• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • lillajag82

DEN BOKEN HAR JAG LÄST LÄSTE DEN UNDER ALBINS FÖRSTA ÅR
    JÄTTE BRA BOK

jenn79 skrev 2008-01-01 22:35:30 följande:
    gav förslag på www.adlibris.se/product.aspx  Växa och upptäcka världen i en annan tråd Den tar upp de utveclingssprången bebisen gör under första året. Den är super! Finns som pocket och kostar ca 50:- Både jag och maken har läst den om och om igen! Den är lätt att läsa då utv.sprången är uppdelade ordentligt efter när de kommer. och jag tycket det var skönt att veta lite när utv sprången skulle komma och vad som händer.Sen står det givetvis i boken att det kan skilja sig lite när barnen kommer i dessa faser, men på Emam och de vänner jag har så har det stämt bra! Det står tex att man ska utgå från det BF man fått, så föds barnet för tidigt så kommer språnget lite senare osv. Och att det ändå kan diffa på ca 2 veckor.
    Emelié010224 & Albin060520
  • jenn79
    lillajag82 skrev 2008-01-01 22:44:38 följande:
    DEN BOKEN HAR JAG LÄST LÄSTE DEN UNDER ALBINS FÖRSTA ÅR JÄTTE BRA BOK
    visst är den
  • MarinaNina

Gott Nytt År allihopa. Vi hade en riktigt mysig kväll här hemma. Imorgon är det dags för jobb efter 11 dagars ledigt. Svårt att förstå hur dagarna kan ha gått så fort..

• Carrie75

Godmorgon tjejer

*Suck* Snart dax att masa sig till jobbet. Otoligt vad tiden flyger iväg. Jag som tyckte jag skulle vara ledig så länge.

Älskar mina grabbar
  • BeccyBoop

Gott nytt tjejer!
    Hoppas ni hade ett treligt nyår. Vi var på fest till 22.30 då min feber kom tillbaka och jag mådde verkligen skit. Så vi körde och hämta hunden och sen bar det av hem. Var hemma strax runt halv 12 och firade 12-slaget sittades i sovrummet med hunden i knäet!
    Mysigt det med! Åt gott på festen i alla fall, så jag är nöjd!

Varit hos bm idag och kollat mig igen. Så frisk så....! Och Östens hjärta pickade på som bara den. Dock gått upp nästan 4 kg sen en månad tillbaka (oops!), så nu är det slut på allt vad läsk heter!

Bebis 2oo8-o4-o9
  • år78

hej

vill bara skryta med att vi beställt en vagga från babyproffsen troll heter den
    1400 + madrassen 200 kr
    kommer 25 feb
    sen ska ja köpa sänghimmel till den
    tänkte ha den nere i v -rummet slipper man springa upp varje gång

• Tilcha

God Fortsättning!!!

Jag smakade två små munnar men mousserande vin på nyår. Å d har aldrig smakat så gott... Men sen va d bra. Drack Pärondryck med ciderkaraktär resten av kvällen tills jag trodde jag skulle kräkas.
    Kom väl hem vid 03.30 ungefär. Trodde inte att jag skulle fixa så länge men det var så trevligt så tiden rann iväg. Men min bil kokade på hemvägen... Topplockspackningen har gått sönder å vi trodde vi skulle klara oss till sambon ska byta motor men nu ser det ut som att vi får lov att byta packningen innan iaf. Känns så onödigt. Men det var ju skönt att vi hann hem iaf. Började ryka när vi körde in i vårt område.

Min bebis var helt kolugn under fyrverkerierna men sen när stereon sattes på på hög volym så började d sparkas. Men jag vågade inte vara för länge i det höga ljudet. Har läst att man ska undvika konserter å sånt för barnet kan bli stressat av det höga ljudet.

Nä nu håller min kissblåsa på å spricka å jag måste verkligen gå å lägga mig.

Ha det så bra tjejer! Go natt!

• MarinaNina

Somnade före nio igår kväll, och nu sitter jag här.. Fast jag ska sova vidare väldigt snart. Morgonen närmar sig och man har ju ett jobb att sköta. Hade mycket sammandragningar igår under arbetstid och efteråt. De gör lite ont och är aningens pustframkallande faktiskt. Så min sambo tycker att jag ska prata med läkare. Får se hur det blir. Jag vill ha HP från februari, men tills dess hoppas jag att jag kan jobba..

• LAMadde

Gott Nytt år tjejer..

Jag och Josh sa att vi skulle börja kolla på bebbe grejjer såsom vagn, säng, vagga.etc.etc efter nyår.. när vi först sa det för några mån sen så kändes de så långt bort, och nu är det REDAN dags Har redan bestämt vagn, men inte köpt än. Mamma och pappa ska köpa en Bumbleride Queen B till oss. Här får man vagnen 2 dar efter att butiken beställt den, så vi har ju inte bråttom direkt. Säng ska vi köpa begagnad på craigslist.com finns så många fina där, billigt och knappt använda. Vi ska ev. åka till Indiana nu i jan/feb och hälsa på Josh's släkt och kompisar, och ska då passa på att ha en Babyshower.. så då lär vi ju få massa av de grejjer vi 'registrerat' att vi önskar oss. Ska bli så spännande att få börja grejja i babyrummet..

• MarinaNina

Hos oss finns det mesta efter Emma. Vi ska kika på en ny vagn, men annars tror jag inte det är något speciellt. Vill dock ha en örontermometer. Dålig koll känns det som att jag har. Borde kanske gå igenom Emmas saker och sortera lite, kolla vad som faktiskt finns och vad som inte finns.

Svar på tråden april 08 ~~1,0~~