• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Idis 76

Malu och sessan: Välkomna hit!!!!

malu: Jag fick äta rennie stora delar av min graviditet på grund av halsbränna. Det som gäller är ju att undvika stark och fet mat samt kolsyra tror jag att det var!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Sommar prinsessan

God förmiddag GladKänns fortfarande konstigt och varje gång jag får ont i magen blir jag livrädd. Ska bli skönt att göra vul den 12/11 så man får se att allt är okSkrattande

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • fruppan

morning ss
    ja tiden innan vul är känslomässigt som en berg o dal bana på nått sätt men sen kan man njuta lite mer iaf.
    ska hålla tummarna då

• fruppan

sessan menade jag fast jag skrev ss

• Maxie

Nejmen, vad skådar mitt norra (?) öga? Har vi fått TVÅ nya vispare? Så underbart fantastiskt roligt!!!! Grattis Malu och Sessan (ja Sessan har jag ju redan grattat men det kan man väl aldrig säga för ofta?) !!!!

• Sommar prinsessan
    GladHej Maxie läget? Åh tack igen!!!Känns fortfarande konstigt att man kommer se ut såhär
    Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Maxie

Godmorgon Sessan! Jo tack, med mig är det ganska bra. Lite småtrött för maken envisades igår med att ställa väckarklockan på 7 för han skulle iväg på ett musikerjobb idag. Så jag är gräsänka till imorgon, ska försöka jobba lite. Sista veckan nu, sen ska jag vara hemma på heltid till 2009 eller nåt sånt.
    Visst är det konstigt att föreställa sig att man ska se ut så där? Och när man väl gör det så kan man vara lika förundrad, jag stirrar fortfarande i spegeln och förstår inte att det faktiskt är JAG som har den där magen!

• zynk

Gomorron!

Sessan välkommen till ännu ett "graviduppvaknade" när man vaknar och inser att det inte är en dröm . Hoppas tiden går fort till UL nu! Oron ÄR stor och värst i början. Det blir bättre och samtidigt mer verkligt.

• Maxie

Hörni, nya vispare, ni glömmer väl inte att gå in i kalendern och skriva in er där va?

Svar på tråden Visparnas tråd 5