• Shorona

Ta lån för bröllop?

Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta lån för bröllop?
  • FruSascha

lisa1976: Ja om vi pratar om ett lån av tex mamma så är det ju en annan sak, det tycker jag är ok, det är nog snarare rätt så vanligt att folk gör. Många får ett bidrag av sina föräldrar tror jag, som de sen kan betala tillbaks i sin egen takt (om de ens behöver batala igen det).

Håller annars med sannispannisen, att man gifter sig av kärlek. Man får inte glömma av det viktigaste i ett bröllop ens kärlek till sin partner, att inte det kommer i skymundan av allt annat kring ett bröllop.

• Taggtroden

Nej, onödigt att ta ett lån, då väntar jag hellre och sparar, vilket vi har gjort nu och snart är det dags

• Miss Lau

Nej, en så  onödig sak att låna till!

Vi hade ett jätteromantiskt bröllop med föräldrar och syskon. Inkl. ALLT kostade det ca 5000 kr.

• enlitenbitkaka

haha nej!

Vi planerar bröllop med en extremt tajt budget men skulle aldrig drömma om att låna. Däremot kommer min mamma hjälpa till och klämma in ett par tusen där det behövs. Men jag gifter mig hellre utan all påmpa och ståt  än att ta lån.

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Coursell

Nej, vill inte börja äktenskapet med en skuld.
    Bättre då att vänta med bröllopet så länge och spara pengar i den takt man skulle ha betalt av lånet.

• mamma 03 05

Nä, aldrig att jag skulle göra det.

• mary k

har man inte råd att gifta sig så får man skippa,
    det är inget måste

och vill man ändå så får man gå efter vad plånkan tillåter

svårare än så e d inte.

• CarlaD

nej. jag vill gifta mig billigt och helst borgeligt snabbt. det behöver jag inget lån för.

• NALLEB

Skulle aldrig ta ett banklån för att gifta mej.

Svar på tråden Ta lån för bröllop?