Ta lån för bröllop?
Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?
Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?
Nej, men förstår inte varför så många har åsikter om vad andra gör.
Räknas ett lån som att leva över sina tillgångar ska man ju inte låna till nåt, och absolut inte ha kreditkort.
vi lånade och ingen dog fför det och vi betalar av det i godan ro.
Nej, hur roligt det än är med en fest så skulle jag inte låna till den.
Nej, jag har ekonomiskt vett. Och så vet jag att om det kommer en dag då jag kommer att ens tänka på gifermål så kommer jag vara nöjd med precis vad som helst. Efter plånbokens kapacitet.
Aldrig i livet! Jag lånar enbart till saker med ett kvarvarande värde, till exempel fastigheter. Fester och allmän konsumtion betalar jag med de pengar jag har i plånboken eller som jag sparat ihop på bankkontot.
Dessutom - tänk om äktenskapet går åt skogen och man hinner skilja sig innan skulden är betald, hur surt skulle inte det vara?
Nej, verkligen inte. Dum idé. Varför skuldsätta sig bara för att man vill gifta sig för? Då väntar man hellre tills man har sparat i hop pengar och kan betala kalaset själv. Ta lån gör man för att köpa hus tex. Inte för ett sketet bröllop som bara är en dag i sitt liv. Och som man sen ska betala av i flera år.
Nej. Så utomordentligt korkat. Lika spånigt som att ta ett Finaxlån för att fixa tuttarna.
Hellre ett "billigt" bröllop än att ta lån.
Nu en pessimistisk tanke: Tänk om man skiljer sig, hur kul är det att betala av på ett lån varje månad där pengarna gått till bröllopet?!