• Shorona

Ta lån för bröllop?

Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta lån för bröllop?
  • Pormoicheia

nej

Apprentice Moraltant
  • Erica med c

Nja,vet inte..
    Det är upp till var & en..

• FruSascha

Nej det tror jag inte jag skulle göra. Det är gratis att gifta sig så man behöver ju inte låna som tur är.

Jag skulle inte låna till konsumtion eller till saker som förbrukas, tex resor och bröllop. Saker som man inte har kvar sedan och som har ett värde sen är inte bra att låna för att kunna köpa. Då står man där efteråt med ett lån som ska betalas tillbaks.

Men att andra gör det har jag inga problem med, hellre lån än att kräva pengar av gästerna i så fall. Så länge man kan betala tillbaka lånet så kan man väl göra det om man vill ha en bröllopsfest som kostar lite. Eller om man av någon anledning inte kan vänta med att gifta sig tills man sparat ihop pengarna, så är det väl ok.

• Lisa1976

Självklart ska man låna om man behöver. Ekonomin ska inte sätta käppar i hjulet för livets viktigaste och roligaste dag!!
    Dyrt behöver det inte bli, och det är inte speciellt dyrt att låna i dag. Men spara ihop så mycket ni kan om ni har möjlighet. Ska man inte kunna gifta sig bara för att man inte får ekonomin att gå ihop?

• vadskajaghetadå
    Lisa1976 skrev 2007-10-14 14:47:42 följande:
    Självklart ska man låna om man behöver. Ekonomin ska inte sätta käppar i hjulet för livets viktigaste och roligaste dag!!Dyrt behöver det inte bli, och det är inte speciellt dyrt att låna i dag. Men spara ihop så mycket ni kan om ni har möjlighet. Ska man inte kunna gifta sig bara för att man inte får ekonomin att gå ihop?
    jo det kan man verkligen, altså gifta sig fast ekonomin inte går ihop.

alla är olika, jag har aldrig drömt om ett princessbröllop så visstn jag vet inte hur viktigt det KAN vara för vissa, men jag gifter mig av kärlek och giftemålets skull, inte för festen och vänners/släktens skull, altså skulle jag aldrig drömma om ens att aldrig gifta mig om jag ville det bara för att jag kanske inte hade råd.
Svar på tråden Ta lån för bröllop?