• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • MarinaNina

Midnatt råder, tyst det är i huset.. Damdam. Och jag fortsätter att vakna på natten utan att kunna somna om förän efter ett par timmar. Lite jobbigt.

Och valvarning är det på mig också. Sf 26 cm i v 25. Val-val.

• Lorelei

Jenn79 - Nu finns den med svängbara framhjul. Men den vi har är med vanliga punkteringsfria däck (fasta).

Har varit väldigt nöjd med den så det är ju inte därför vi säljer den. Har bara alltid haft en dröm om att få putta runt en "riktig" liggvagn och nu när vi kan välja lite mer fritt bland vagnarna med nya bilen så tog jag chansen. Blir ju inga fler barn så... Sitter här och fixar till den inför annons. Måste ju tvättas av och damsugas etc. Kommer verkligen att sakna den som sittvagn, men vi har inte plats för båda vagnarna (eller alla 3 om man räknar in sonens brios sitty). Älskade det svängbara styret, så smidigt när det var soligt och de sover i vagnen. Bara att vända styret efter solens riktning (bortsett från det som kommer från sidorna dock). Är lite rädd för att stå där med punktering nu med lufthjul, är så van vid de punkteringsfria som man kan gå med överallt.

• Lorelei

Oh, har ju varit på bm-besök också. Har jag glömt Allt var bara bra. SF 25cm i v 25+0. Bltr 118/76 vilket är väldigt mycket bättre än i förra grav i samma vecka (135/85 då). Hb 121, godkänt mot bakgrund av magsjuka och matproblem. 140 slag i minuten tickade det på därinne Tom sockret var godkänt på 5,8 efter frukost och 3 chokladbitar precis innan jag åkte Hade dock gått ner 1,5 kg sedan förra besöket i v. 20 men det var ok.

Det går fort det här... rätt som det är så meddelar vi varandra vilka som kommit till världen!!

• jenn79
    Lorelei: Då påminner vagnen om den vi redan har En gesslein trend, med svängbart handtag och mjuklift. Dock inet punkteringsfria hjul. Men älskar att köra vagnen. VIll däremot ha en ny smidigare kombivagn med små svängbara hjul fram (lättare inne i sthlms city). Hoppas du får den såld!
  • Lorelei

Det tror jag nog, ska sätta ut den i tidningen här tänkte jag. Fick jag bestämma skulle vi spara båda, men som sagt. Man ska ställa dem någonstanns också

• Tilcha

Hallå tjejer!
    Här har man fått lite lite gjort idag iaf. Har iaf dammsugit men har blivit förkyld igen så orken tar slut rätt fort. Råkade peta ur kontakten med dammsugaren så granen slockna. Så jag fick åla mig in under granen. Glömde helt bort att jag har en kula på magen men jag tror inte bebin tog nån skada.

jenn79: Ja den börjar se lite tråkig ut. Fast jag e inte nöjd med granen överhuvudtaget i år. Sambon insisterade på att ta en gran som inte var "utvecklad" så man såg inte riktigt hur den såg ut. Istället för att ta den som jag ville ha som var helt perfekt. Så när den väl vecklade ut sig så var den rätt ojämn. Nästa år kanske d blir en vanlig gran. Billigare å framförallt mindre. Den här tar nästan upp en fjärdedel av vårt v-rum. Men plastgran vägrar jag. E uppväxt med plastgran så d har jag fått nog av men d e ju väldigt praktiskt.

• Ninda

Tjenix!

På tal om gran... Berättade jag att vi fick en julgran av mäklaren för att vi köpt lägenhet genom dom? De stod på Medborgarplatsen och delade ut granarnas gran, kungsgranen. Det fanns liten, mellan och stor. Vi visste inte vilken storlek så vi körde på mellan. Haha! Den var STOR för vårt vardagsrum kan jag meddela. Nästa år har vi nya sofforna och en knodd som ska få plats också, så då får det bli en liten en. Men kungsgran är verkligen att rekommendera. Himla fyllig och jämn! Vattnar man den så håller den sig fin också. Ska lägga in en bild på den i mitt galleri. :)

För övrigt sitter jag och försöker skriva ihop det allra sista arbetet på den här utbildningen jag har gått (slutar nu i mitten av januari). Är lite smått panisk ska ni veta! Blir sammanbiten och sur och grinar över hur mycket det är.

ღ Lycka! ღ
  • Amaranth

Idag har jag inhandlat det sista som jag har känt var nödvändigt inför minis ankomst: babyskydd och skötbord. Det känns så bra att ha det avklarat, nu är det bara att luta sig tillbaka, fundera över hur minis alla grejer ska organiseras och vänta på april... Och jag hade mamma med mig när jag handlade, så det enda jag behövde betala var babyskyddet, skötbordet tog hon (plus en insats till Tripp Trapp-stolen och en spegel att ha i bilen så att man kan se mini i baksätet från förarplatsen). Detta trots att jag sa till henne att jag absolut ska betala, med tanke på att de köpte vagnen till oss... Men har man nu en entusiastisk blivande mormor så har man!

• Carrie75

Då var man tillbaka från landet där mina föräldrar bor. Riktigt julväder har vi haft *not* Tror jag har varit tvungen att tvätta Davids overall varje dag för att den inte ska försvinna bakom all lera.
    Annars har det varit kanon med alla mina bröder deras sambos och barn. För att inte tala om alla hundar (7 med min) plus en bunt katter. Enda trista var att sambon blev krasslig och var tvungen att åka hem och vila sig någon dag tidigare än beräknat.

-- Åsa, Lorelei
    Jag hoppas era karlar mår bättre.

-- Lorelei
    Härligt med en ny vagn. Tänkte du använda den till Daniel så länge eller ha den ner packad till lillen dyker upp?
    Jag väntar med spänning på min. Hade hoppas att den skulle ha kommit medans jag var borta, men ej. Kollade just på DHL-sida och då finns den tydligen i Stockholm sen den 27/12, men är hold on appontment. Vad de nu menar med det. Hoppas dock på att den kommer på onsdag.

Älskar mina grabbar
  • år78

underbart men sant
    99 dagar nu
    i morgon v 27 känns så härligt och det är sant
    hoppas att det kommer gå fort nu
    vi alla längtar så efter grodan i magen
    känns som en evighet kvar men vet ni vad
    det är minst 9 v max 11 v kvar tills vi vet vem som gömmer sig där inne och vem som busar runt varje dag och vem vi älskar så mycket redan

Svar på tråden april 08 ~~1,0~~