• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Å jag ska klippa mig på onsdag - jippie! Hoppas hon klipper nåt den här gången, förra gången ville hon ju inte göra det för det skulle bli för kort ifall jag skulle bli klotrund av graviditeten.

• Maxie

Man får passa på att ta hand om sig lite medan man kan. Bara hostan lugnar sig lite skulle jag vilja gå på fotvård och egentligen helst också vaxning av ben och bikinilinje. Svårt att komma åt själv tycker jag.

• Maxie

Apropå ingenting fick jag mitt sjukintyg idag. Det var väldigt vad ont jag måste ha, både dagtid och nattetid. Fast glad är jag att jag är sjukskriven på heltid med tanke på hostan också.

• Joyce

Maxie: Ja visst är det svårt att komma åt Har också funderat på att gå och vaxa mig. Hmm, får se.

• jamis

Åh nej Sessan Gråter! Vet inte vad jag ska säga... men jag tänker på er och skickar en kram!

Maxie: skönt att de tog dig på allvar! Du får vila upp dig så du orkar med det som komma skall Jobbigt att bli sådär sjuk nu innan BF!

Jag är såååå trött men ska iväg till en kompis nu ikväll... känns sådär... hade lika gärna kunnat stanna hemma och bara myst

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

åå nej sesan vet hur jobbigt sånt är.har ju upplevt det själv .
    *kramar om*

• fruppan

jag är så glad för jag fått tag i en söt gose kanin som är som en speldosatill bebis.
    texten till melodin

Sov så sött, slumra in
    i bädden så fin
    Som blomman på äng
    i en gungande säng
    Och Guds änglar, de små
    breder vingarna ut
    Och kring barnet de stå
    tills dess natten är slut

Nu i ro, slumra in
    allra kärestan min
    Låt en ängel ta din hand