• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Hej tjejer. Fullt upp idag av olika saker, först himla massa jobb och sen besök av en ofrivilligt barnlös kompis. Jag ska snart lägga mig.
    Jam: Jag undrade samma sak för jag har också köpt Gaviscon på bm´s rekommendation. Sen läste jag bipacksedeln. Jag är inte 100% säker men tror att man kan använda Gaviscon om det går minst ett par timmar efter att man tagit levaxinet. Så är det ju med järntabletter och kalciumprodukter i alla fall.

• jamis
    Maxie: jag tror oxå det Startade en tråd om det (vad har man annars FL till ) och en tjej svarade att hon åt losec för det var det enda hon lyckades få till med järntabletter, levaxin och halsbränna. Men om det funkar så kan man nog ta Gaviscon. De bildar så mycket skum bara *urk*

Ska kolla imorgon med apoteket iaf

Joyce: Häftigt att du får ut mer pengar som mammaledig Hur är det möjligt egentligen? Skönt att halsbrännan är borta. Jag tycker inte riktigt att det funkar med nån mat just nu, men det kanske går bättre efter några Gaviscon
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Undrar när vår senaste Visp ska komma in hit då...? Apropå visp förresten, vad jag känner för våfflor med sylt och grädde....

• jamis

Jag hoppas hon kommer snart! Vi behöver lite påfyllnad härinne Jag har redan gett henne länken så hon inte ska missa oss.

Maxie skrev 2007-10-25 22:09:49 följande:
    Undrar när vår senaste Visp ska komma in hit då...? Apropå visp förresten, vad jag känner för våfflor med sylt och grädde....
    Oj, sugen på våfflor nu Jag är sugen på att bli av med min halsbränna
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Jam: jag har också lite halsbränna fast det hindrar mig inte från att längta efter våfflor... Och igår var det pannkakor jag intensivt suktade efter. Fast jag åt det inte...

Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Sov så gott!

• jamis

Pannkakor e gott!!

Sov gott

• zynk

Go kväll!

Är så trött att ögonen går i kors. Men va skönt det är att ha lite egentid så här på kvällen!
    Önskar alla en god natt!

Sessan kom hit!

Svar på tråden Visparnas tråd 5