• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • Lorelei

2a dagen som lyckligt arbetslös, om man får säga så Var på inskrivning på arbetsförmedlingen igår men blev mest irriterad på att systemet är så långsamt. Dessutom hade handledaren mage att stå och flörta med mig trots gravidmage i vädret och vigselring på fingret. Han var så fnittrig att han rodnade! Jag måste tillbaka innan den 10e för att lämna in intyg från företaget, som jag inte fått än.

Var på Polarn o. Pyret igår och kunde inte mostå att köpa 5 bodys, ett par strumpor och en hjälmmössa på rean (rea och rea... 125:- istället för 175:- för bodys). Men nu har jag iaf några omlottbodys som jag hade bestämt mig för den här gången. Svårt bara med storlekar. 50 ser så otroligt smått ut, men med daniel var allt i strl 56 hopplöst för stort första 2 månaderna och det var inte heller kul. Så det fick bli några av varje storlek. Måste byta den ena bodyn bara för det blev 56 och skulle varit 50 för att passa med strumpor och ffa mössan. Jag har fått köpförbud av maken, men det är så svårt att låta bli!!

• BeccyBoop
    Lorelei Köpförbud - va mysigt! Jag får heller inte handlat något för min make och nu börjar jag känna att det kliar i fingrarna! Har ju inte något allt till bebisen, förutom 3 par strumpor som egenligen köptes till hunden för att skämta med min svärfar! Men maken har lovat mig en dag i Ullared så då ska jag nog råda bot på det att vi inte har nåt alls!
    Hur stor var din son när han föddes? Tänkte på det här med strl 50 vs strl 56. Om bebisen är 52 lång när den föds - är inte strl 50 förlitet då?? (Ny på det här med barn du vet...)

år78 Låter väldigt gulligt! Vi ska snart och hämta spjälsängen hos min syster Men först ska jag få möblera om hela huset! Ska bli så kul och jag slipper lyfta dessutom!
    Bebis 2oo8-o4-o9
  • jenn79

God morgon!!

Den älskade dottern har vart vaken sen 4 snåret idag Lagom trött är jag! men hon borde snart vilja sova middag!

Lorelei: Åh vilka nötter det finns! Nu var jag visserligen på krogen när jag väntade Emma, men jag var höggravid (men inte gift ännu... bara förlovad ), vi alla som var ute stod på dansgolvet och jag danser med min blivande man Då det kommer en kille och tokraggar på mig
    POP har mycket fint Ska shoppa där  med sen till bebisen. Men vi vill först göra köns UL för att fastställa om det är en kille där inne. Isf får jag nog ganska fria händer vad gäller shopping

Emmasmamma: Vi har en örontermometer och den är ruggigt svår att ta med. Det är nu när Emma är 2 år som det går ok att ta tycker jag. Tycker de snabba rumptermometerna är mycket bättre

år78: Mysigt med vagga. Vi har en från nrä jag var liten som ska upp

• annie80

God fortsättning till er alla och hoppas ni och era små pyren mår bra.

Har en lite känslig fråga och jag ber om ursäkt att det kanske låter lite örk.

Har sedan ca en månad tillbaka varit öm "där nere" och det svider ofta när jag kissar. Dessutom luktar det konstigt. Har fått mycket flytningar och vet inte om det är det som gör att det luktar. Jag har inte uvi så det kan inte vara det. Är inte heller skönt när vi "myser" är torr fast jag är upphetsad. Skumt!

• 5 barnsmamman

vi ska inhandla allt nästa månad pga vi vet inte om vi får en torktummlare i badrummet så fall blir dte en del ut gifter som skötbord har alltid andvänt tvättmaskin som skötbord sen ska man ha lite mer kläder mm.liften ska hämtas denna månad.

• MarinaNina

jenn79 - Åh, tack för infon. Jag brukar ha ständiga problem när jag sak tempa Emma nämligen. Fast hon är ju snart 4 år, så hon vill liksom inte ta tempen i rumpan längre. Det går med mycket övertalning oftast, men hon gillar det inte.. Får kanske köpa en örontemp i alla fall, för hennes skull, och använda vanlig rumpis till miniknoppan när hon blir sjuk i framtiden.

annie80 - Det enda jag skulle kunna tänka mig är väl svamp. Har inte så stor erfarenhet på det området dock.. Mycket flytningar hör väl graviditeten till, jag känner mig ständigt ofräsch. Men jag har inte ont i alla fall.. Fast slemhinnorna är ju känsligare vid graviditet, och det lär ju visa sig olika från person till person. Men, om du inte kollat upp svampmöjligheten så tycker jag du ska göra det.

• jenn79

emmasmamma: Ja, med 4 åringen hade jag valt örontempen Även fast det är lite trixigt att få till det så får man en indikation på om de har 39 eller feberfria iaf

annie: Tycker oxå det låter som svamp.

pyret: Låter smart att vänta med inköpen tills ni vet hur det blir med torktummlaren

• malinmys

ja, ang kläder ja! Ett dilemma faktiskt! Min första var kort o knubbig 49cm o vägde 3720g. Hade 50 en hel del till henne.Nr 2 vägde 4 kg o var 52,5 cm. Där körde vi 56 ett KORT tag och nr 3 var lång o smal, 53,5cm o 3740g. Där har det bara fungerat med ganska smala kläder utan fötter Blir inte klok på vad jag ska fixa med nu inför 4:an! Det enda jag VET är att jag ÄLSKAR omlottbodysarna!!

Trotsiga barn är trygga barn.....
  • annie80

Men ska det inte klia vid svamp? Har ingen klåda alls...

• Åsa med 3

Hej tjejer!
    Nu...äntligen har jag fått lite kort från min fotograf. De bästa håller på att framkallas, men hon skickade några andra till mig via mejlen! Korten finns här: http://www.familjeliv.se/hem/asa_med_2/galleri.php?cur_album=Br%F6llopet

Om nån skulle vilja se...

Jag har jobbat 2 dagar denna veckan & ska tillbaka på fredag eftermiddag. Förhoppningsvis är det mitt sista pass. Helt plötsligt har min kropp liksom "gått sönder", visst hade jag ont förut, men det var överkomligt, men det jag känner nu är riktigt plågsamt! Jag kommer hem (knappt att jag kan gå från jobbet & P får hämta mig vid pendeln), har jätteont, fryser, är trött & GRINIG!!! *suck* Igår jobbade jag till 12 & jag var helt färdig när jag hade jobbat klart. Läkartid har jag på fredag förmiddag, så jag tror nog att jag jobbar mitt sista pass på fredag eftermiddag... Jag orkar inte mer nu.

Lillskrutt sparkar som aldrig förr, men snart lär de väl inte ha så mkt plats kvar därinne. Jag läste att från v. 28 blir det trängre för dem & mindre aktivitet. Jag är i vecka 27 nu.

Igår var det så mysigt när jag låg i sängen, då kände jag ngt stooort i ljumsken & då visste jag ju att det var antingen en liten rumpa eller ett huvud...GOOOS bebis!!! Vad jag längtar!!!

Var på babyland igår och köpte 3st. nappar (det stod "pytteliten" på 2 av dem och jag kunde inte motstå), en nässug & en tub zinkpasta...Börjar lite smått fylla BB väskan... Jag behöver nog få göra det för att fatta att vi snart har 3 barn i familjen...Det är så obegripbart!!!!

Ha det bäst alla flodisar!

Kram Å!

BF 080408
Svar på tråden april 08 ~~1,0~~