• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Kerpet1

Nja... visst vill jag ha fler men inte riktigt än, vill ha petter för mig själv et tag till! Men ibland saknar jag att va gravid, det var härligt tycker jag och nåttjag hemskt gärna skulle va igen! Hr två i frysen, men de är väll inget att räkna med...
    Sen tror jag Petter vill ha oss för sig själv ett bra tag till oxå!

• fruppan

mornimg

malu

ja det har varit på g länge men det händer som sagt nada .det är jobbigt med värkar som kommer och går .
    detta tar enormt på humöret ibland och man tror ena stunden att det är på g och blir
    förväntansfull för sen bli avsnopad   va nähä inget denna gång heller!

maskros min vän

inte trakaserad du mig. jag är glad och få va ett stöd nu när du behöver det som mest.
    *kramar om*

• Ma Lu

Morning! Där ÄR ju Fruppan Seg liten krabat du har som itne vill komma fram! Redan i trotsåldern? Du ska se att det sätter igång vilken dag som heslt och då går det säkert fort ska du se så mycket som din livmoder övat

Usch, jag vaknade med världens koliksmärtor vid halv fyra och sen sov jag flera timmar på soffan med en värmedyna mot magen... Nu är jag rädd att liten i magen fått det för varmt Fast jag hade itne ens dynan mot nedre delen av magen Det är nog så att jag ahr lite vajsing på matsmältningen numera! Det här inatt var det Fisk brukar kalla "fis på tvären" men upphöjt i 30 ungefär. Ajajajaj!!! Nu är jag egentligen trött fortfarande och maken ligger och snusar sött men jag vart så hungrig att jag måste ta en skorpa Hulkningarna anfaller om jag blir för hungrig.

Söka nytt jobb låter som en väldigt god idé! Jag ska rapportera från talibanernas högborg så fort vi får tillfälle att ses...

Om jag fortsätter må så här illa i veckan tänker jag ligga hemma och ta det lugnt! Så det så.

Har Morrisen fått bebis nu? Har ingen riktig koll...

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • fruppan

malu

ja det är allt en envis rackareFlört men jag har ju trots allt 7 dagar kvar till bf.

det där med smärtor i magen som du beskriver hade jag oxå som kom och gick under v 8-13 sen försvann det.

jag tror varm kudde är fint för bebis och dig

• Ma Lu

Ja, du har sju dagar till bf men jag vet ju att t.o.m bm sagt att du "nog" inte skulle gå tiden ut... Haha, det är ändå bebis som bestämmer

Förresten har jag hamnat ute i kylan och har itne tillträde till din sida, Fruppan... Snäääälla, KAN jag få komma in?!Oskyldig Det kommer ju finnas bebisbilder där när som helst och dem vill jag fakitskt se

Jag ska nog gå och sällskapa med min man (=väcka honom ) och försöka njuta av att jag mår apilla Trots skorpa och grapefrukt...

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • fruppan

malu
    du har visst tillgång till min sida

ja det där med och va högriskare och få för tidigt stämde verkligen inte på mig

• Lotass

Hej På er!
    Malu: Härligt med en som växer därinne.
    Fruppan: Inte långt kvar. Hur mår du?

Länge sedan sist som vanligt.
    Blev utslängd senast jag var inne och skulle skriva, sedan har tiden bara gått som vanligt.

Var mkt stress på jobbet när jag kom tillbaka för 3veckor sedan, fick håll och smärtor i solarplexus så jag knappt kunde gå på andra arbetsdagen, men nu har det lugnat ned sig igen.

Sambon har skjutsat mig till och från jobbet. Jag spar 1h på det och har bättrart på flexen lite.

Gravidyogan är toppen!
    Men jag har börjat bli så fruktansvärt trött!! och så läser man att nu är den tiden man känner så pigg. pyttsan heller

Vagnen är beställd...äntligen!

Har tvingat sambon att följa med till IKEA idag och titta på babytillbehör som de billiga tvättlapparna mm.
    Väntar bara på att han skall dricka ur kaffet, ska upp och påminna honom lite nu

Kram på er.

• Joyce

MaLu: Usch, jobbigt med magknip! Men bra med illamåendet

fruppan: Taskig bebis som luras så. Jag börjar tro att min aldrig ska komma ut. Hade ju mycket sd för några veckor sen - nu nästan ingenting. Men den kommer väl när den kommer helt enkelt.

Lotass: Kul att se dig! Hoppas du hittar allt du hade tänkt dig på ikea

Här står det en bäddad spjälsäng. Känns konstigt att nån ska sova där snart. Så nu när nästan allt fixat. Bara skötbordet som inte är uppsatt men det tror jag vi väntar med tills vi kommer hem.

I eftermiddag kommer svärmor på besök

Svar på tråden Visparnas tråd 5