• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Idis 76

Sessan: nej fy vad jobbigt! Du har nu varit hos gyn och jag håller mina tummar för att du kommer in med positivt besked! Skickar en jätte kramiz til dig och din gubbe!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Joyce: men visst är det svårt att sova! Det är ju ett projekt bara att vända på sig i sängen. Jag brukar byta sida i samband med att jag är uppe och kissar så det blir kanske 3 byten per natt.

• Joyce

Maxie: Haha, ja precis så gör jag med! Man vänder sig ju inte i onödan . Känner du förresten några mer ilningar? Tänker ang fixeringen, när ska du till BM nästa gång?

Jag är lite sur för att jag glömde ta en såndär startpåse hos BM sist, de brukar inte finnas jämt. Hoppas de finns kvar nästa vecka.

• Joyce

Har ni förresten beställt en sånhär?

images.emmhost.com/BABYBASICS/messagent-SE.asp&PARTNER=PAMPERS

man får hämta ut ett startkit hos babyproffen ink en sån där blöjhink. Hade inte tänkt köpa nån men om man nu får en gratis så kan man väl ta en. Men det är väl egentligen lur då de säkert tjänar massor på alla sånna där refillpåsar man kommer att köpa i framtiden.

• jamis
    Joyce: man kan ju ha vanliga påsar i blöjhinken Vad var det för startpåse du pratade om?
    På onsdag ska jag till läkaren så då får jag veta om sjukskrivningen förlängs. Ska försöka känna mig riktigt "sjuk"

Malu: jobbigt att du legat och nojjat, det ska nog inte vara nån fara tror jag
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: sant Startkitet är nån typ av påsar med reklamgrejer gissar jag som ibland brukar finnas hon bm (iaf där jag går). Innehåller bjöjor, lite bodysar, våtservettet, salvor osv.

• jamis

Joyce: Ok Sånt är ju alltid bra att få lite av så behöver man inte köpa innan man vet vad man faktiskt använder!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Joyce: ja det kommer lite ilningar ibland. Ska till bm på onsdag igen. Jag har sett den där startboxen också, det finns ju på Babyland också fast utan hink. Visst finns babyproffsen på Fleminggatan eller nåt sånt va? Och på Odengatan eller Karlbergsvägen? Bara den inte väger för mycket, min man tycker att det är införskaffande av sånt jag kan roa mig med så han lär inte vara behjälplig.

Svar på tråden Visparnas tråd 5