• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • Åsa med 3
    Gott slut & Gott nytt, tjejjor!!! Ha en riktigt fin nyårsafton!!!
    BF 080408
  • jenn79
    c:arrie Misstänkte att ni hade en phil&theds Vi funderar påe n sån med.

pyret: http://www.philandteds.com/nz/index.htm där kan du kika på vagnen carrie har

Emma har feber, inget annat. Så hon är ganska pigg ändå Men det blir en väldigt lugn kväll här hemma!!

Gott nytt år!!!
  • lillajag82
    BeccyBoop skrev 2007-12-31 15:17:07 följande:
    Upptäckte precis att jag har 100 dagar till BF. Det är ju knappt nån tid alls. Wow va tiden går fort!
    grattis till 2 siffriga väntan nu då =)
    jenn79 skrev 2007-12-31 19:57:06 följande:
    c:arrie Misstänkte att ni hade en phil&theds Vi funderar påe n sån med.pyret: www.philandteds.com/nz/index.htm där kan du kika på vagnen carrie har Emma har feber, inget annat. Så hon är ganska pigg ändå Men det blir en väldigt lugn kväll här hemma!!Gott nytt år!!!
    tråkigt att höra att emma har febeer

här har det smällit fyverkerier hela kvällen
    albin vaknade av dom =( undra hur natten blir då om ca 45 min??
    men i allafall så tog vi upp han då lindade om han i sitt tecke sen satte jag mig ute
    en liten stund så han fick se alla fina färger på himlen =)
    han sa
    ååååå ååååå  åååååå
    wwiiiiii panggggg
    åååå  åååå åååååå

så kul att se han ansikte lyste upp som en sol
  • Carrie75

God morgon tjejer. Hoppas ni hade en riktigt kul kväll igår.

Gisningsvis bara vi småbarnsföräldrar som är uppe klädda och fått i sig frukost så här dags.

David hade lite svårt att somna eftersom de börjar skjuta mycket raketer redan vid 8-tiden. Men när han somnade sov han gått trots att lät som ett världskrig hade brutit ut utanför hans fönster. När alla raketer hade tysnat runt 2:30 då vaknade han dock och tog lite tid på sig att somna om.

Älskar mina grabbar
  • Lorelei

God morgon och gott nytt år!!!

Beccy - Man kan fortfarande köpa Pommac. Men den specialtillverkas enbart till jul och varje affär får en begränsad mängd. På Ica Maxi här i stan fick de 2 pallar och sedan inget mer. Den var slut redan innan julafton så ska man ha tag på Pommac till nästa nyårsafton så var ute i god tid och kolla.

Daniel var med hela kvällen! 2.5 år gammal och han var inte ens trött vid tolvslaget. Han satt på golvet hos mormor och morfar och fixade med sina bilar och busade hela kvällen. Vi kom faktiskt iväg fast vi inte trodde det. Maken piggade på sig under dagen och värken gick över. När det var dags för raketerna valde vi att vara inne för att det skulle vara lite mindre dramatiskt med allt smällande. Man ser väldigt bra genom deras fönster i köket och sovrummet. Daniel fick eget champagneglas (alkoholfri cider) och var hur stolt som helst. Ropade Gott Nytt år som vi vuxna och skålade Somnade som en stock när vi kom hem sen dock

• carita1974

Tjena alla gravidisar!
    Hur mås det nu så här början på det nya året?
    Snart så är det dax för våra småttingar att anlända...ska bli så skönt...känner mej som en valross eller nått med maggen i vägen..svårt att kom upp ur soffan...vända sig i sängen,klä på sig skor och strumpor...*s*
    "Mini" håller verkligen låda och pappa har lyckats då känna när h*n sparkar *ler*
    Kram till er alla här inne och hoppas att 2008 blir ett kanon år för oss alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• lillajag82

tänkte kika in till dig men har inte behörighet

carita1974 skrev 2008-01-01 18:18:29 följande:
    Tjena alla gravidisar!Hur mås det nu så här början på det nya året?Snart så är det dax för våra småttingar att anlända...ska bli så skönt...känner mej som en valross eller nått med maggen i vägen..svårt att kom upp ur soffan...vända sig i sängen,klä på sig skor och strumpor...*s*"Mini" håller verkligen låda och pappa har lyckats då känna när h*n sparkar *ler*Kram till er alla här inne och hoppas att 2008 blir ett kanon år för oss alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • jenn79
    Hoppas alla hade ett gott slut på 2007 och att vi får ett super 2008!!

Lorelei:
    Skönt att du blev av med vagnen så fort! Och ibland är det bättre att få den såld än till det pris man vill ha

lillajag82: Emmsan är helt frisk idag så det var nog inget allvarligt iaf

För ungeför 100 sidor sedan diskuterade ni mjölskålen Jag kiakde på den på underbarabarnmässan. Och skulle vilja ha en Problemet är att jag knappt får ut något när jag handmjölkar eller använder pump. Fast gott om käk hade jag!
  • jenn79

gav förslag på http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9146210571  Växa och upptäcka världen i en annan tråd

Den tar upp de utveclingssprången bebisen gör under första året. Den är super! Finns som pocket och kostar ca 50:- Både jag och maken har läst den om och om igen!
    Den är lätt att läsa då utv.sprången är uppdelade ordentligt efter när de kommer. och jag tycket det var skönt att veta lite när utv sprången skulle komma och vad som händer.

Sen står det givetvis i boken att det kan skilja sig lite när barnen kommer i dessa faser, men på Emam och de vänner jag har så har det stämt bra! Det står tex att man ska utgå från det BF man fått, så föds barnet för tidigt så kommer språnget lite senare osv. Och att det ändå kan diffa på ca 2 veckor.

Svar på tråden april 08 ~~1,0~~