• Shorona

Ta lån för bröllop?

Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta lån för bröllop?
  • siamusen

Fast jag kanske inte ska uttala mig förresten da mina föräldrar betalade vart bröllop som gick pa nagra hundratusen

Inte för att de lånade pengarna iofs.

• Kajee

Hellre ett enkelt bröllop men min älskling och närmsta familj än ett stort vräkbröllop som jag måste låna till.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Beckiz86

Javisst! jag skulle absolut kunna ta lan till ett brollop jag och min framtida man vill ha. Vi ska ju dela ett liv ihop, sa varfor inte ett lan ,)

• Schnauser

Absout inte! Om jag gifter mig en dag blir det borgelig vigsel och fest efteråt som vi sjäva sparat ihop till/är rättad efter den plånbok vi har.

Cibi condimentum fames
  • slangbella

Nej, jag skulle aldrig ta lån till nåt sånt. Då skulle vi i så fall spara till det. Men mest troligt är att det inte blir av på det sättet. Förmodligen blir det en stillsam historia, med de absolut närmast sörjande närvarande (nej, jag går inte och bär på en gammal flickdröm som innehåller tyll och sånt därnt)

Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • Bempa

Vi gjorde det
    Herregud att en del kan haka upp sig så mycket på vad andra gör. En del tar ett lån på 2 mille för ett stort hus, eller för en skitsnygg bil. Vi har ett "billigt" hus, o tyckte att vi klarar ett lån på 50.000

Hur många gånger kan jag lura döden???????
  • Göteborg

Nej, vi tog inga lån till vårt bröllop, vi anpassade det efter vad vi hade råd med. Så hade vi föräldrar som var snälla och bidrog med lite också

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Wööörmi

Jag känner att jag aldrig skulle ta lån...

MEN jag skulle aldrig klaga på en person som känner att det är värt det och att man har råd...alla är vi olika...

vissa drömmer om ett stort härligt bröllop, det är en riktigt speciell dag för vissa..
    och vissa kan nöja sig med att bara få det gjort så att säga..

Jag har aldrig drömt om ett stort bröllop..hade snarare bestämt mig för att aldrig gifta mig...min syn på bröllop var tyvärr rätt tragisk innan jag träffade min sambo ;)
    nu ser jag fram emot ett enkelt och trevligt bröllop med dom närmaste ;)
    som vi då sparat pengar till ;)

• scooby
    Göteborg skrev 2007-10-15 14:13:34 följande:
    Nej, vi tog inga lån till vårt bröllop, vi anpassade det efter vad vi hade råd med. Så hade vi föräldrar som var snälla och bidrog med lite också
    Precis så gjorde vi oxå Dvs, NEJ jag skulle aldrig låna till bröllopet.
    ~~Albin ska bli storebror! BF 6 april -08 ~~
  • vadskajaghetadå
    Beckiz86 skrev 2007-10-15 02:28:03 följande:
    Javisst! jag skulle absolut kunna ta lan till ett brollop jag och min framtida man vill ha. Vi ska ju dela ett liv ihop, sa varfor inte ett lan ,)
    så har många andra också tänkt, men inte alltid det håller.
  • scooby

Kan ju tillägga att vårat bröllop inte alls blev speciellt dyrt, vi fixade det mesta själva och ändå var vi runt 60 personer. Bröllopet blev jättelyckat, även med liten budget Men som sagt, det beror ju på hur man vill ha det.

~~Albin ska bli storebror! BF 6 april -08 ~~
Svar på tråden Ta lån för bröllop?