Suzisuze skrev 2007-10-25 21:12:41 följande:
Lite intresserad av inlägget av Ladylovelylock. Förstår inte vad hon menar på när hon talar om droger?Hmmm... det går bra att föda utan ngn bedövning, men oxå med lättare hjälp av akupunktur eller lustgas. Läkare finns ej i förlossningsrum i sverige om de inte behövs. Föder man hemma är det precis som på sjukhus, med en barnmorska på plats.Och en telefon till ambulans för ALLT kan hända. Man e inte alltid så säker bara för att man tror sig veta hur en drömförlossning ska gå till. Respekt till er som vill ha olika bedövningar , som e relativt pålästa om dessa olika hjälpmedel. Som sagt, vi bor inte i djungeln, som tur e. Man kan få hjälp av sjukvården med en human , kanske rätt smärtfri förlossning-utan för at vara mindre kvinna för det.
Vad jag menade var att JAG vill inte ta några droger, varken epidural eller petidin, inte heller akupunktur eller lustgas! Personligen vill jag helst inte ha en barnmorska närvarande heller, men det går inte min sambo med på. Nu bor inte jag i sverige, men där jag bor har man läkare, barnmorska, sjuksköterska plus upp till 3 andra födande kvinnor med i förlossningsrummet. Så vill ínte jag ha det. Om andra vill så får dom, jag tycker absolut inte att jag skulle vara bättre, eller andra kvinnor sämre, jag uttryckte bara min önskan om hur MIN drömförlossning skulle vara. Tråkigt att du missade det. Jag respekterar alla andra som uttrycker sig här, och anser som sagt inte att man är mindre kvinna om man önskar smärtlindring. Personligen vill jag inte utsätta MIN kropp för några som helst droger, därför kommer jag att stanna hemma när min tid kommer! Hoppas andra kan respektera det!