mammor till barn med celiaki del 3
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Hej tjejer! Jag tar tag i saken och fortsätter här med vår tråd. Vi har ju blivit riktigt många nu och det är så kul! Välkommna gamla som nya celiakimammor och även ni mammor som själva har celiaki!!
Appropå en tidigare diskussion.
Ni som fått ersättning från ert försäkringsbolag - har ni fått 2% av försäkringsbeloppet eller kan graden av skada för celiaki variera?
Ja, visst var den god den mjuka pepparkakan!! JAg blev så glad.
Då måste jag baka mjuk pepparkaka ikväll....
Nu är det 13 år sedan vi fick ersättning men varje försäkringsbolag har fastställt till vilken procent handikapp celiaki räknas. Då var det hos Folksam (tror jag vi hade) 4% och dottern fick 50.000kr utbetalt. Har hört vissa som även får månadsvis utbetalning men det har inte vi.
Mjuka pepparkakan ja...
Fan att man e med i vikt väktarna...haha...
Jag går o fantiserar om denna kaka hela dagarna...haha...helt besatt!
"skrattar", Men visst får man fuska lite under någon juldag så man kan äta lite mjuk pepparkaka !!
GOD JUL på er allihop och ha nu det riktigt mysigt med mycket gott på julbordet!!!
God fortsättning på er allihop!! Hoppas julen varit bra!
Feline: Vi fick 15.000kr från Länsförsäkringar. Tror det var 2%.
God Fortsättning.
HAr ingen aning om vad vi fick för procent, men vi fick också från länsförsäkringar, så förmodlingen också 2.
God fortsättning på er!!!
Vi har haft en bra jul trots omständigheterna. Men sonen vaknade på julaftons morgonen med 39.6 i feber, hosta och hes. Sen har febern hållt i sig och idag på em visade den 40.1Var med honom till VC och han har en luftvägs inflammation, mest troligt virus relaterad. Då han har ätit så enorma mängder antibiotika vill läkaren avvakta & se om det ger med sig innom det närmsta. I bilen hem kräktes han upp en massa slem.
Men Tomten kom på besök på Julafton & han är jätteglad över sina julklappar