• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

zynk: Ja spela roll, bebisen är nog precis så stor/liten den vill när den kommer ut, inte mycket att göra åt nu

Shoppade du nåt kul då? Grattis till Alva på 4-mån-dagen! Vad snabbt tiden går

• Kerpet1

Petter fick oxå Potatis igår... verkade fatta att det skulle ner i magen denna gång iaf, men usch va han fick kväljningar!!! Fast det får dom väll första gången... Jag köpte faktiskt färdigt potatismos på burk denna gång och det var som jag misstänkte, en helt annan konsistens än den jag sjäv gjorde tidigare...
    Det är ju superlätt att göra själv, men faktiskt lite bökigt när det inte åker ner nått i magen, då tröttnade jag och köpte istället.
    Petter sover... nja kanske inte så länge till låter det som.
    Han sover hela nätter nu med små undantag, det är sååååå lyxigt! Blir chokad när man vaknar och faktskt är lite pigg.

Idag har sambon åkt till landet så vi är pappa-fria... lite trist faktiskt.

ha det såbra
    kram kersti

• Joyce

Kerpet: Vad är det för stil och rata hemlagat . De är kräsna de små liven

Hur har er dag varit? Jag har tagit det mest lugnt, fixat lite saker som företagspapper och lite annat. M har varit desto mer energisk och äntligen byggt om spjälsängen (så att den rymns i sovrummet), en skohylla till mig i garderoben och nu sätter han upp lister Städa har han också lovat eftersom hans mamma kommer hit imorgon.

Nu ska jag hitta på nåt till middag och sen blir det såklart fotboll ikväll.

Hoppas ni får en fin lördagkväll

• Ma Lu

God lördagskväll! Min systerson spottade cokså ut allt hemlagat när han var liten Hur man än mixar blir det visst aldrig lika fint och lent som köpematen coh då kommer det i retur.

Här kommer det också grejer i retur... Nu har jag plötsligt kräkts två dagar på raken Igår hade jag otur med tandborstningen och idag har jag ont i huvet och åkte på tömning före middagen. Blä! Där fick jag för att jag klagat över icke-illamående hela veckan

Jisses vad fort tiden går så att sommarbebisarna nu redan fyller fyra månader! Det var ju nyss de kom juh!

Skönt att jag inte är ensam i universum om att noja för att jag inte nojar

Hoppas alla har en bra kväll! Undrar förresten hur det går för Fruppan?

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Maskros67

Hej Malu, Fruppan har det lugnt än så länge. Förutom att jag trakasserar henne då förstås

• Kerpet1

Halloj! Dagen har varit lugn, varit med syrran hela dagen.

Malu! ska du inte våga dig med på fika snart! Skolka från jobbet, skyll på mig, eller det verkar som man kan göra hur man vill på det där dårhuset ändå...

Nej nu är reklamen slut!

• Ma Lu

Kerpet: Dårhus är dagens understatement... Hrrrmmm, ja, du har säkert redan hört allt det senaste.

Och visst ska jag med på fika snart! Men det får nog gå några veckor till för jag är ju så in i döden trött och tar jag ut mig så blir det skallebank och kräk

Tack för Fruppanrapport, Maskros Det har bara varit på G så länge att man tror att det kommit nåt så fort hon är försvunnen

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Kerpet1

Ma lu: Nja... skulle nog må bra av att bli uppdaterad av dig oxå! ha ha ha! Ska dricka öl med några från HR på onsdag då kanske man får nån smaskig detalj... sambon säger att jag ska söka nytt jobb, men man kanske skulle tina upp några ägg istället??? Hör av dig när du orkar ta en fika! skönt att höra att du spyr iaf! Ha ha!

• Pess

Jaså du Kerpan....DU går i syskontankar

Jag gör det INTE....Är SÅÅÅ happy med L.....Har svårt att tänka mig fler just nu....KANSKE senare....Vem vet?

• Joyce

åå vilken tråkig fotboll.

Malu: Härligt med illamående God grapefrukt på dig!

Kerpet: hur många har ni i frysen?

Svar på tråden Visparnas tråd 5