mammor till barn med celiaki del 3
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Någon som vet vem som bakar glutenfria tunnbröd, både mjuka och hårda? Förr om åren fanns det att köpa på Matmässan men jag hittar inte vilka som sålde.
Feline:
*rusar in på min hemsida* Ah, miss i Angos recept! Jag skulle ha kolläst det bättre...korrigerat nu! Har inte provbakat det själv. Alla har ju lite olika bak-händer. Själv lyckas jag alltid med receptet på "Andra bullar", som lätt görs om till lussekatter. Dom kan man lätt forma. Men annars är ju spritstipset toppen när man råkar på en trixig deg.
Dom svarade bara att den innehåller gluten. Inget om ppm.
Mailade också till Felix för jag blev lite konfundersam då vi äter krögarpytt.
De svarade att eftersom Workchestersåsen innehåller maltvinägerextrakt som är gjord på korn KAN DEN INNEHÅLLA GLUTEN. Så då blev jag lugn och tänker äta vidare för det borde vara samma som för soja där gluten försvinner i processen men det får givetvis var och en ta ställning till.
Kan också informera om att hon som gjorde tunnbröd har slutat, snyft.....
Någon som vet några bagerier där man kan beställa glutenfritt på postorder? Hittade bara KEA-bageriet i Bulletinen men deras hemsida hade dålig info.
JA, jag blev också nervös. Vi äter också krögarpytt. Emma äter oftast inte så mycket, men ändå........
Himla valv: Kul att du skriver lite igen! Hoppas du mår bättre!! JA, visst är tekakorna goda! JAg brukar använda matskedar och klicka ut med och sen plattar jag till dem med fuktad hand.
Handla glutenfritt på nätet skulle jag också vilja!! Nya bulletinen kom idag, men jag har inte hunnit bläddra i den ännu.
glömde ju berätta. Gissa om jag blev arg på dagispersonalen i onsdags. EMma kom hem och berättade att de bakat pepparkakor. Jaha, var det sådan deg du tålde då frågade jag. NEj sa hon.
Frågar på dagis och mycket riktigt Emma har bakat med vanlig pepparkaksdeg. Deras svar var: Jamen hon fick bara en lite bit och inget mjöl och sen tvättade hon händerna direkt efteråt.
Möjligt........ Och nu hände ju inget, men jag blev väldigt irriterad för de kunde ju frågat oss så hade vi tagit med oss deg. Förra året fick hon ju inte bada alls ohc då sa jag till dem att säga till oss i år, men det verkar ju svårt.
Tänk om hon ätit en bit. Blir så ARG!!!
mammact- FY vad nonchalant gjort av dagis personalen. Jag skulle oxå blivit både arg & besviken. Å hur roligt är det att baka något man inte kan/får äta utav.
Jag skulle egentligen opereras igen nu den 20 dec men fick lyckligtvis flytta fram tiden till januari. Känns inte så kul att vara nyopererad så nära inpå jul.
Ja, det förstår jag!!
Ja, besviken blev man ju också. Nu känner man ju inte att man kan lita på dem på samma sätt längre...