• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Hej alla!

Lotass: det var länge sen Rolgit att se dig men vad hemskt med din syster Fy vilken ångest... Hur mår du själv?

Proppens: var det inte du som bestämt att allt skulle gå bra? Det kommer alldeles säkert gå bra på vul imorn Lycka till!

Jam: åh, vad härligt med massor med kläder! Mycket att tvätta och vika Skönt att S mår bättre men jobbigt att du ska må så dåligt! Men det är väl "normalt"...

Joyce: nu är det inte långt kvar!!!

Här är det vecka 9 idag! (8+0) Jag mår bra - alltså lite illa - men höll på att få krupp på några tjafsiga elever idag. Ibland är det synd att man itne får slå elever

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • jamis
    Malu: Tjohoo för vecka 9 Härligt! Du låter som en lite halvfarlig lärare

Proppens: Jag håller tummarna för ett lyckat vul imorgon - det kommer att gå finfint!

Joyce: Ja, lika bra att ha det där påskrivet innan bebisen kommer. Då lär ni ju ha annat att göra

Maken och jag har tittat på och sorterat kläderna nu. Endel var väldigt välanvänt så vi la bort en tredjedel kanske. Men mycket var helt ok och det är ju bra att ha lite "hemmakläder"

Nu ska jag återgå till min vila och försök att bota illamåendet. Börjar känna mig nygravid igen
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • zynk

Kväll!

Proppen Det kommer gå toppen i morgon! Rapportera genast här! Trööhet o illamående är inget kul - oavsett om vi alla längtat efter att känna det... Man får klaga så mycket man vill ändå.

Jam : Å va kul med kläderna!

Malu Grattis till v9 . Snart kan du vråla till eleverna att "jag e gravid så håll truten ungdj---ar". Inget inger sån respekt som gravida kvinnor...

Joyce: Va kul att lill*n ska få en pappa . När vi var där sa jag att det är lika sannolikt/osannolikt att jag är mamma som att M är pappa - men tanten verkade inte förstå...

Idag har A sovit en låååång em-lur och ikväll somnade hon i famnen innan det var "dags" för natten. Sen när pyamasen kommit på var hon sprudlande glad. Vi tänkte passa på att lägga henne i vaggan vaken. Hon låg där länge och jollrade och var glad medan vi vaggade o ramsade "nu ska A sooooooooova- sov så gott". Svårt att hålla sig för skratt o svårt att inte titta på henne /ta upp henne. Men till slut SOMNADE hon. Va underbart att somna så där glad va? Gullesnuttis-tjejen tänk va starka känslor man har.

• fruppan

go kväll

var på vanligt rutin kontroll hos BM idag och hon tyckte hjärt ljuden var stressad liten bebis så hon ringde ner till förlossningen på usö
    vi fick åka in för å kolla hjärt ljuden på bebis och visst var den lite stressad och var uppe 191 slag som högst  men sen efter en halv timmes koll ca så lugna bebis ner sig och det blev mer som 150 -160 ibland lägre och då bedömdes det som ingen fara.
    läkaren gjorde sen ul och då upptäcktes att jag har för lite fostervatten
    men ingen kris som tur är.
    torsdags morgon kl 8 ska jag bedömas för en igångsättning och är fostervatten mängden mindre då så sätts jag igång direkt på plats annars är det troligt ändå om tappen har mjuknat och så.
    läkaren trodde att detta skulle ske på torsdag men senast början på nästa vecka .
    allt hänger ju på fostervattensmängd å hur bebis mår samt hur mogen livmodertappen är.
    men har jag tur så fixar kroppen detta själv innan.
    jag har ju mått illa o haft diareé idag så det kanske är på g man vet ju aldrig.
    jag ska åka in igen  om nått inte känns bra eller nått som jag gör att jag blir orolig.

liten raport
    från  dunder trött fruppan

• jamis

Oj fruppan ! Då blir du snart mamma! Hoppas bebisen mår bra och inte blir sådär stressad igen! Vet de vad mängden fostervatten berodde på?

zynk: va mysigt det låter! Man får passa på att njuta de där glada stunderna och minnas när de inte är lika glada kan jag tänka mig

Jag la mig 21:30 igår och har sovit gott inatt, vaknat några ggr för toabesök, men jag är så trött nu. Imorgon är jag hemma hela dagen och jag tror att det är det jag behöver

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

jam

nä dom visste inte vad det kunde bero på mer än att jag förmodligen små läckt kanske
    men det kan bli såhär ändå menade läkaren

• Ma Lu

Oj, Fruppan, nu är det nära! Var det inte Pess som också fick lite vatten på slutet? Så himla bra att du har en uppmärksam bm och jätteskönt att det inte var kritiskt så Som du hållit på halva graviditeten vore det väl ändå konstigt om du inte var mogen nu så jag röstar för förlossning snarast. Varför dra på det, liksom!

Hehe, zynk, som om ens graviditet skulle bita på vanliga gymnasieelever! Jo tjena... De enda (vackert så) som verkligen blev väldigt hänsynstagande och respektfulla sist var invandrarkillar! De uppmanade också sina kompisar att "ta det försiktigt" med mig:_) "Vanliga" svenska killar brölade minsann på som i princip som vanligt - suck!

Min mage är inte riktigt med på att det bara är vecka nio utan den putar fint den. Det verkar vara en allmän effekt efter ivf? Jag har sett att elever har tittat coh varje dag kommer det fram en ny kollega och frågar hur jag måååååår och tittar lite mer eller midnre tydligt på magen Jag låtsas som att det regnar och säger att jag mår så fint förutom novembertröttheten

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • fruppan

tack malu jag har sen inatt haft värkar som håller i men är lite för långt emellan
    men har jag turen på min sida så sätter bebis igång själv under dagen eller kvällen.
    det vore ju det bästa

sorry att jag är fruktansvärt ego nuGenerad

• Ma Lu

Hallå fruppan!!!! Du SKA vara ego nu! Det är tillåtet och en ORDER Vi vill höra ALLT om hur det framskrider juh!!!

Svar på tråden Visparnas tråd 5