• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Sommar prinsessan

Hej Zynk. Kommere nog vara förundrad varje morgon många dagar framöver. Kommer på mig själv med att gå runt å le löjligt och med att fnissaSkrattande Skönt att ha er goa vänner att prata med. Tänk att vara ensam i den här snurren utan någon att prata med, hua.

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Idis 76

Sessan: Man kommer att gå runt i en bubbla men den är helt underbar!  Grattis igen!

Maxie: Trist att vara ensam men passa på att ta det så lugnt som möjligt och se fram emot din ledighet fram till 2009

Zynk: *vinkar*

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Nu SKA jag beställa andningslarm. Babysense II, är den ok? Om man köper den får man just nu köpa en babyvakt också lite billigare än normalt. Maken tycker inte att vi behöver de här grejerna men jag är för orolig av mig (läs: överbeskyddande) för att låta bli och det är ju faktiskt jag som ska vara hemma med bebisen mest första tiden.

• Joyce

Kul med lite fart här på morgonen.

Maxie: Vi har köpt Babysense II, men har såklart inte använt det än så jag kan inte svara på hur bra/dåligt det är

sessan: Ja visst är det en konstig känsla i början! Skönt att du har vul inbokat relativt snart, blir lite verkligare då

idis: Hur har ni det? Hur länge är ni borta?

zynk: Hej, hur mår du och A?

fruppan: Hur är det med dina sd? Har du röntgat ditt bäcken än?

hoppas ni alla får en fin dag

• Pess

Maxie....Jag är HELNÖJD med Babysense...

Släpar det med mig överallt På fredag ska det åka med till London

• fruppan

joyce

mina förvärkar kommer och går som vanligt men med lite starkare kraft nu.

jo jag ska iväg på tisdag för bäckenbotten bedömning men det jag fick reda på var lite skrämmande at man gör en gyn undersökning och klämmer o känner först (skrämmande) och är dom osäkra efter det så blir det röntgen.

håll tummar och tänk på mig på tisdag kl 8 45.

ha en skön helg o kram

• Joyce

ett tips (vet inte om nån är intresserad men): jag såg i medmera-tidningen (coop) att de säljer en babysitter/vipp-stol för 169 kr. Det verkar billigt! Svart eller marinblå tror jag. Ser iaf helt ok ut om man som jag inte går igång så värst mycket på saker med nallar och krimskrams på Står att de ska finnas på Coop Forum och jag har ringt och kollat och de finns i Bromma iaf. Ska inhandlas idag.

• jamis

God morgon

Jag vaknade 7 imorse och kunde inte somna om, tänkte på bebisen, förlossningen och en massa annat! och varje gång jag vände mig i sängen började h*n sparka som en galning

Nu har vi iaf ätit scones till frukost och en plåt chocolate chip cookies står i ugnen *mums*

En liten fråga: Har alla andningslarm? Jag hade tänkt att strunta i det...

Joyce: Det var ju verkligen ett bra pris! Jag gillar inte heller nallar och sånt så värst mycket. Enkelt är bäst. Men vi väntar och ser om vi får låna/ärva istället

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Aha, tackar, då får det bli ett Babysense II.
    Tack för tipset också Joyce. Jag har önskat oss en babysitter och ett babygym i julklapp, gymmet lär vara på g, vet inte om sittern också kommer. Annars vore det ju toppen! Man kan ju sätta dit nån liten fin mobil till bebisen om det behövs, eller?

Svar på tråden Visparnas tråd 5