• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • MarinaNina

Sådärdå. Nu har jag intagit ett par kvällsmackor för att förhoppningsvis kunna sova hela natten. Värt ett försök i alla fall.

• Lorelei
    Carrie75 skrev 2007-12-29 20:51:20 följande:
    Lorelei - Härligt med en ny vagn. Tänkte du använda den till Daniel så länge eller ha den ner packad till lillen dyker upp?Jag väntar med spänning på min. Hade hoppas att den skulle ha kommit medans jag var borta, men ej. Kollade just på DHL-sida och då finns den tydligen i Stockholm sen den 27/12, men är hold on appontment. Vad de nu menar med det. Hoppas dock på att den kommer på onsdag.
    Hold on appointment betyder väl i stil med att de väntar på att kunna boka tid med er för avlämning? Eller? De har inte ringt?

Den får vara "nerpackad" tänkte vi. Liggdelen är ju redan monterad och klar, sittdelen ligger på sovrumsgolvet men tyget är kvar i kartongen. Daniel sitter lika bra i sin Sitty (som är den som används mest iaf) så han får åka den så länge. Har bara haft stora vagnen till honom när vi är ute hela dagar med vagn och så, och han börjar bli så stor att det går utan. Krisar det så får vi packa upp nya sittdelen, men jag tror att det går ändå.

Har nu tagit en massa kort och gjort iordning Ceroxen. Ska lägga ut annons i lokaltidningen i nästa vecka tänkte jag och på blocket. Så får vi se om någon vill överta den.
  • Carrie75

God morgon tjejer!!

Sovit så gott i min egen säng. Särskillt som sambon min gav mig en rejäl sovmorgon.

Lorelei skrev 2007-12-30 10:15:35 följande:
    Hold on appointment betyder väl i stil med att de väntar på att kunna boka tid med er för avlämning? Eller? De har inte ringt?Den får vara "nerpackad" tänkte vi. Liggdelen är ju redan monterad och klar, sittdelen ligger på sovrumsgolvet men tyget är kvar i kartongen. Daniel sitter lika bra i sin Sitty (som är den som används mest iaf) så han får åka den så länge. Har bara haft stora vagnen till honom när vi är ute hela dagar med vagn och så, och han börjar bli så stor att det går utan. Krisar det så får vi packa upp nya sittdelen, men jag tror att det går ändå.Har nu tagit en massa kort och gjort iordning Ceroxen. Ska lägga ut annons i lokaltidningen i nästa vecka tänkte jag och på blocket. Så får vi se om någon vill överta den.
    De har inte ringt, men vi har inte varit hemma hela tiden heller. De kanske har skickat en avi där det står att vi ska kontakta dem. I sådanna fall borde den komma på onsdag.
    Jag kommer att börja använda vagnen direkt eftersom jag avskyr min sulky.
    Älskar mina grabbar
  • Lorelei

Då kommer det nog en avi. Jag älskar Sittyn, så smidig. Enda jag saknar är fullt liggläge, men det kan man leva utan när barnen är så pass stora som 2.5 år tycker jag. Det är ju inte varje dag han sover i vagnen direkt.

• Lorelei
    Ninda skrev 2007-12-30 11:04:32 följande:
    På tal om det där med vad man kommer behöva och inte... Vad sägs om den här!? www.mjolkskarm.com/index.html Jag önskar att jag också kunde komma på nån smart lösning att söka patent på.
    Såg den där häromdagen någonstanns! Verkar super. Jag handmjölkade förra gången och det är SVÅRT att träffa rätt i glas eller flaska etc. Det vill lixom spruta åt lite alla möjliga håll Jag undrar om det här vore något.
  • Carrie75
    Ninda skrev 2007-12-30 11:04:32 följande:
    På tal om det där med vad man kommer behöva och inte... Vad sägs om den här!? www.mjolkskarm.com/index.html Jag önskar att jag också kunde komma på nån smart lösning att söka patent på.
    Verkar vara en smart sak. När jag handmjölkade sist sprytade det verkligen åt alla håll.
    Lorelei skrev 2007-12-30 10:28:05 följande:
    Då kommer det nog en avi. Jag älskar Sittyn, så smidig. Enda jag saknar är fullt liggläge, men det kan man leva utan när barnen är så pass stora som 2.5 år tycker jag. Det är ju inte varje dag han sover i vagnen direkt.
    Det är skillnad på en sitty och en sitty. Jag har en av de sämre, en Graco Mosaic. Tyckte den verkade kanon när jag köpte den. Svår körd och skranglig. Skulle ha satsat på en brio, men min pappa hade lovat att betala och jag ville inte belasta honom med något för dyrt. Så här med facit i handen hade jag ju kunnat betala en mellanskillnad själv och fått en betydligt bättre vagn.
    Älskar mina grabbar
  • oOrosamarängerOo
    Ninda skrev 2007-12-29 20:09:55 följande:
    Tjenix! På tal om gran... Berättade jag att vi fick en julgran av mäklaren för att vi köpt lägenhet genom dom? De stod på Medborgarplatsen och delade ut granarnas gran, kungsgranen. Det fanns liten, mellan och stor. Vi visste inte vilken storlek så vi körde på mellan. Haha! Den var STOR för vårt vardagsrum kan jag meddela. Nästa år har vi nya sofforna och en knodd som ska få plats också, så då får det bli en liten en. Men kungsgran är verkligen att rekommendera. Himla fyllig och jämn! Vattnar man den så håller den sig fin också. Ska lägga in en bild på den i mitt galleri. :) För övrigt sitter jag och försöker skriva ihop det allra sista arbetet på den här utbildningen jag har gått (slutar nu i mitten av januari). Är lite smått panisk ska ni veta! Blir sammanbiten och sur och grinar över hur mycket det är.
    Hahaha, skönt att höra att fler inte kan storleksbedömma granar Höll på att sätta i halsen när mannen och dottern kon hen med granen, oxå en kungsgran som passar för högt i tak och i en stor sal, tre meter i diameter. Vi har ganska stort vardagsrum, men det här ser lite komiskt ut
    ♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • misssecret

hej, tjejer, nu har jag inte varit inne och skrivit på ett tag, dock kikat några gånger. Min jul har varit lugn och skönt. Jag har börjat på mitt nya jobb och det känns jättebra.

Gott Nytt År allihopa

Svar på tråden april 08 ~~1,0~~