• Shorona

Ta lån för bröllop?

Skulle Du kunna ta lån för att använda pengarna till bröllop?

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta lån för bröllop?
  • FruSascha

Lisa1976: Men om man inte får ekonomin att gå ihop hur ska man kunna betala tillbaka ett lån då?

• vadskajaghetadå

om man gör som dom med slottet eller bjuder folk utomlands då får man ju en fin upplevelse med.

det skulle jag kunna lägga pengar på, dock aldrig låna.

men att "bara" bjuda på fin middag, ha fin dyr klänning, åka fin flott bil/häst etc, sånt skulle jag aldrig lägga pengar på om jag inte hade råd.

visst, en upplevelse det med, att få vara med på ett bröllop med skoj och god mat..men inte samma sak som att resa bort.

• Lisa1976

Ska man behöva anpassa bröllopet efter plånboken? Det är ju smartast så klart men ekonomin ska inte hindra någon att få ett prinsessbröllop om man vill ha det.

• Lisa1976

FruSacha: Nej det är klart, men vem talar om banklån? Man kanske kan få låna av mamma, farmor eller någon annan?

• vadskajaghetadå
    Lisa1976 skrev 2007-10-14 14:56:06 följande:
    Ska man behöva anpassa bröllopet efter plånboken? Det är ju smartast så klart men ekonomin ska inte hindra någon att få ett prinsessbröllop om man vill ha det.
    men  aldrig..tänk om man skulle behöva betala av lånet om man skiljs sen?

jag är emot lån öht iofs..om man inte pratar om bolån..så att låna till ett bröllop, nej då skulle jag anpassa det efter ekonomin, som sagt, jag gifter mig av kärlek inte allt annat, men allt annat är en kul grej och ett plus, men aldrig värt ett låpn med massa ränta usch...
  • Frila2

Nej, aldrig. Skulle bara ta lån för någonting som blir en investering. Ett bröllop är över på en dag och där försvann pengarna. Jag har tagit lån för att studera, köppa lgh/hus och i framtiden bil.

Svar på tråden Ta lån för bröllop?