• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Maxie

Nämen fy sessan. Gråter Oerhört ledsen för din skull. Stora varma kramar.

• jamis

Neeej Stor kram Sessan! Har tänkt på dig... Gråter

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

Maxie: Jo, de e klart man kan sova dåligt även om man har en karl i sängen Hoppas du får bukt med hostan snart!

Nu måste jag jobba lite...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Sommar prinsessan

Tack tjejer! Tårarna bara rinner.. Men ska ända försöka få en tid för att kolla läget.

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • MallaMojs
    Sommar prinsessan skrev 2007-11-05 08:16:34 följande:
    Hej. Tänkte bara komma in och rapportera om natten som varit viiidrig. Har haft ootroliga kramper och blött massor + att det kommit ut massa klumpar så jag antar att jag fått mf. Ska ringa gyn nu , de öppnar 8.30. Men jag tror det är helt kört
    Låter ju som ett missfall, MEN även jag blödde klumpar och alltid mest om nätterna. Jag släpper inte tummen ännu
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Sommar prinsessan

Åh Malla du är för go´, jag önskar att du har rätt! Nu ska jag ringa. Hör av mig sedan.

• Sommar prinsessan

Har fått tid 10.20 Ska försöka att äta något och ge hundarna mat och rasta dem. Hör av mig senare. Tack för att ni finns!

• Maxie

Vad tuff du är sessan som klarar av att sysselsätta dig lite. Bra det iofs. Bara en timme kvar nu.

Själv har jag fått tid på vårdcentralen kl 14 och det betyder inställt studiebesök på bb Sthlm för det var samtidigt. Men de kan ju inte garantera att jag inte smittar (fast troligen inte) och därför ville jag skjuta på studiebesöket tills jag säkert vet - vilket de var tacksamma för på Bb Sthlm. Annars hade jag ju kunnat gå till vårdcentralen en annan dag. Kanske ska gå och lägga mig en stund nu då och försöka ta igen lite nattsömn i möjligaste mån.

• Ma Lu

Morron. Tittar in här efter en inte så bra natt för mig heller (vaknade av något vid fyra och kunde inte somna om förrän vid sexsnåret...) men itne närmelsevis så illa som för SessanGråter Det gör mig så ont om dig samtidigt känner jag mig hemsk för jag blir ju skräckslagen för egen del när jag läser om dig Jag går in i vecka 7 imorn (v.5+6 idag) och jag VET ju att det är vecka 5,6 och 7 som ÄR de mest kritiska eftersom precis allt grundläggs då och går det fel så går det åt skogen. Jag vill fortsätta hoppas för dig eftersom det ju gått bra för både Malla och andra som haft precis dina symptom!!!

Och jag som låg och nojade för att svärmor igår bjöd på hälleflunda... Dock tror jag inte det var stor hälleflundra utan den mindre varianten som ska vara ok. Dessutom är ju det senaste som forskarna sagt varit att de i princip vill ta bort alla restriktioner i fråga om fisk för att det lett till att gravida inte vågar äta fisk alls.

Vi berättade igår för både svärföräldrarna och svägerska med man. De blev ju glada förstås och förstod att vi ville berätta nu trots att det är väldigt tidigt för om det händer något kommer vi ju bli så ledsna att de märker det.

Kramar om Sessan en gång till

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

Kram sessan! Håller mina tummar och hoppas på mirakel!

Maxie: Hoppas du får svar hos läkaren. Tycker att man sover så risigt redan som det är nu så jag hoppas du får hjälp med hostan.

jam: Ha det så bra på jobbet. När får du veta ang förlängd sjukskrivning?

MaLu: Fattar att du nojjar, konstigt vore väl annars? En vecka kvar till vul va? Du får hitta på saker att hålla dig sysselsatt med i veckan. kram

Svar på tråden Visparnas tråd 5