Han var ju också för liten för att suga ordentligt på bröstet i början och när jag ammade på sjukhuset med amningsnapp fick han ibland i sig det han skulle, ibland inte alls. Så det var flaska som oftast gällde. När han blev större blev han bättre på att suga och jag har hela tiden sedan delammat. Att han fick flaska (och inte kopp) på sjukhuset påverkade INTE hans förmåga att amma. I själva verket var det jag som av olika skäl fortsatte med flaska eftersom det, precis som du skriver, fungerar smidigt och man vet hur mycket han får i sig. Hur mycket jag sen har ammat har varierat vid olika tidpunkter, men det har funkat bra (jag hade nog såsmåningom kunnat gå över till helamning om jag velat och orkat) och jag tycker inte du skall oroa dig eller bry dig om "det onda ögat". Du vet själv vad som är bäst för din son.
    Pumpar du eller ger du ersättning?
    Och håller alla tummar för att det går fint med lilla hjärtat!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden Visparnas tråd 5