• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Ja, det har man möjligen fyllt i i sin blogg. Men hur intressant är det egentligen? Möjligen när kände man barnets första rörelser? etc.

Idag har jag sagt till min mamma att vi är jätterädda för att nån ska komma och vara förkyld när bebisen är liten pga RS-viruset. Hoppas budskapet gick hem. Mina päron och bröder åker till Venezuela snart och kommer hem strax innan bf. Det vet man ju hur smittor sprids på flygplan. Vill inte ha hit dem med nån skräpbacill. Men min mamma skulle kunna försöka dölja det bara för att hon så gärna vill hälsa på, hon längtar efter sitt barnbarn. Sa samma sak till lillebror häromdagen men han har inte varit förkyld sen 1998 så där är väl risken inte lika stor.

• Maxie

jam: nej jag tror det kan vara olika det där med hur hårt man känner sparkar och hicka. Tex beroende på om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg. Jag har den i bakvägg, därför kände jag rörelser tidigt också. Hittills har jag sluppit sparkar mot revbenen - peppar peppar - men den riktar gärna in sig mot naveln vilket inte är så skönt det heller.

• MallaMojs

jam - jag tror det är superbra att göra det NU, om man känner att man vill och orkar. Jag hade nog tänkt att jag skulle göra det innan BF, men det är ju helt omöjligt att planera sånt när barnen valde att komma så j*vla tidigt Jag är annars också expert på att skjuta upp saker till en annan dag

Jag har iaf en bilddagbok online (med lösenord för släkt och vänner) där jag uppdaterar så ofta jag bara pallar med och såklart så fotar jag så mycket jag kommer åt... Jag har även framkallat en hel del bilder, som såsmåningom ska in i album. Sen så är det de där böckerna, om barnens första år. Hmm, sen inget mer.

Jag har iofs beställt en liten tomte-outfit och en pepparkaks-dito ska försöka fixa julkort att skicka. Sen har jag beställt fotoalmenacka i julklapp till alla stackare som känner oss

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

jam (igen, ja, jag kör ett ryck nu innan jag ska nanna ) - jag kände en bebis hicka EN gång tror jag och inte speciellt hårda sparkar heller... Skönt ju

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Jag har också funderat på tomtedräkt för att göra julkort av. Pippilotta har visst såna, eller hur?

• jamis
    Maxie: Min moderkaka ligger oxå i bakvägg, och jag kände av rörelser i vecka 16, men de är väldigt mjuka och snälla nu Det gör ju inte mig nåt
    Hihi, navlen Det är många som säger att deras bebisar verkar vilja komma ut genom naveln. Ibland känns det väldigt lustigt, nästan obehagligt för den rör sig så mycket därinne!

MM: Ja, jag gillar ju att göra saker i god tid Det låter som att du har en del pyssel iaf!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Först och främst, många kramar till sessan. Fy vad tråkigt och jobbigt. Håller verkligen mina tummar för dig imorgon. Blöder du mycket? Jag småblödde/hade bruna flytningar i en vecka kring v7-8.

Min bebis sparkar inte såvärst hårt heller. Jag har ju moderkakan i framvägg så jag tror det beror på det. Nu kan det däremot göra ont om den sparakar upp emot revbenen. Inte skönt. När den hickar känns det mer som det som jam beskriver. Lite rytmiskt pickande liksom.

Maxie: Aha, så din är inte fixerad än?! Min var fixerad redan på tillväxt-ul i v32 och har suttit fast sen dess

Malla: Gulligt med tröjor

• Maxie

Joyce: nä, jag undrar när den tänker bli fixerad? Märker du nån skillnad på rörelserna sen dess?

• Joyce

Maxie: Nja, sparkar och så känns ung lika mycket. Dock vänder den ju inte på sig på samma sätt (vilket jag tyckte gjorde ganska ont). Alltså den åker ju inte runt. Däremot verkar den ju flytta ryggen från sida till sida. Plus att det gör lite ondare neråt nu. Som om den skruvar ner sig mer och mer. Ilar i ljumskarna typ.

jam: Vad duktig du är som fixar med bilder osv. Jag tog mig i kragen och lyckades några kort på mig själv häromdagen. Tänkte att det kunde vara kul med nån bild på magen

• jamis
    Joyce: det låter inte så mysigt, att bebisen skruvar fast sig, men det är väl så det ska vara

Jag gillar att pyssla, så det är typ en hobby för mig. Gillar att göra kort och scrapbooka

Nu längar jag efter min man... inte roligt att gå och lägga sig i en tom säng
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5