• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Joyce: jaha, det låter som om det kommer fortsätta som nu då även om den blir fixerad. Känner igen det där du säger med att den flyttar rygg och rumpa från sida till sida. De där ilningarna kan jag känna ibland också, kanske är en fixering på gång ändå? Nä nu ska jag inte tjata mer om det här. Dags att krypa i säng snart även om jag har sovmorgon imorgon. Konstigt, det är ju måndag då. Kommer ta tid att vänja sig vid att inte behöva stiga upp halv sex. Och så fort man vant sig kommer man behöva kliva upp för att amma i tid och otid.

• Maxie

jam: nä, det är inte kul. Var det 2 veckor han ska vara borta?

• Joyce

jam: Nä vad trist att känna så. Hur länge ska han vara borta? Visst var det ganska länge? Du får tänka som så att du passar på att ta hand om dig själv och att du får ha mysig egentid. Göra sånt som du tycker om. Det kommer ju om inte alltför lång tid dröja innan du får det igen.

• Joyce

Maxie: Ja då kanske det är pågång snart Skönt med sovmorgon! Det ska jag också ha. Allt mitt akuta jobb är nu avklarat så jag ska bara jobba så mycket som jag orkar och ta det lite lugnt. Har lite jobb kvar men inget som egentligen inte kan vänta. Känns skönt. Däremot börjar M bli stressad. Varje gång jag får sd eller mycket mensvärk så får jag knappt röra mig för honom. Han tycker verkligen inte att bebisen får komma än. Han blir helt stressad och säger att han inte är redo (i betydelsen klar) än. Det är vinterdäck och båten och allt annat han vill hinna fixa

• jamis

Japp, han ska vara borta i 2 veckor knappt. Det känns ganska ok och jag tycker det är skönt att ta det lugnt och göra mysiga saker som du skrev Joyce, få lite egentid. Sen ska jag ju till mina föräldrar i 4 dar Tänk vad van man blivit av att vara två !

Nu ska jag läsa lite innan jag somnar

God natt!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Joyce: Att han inte sätter ihop dina lår med såna där skidremmar också så att du tvingas knipa! Stackare, att vara så stressad av allt som ska hinnas med.

• Maxie

Nä, nu tror jag att det är dags att gå och knoppa, kanske hinner jag somna innan maken går och lägger sig så behöver jag inte störa honom med min hosta.

Natti natti.

• Morrisen

Sessan: Tänker på dig oxå!
    Jag hade oxå blödningar i början och vi var ett par vändor till akuten innan v. 12. Det visade sig bero på att moderkakan låg precis över livmodermunnen så vi fick pippförbud. Skrutten i magen var det som tur var aldrig någon fara med. Som tur är så flyttade moderkakan sig vartefter livmodern växte och nu har jag den i framvägg. Väldigt utbredd upptäckte de på ul sist och gjorde en notering i journalen till snittet, kanske beror på skadorna i början???

Jag har inte känt några hickningar alls, konstigt.

Maxie: Kan du fortfarande ha vanliga stretchjeans??? Du ligger ju inte långt efter mig, ju.
    Nu känner jag mig verkligen som heffaklumpen, suck.

Här är en som knappt fått syre på några dygn. Jag fattar inte hur skrutten bär sig åt för jag kan inte ligga på något vis utan att jag känner att jag inte kan andas, pulsen bultar i halsen så det känns som huvudet ska explodera, blir pionröd och får huvudvärk, sedan börjar jag svimma och känner hur armarna domnar.
    Jag är så fruktansvärt trött att när jag pratade med min mamma idag så bölade jag. Ska iaf in imorgon till både bm och gyn för ul så får jag höra vad de säger.

Min stackars man har gjort illa sig i ryggen, just när vi har som mest att göra och han håller på och tapetsera skruttens rum.
    Han knatar runt här dubbelvikt med min korsett på sig och käkar mina tabletter. Allting går lysande, verkligen.
    Jag tror banne mig inte att vi får in skötbordet i badrummet, panik. Jag har ingen lust att springa genom huset med vatten, dessutom är det badkar under skötbordet då vi bara har dusch, hur fasen gör man då???

Svar på tråden Visparnas tråd 5