• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Svirroo

Här dansas det inte men pysslas mycket med lego

Angel: Misstänker att Leo kan ha klängtendes också när han ska lämnas. Ska bli spännande nästa vecka med 4 dagars inskolning. Hoppas det kommer funka...

Klippte (eller försökte i alla fall) Leo i helgen. Det blev sådär. Luggen för kort och inte speciellt jämt han har så mycket hår så de´t var skitsvårt. Funderar på att knata förbi någon frisör för att snygga till honom.

• Angel80

Svirroo - ja lilleman är ju "normalt" inte blyg eller speciellt försiktig när det kommer till andra människor. Men nu är det som om han vet att han ska bli lämnad av pappa och det går absolut inte för sig. Spelar nog faktiskt ingen roll hur de är och har varit i sitt förhållningssätt till andra vuxna och barn tidigare. Det som spelar någon roll är snarare hur stor separationsångest de kan tänkas ha när det verkligen gäller. Alltså när de känner att de verkligen kommer att bli "övergivna".

Vi får hoppas att inskolningen går bra för er. Håller tummarna.

Jag klippte lillemans lugg förra veckan. Det syns inte ens mer än att han slipper att ha det i ögonen. Jag vill egentligen inte klippa men det började bli väl långt, och han blåste liksom upp mot ögonen för att försöka blåsa bort håret.

• Twixie

Vad kommer danserna ifrån? M har också börjat dansa hemma, snurrar runt och "skakar" på rumpan och händerna .

Norpan - Gärna!

Mollan - Stackars Alma! Men varför låta någon gå i samma blöja en hel förmiddag? Hoppas hon är bättre idag!

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Svirroo

Skulle oxå bara klippa lite.... men det blir inte alltid som man tänkt sig! Gillar Leo's långa vilda hår.

• Smurfan 81

Svirroo
    Haha, känne rigen det där! Jag klippte Kevin för andra gången i förra veckan, den här gången blev det mycket bättre än första men det är fortfarande lite snett ich vint lite var stans men jag tycker inte det gör något. Luggen blev också för kort den här gången, men det växer ju snabbt!

Angel
    Åhh, det låter helt underbart! Jag skulle iofs bli glad och nöjd nu bara jag fick ett glas vin på kvällen...

Imorse när jag lämnade Kevin på dagis tittade han bara på mig, sen återgick han till sin bok! Han är vekrligen ett dagisbarn. Igår när jag hämtade honom sa fröken "Man önskar att alla barn var lika lätta in skola in!" Då känner man sig lite stolt!

• mollan nu

Smurfan. hoppas det håller i sig. Alma var duktig och "skötte" sig under inskolningen men nu vill hon inte vara på dagis.
    I morse grät hon tydligen när tobbe lämnade. Jag har sett fram emot att Alma ska börja på dagis just för att hon ska få lite roligare att göra på dagarna. Men nu känns det inte alls så skoj, nästan så jag kan tänka mig vara hemma med henne till sommaren....

Jag ringde faktist förskoleföretståndare och påpekade att Alma haft samma blöja hela förmiddan. Hon ursäktade sig och sa att Alma varit så ledsen så dom ville inte bråka med ett blöjbyte när jag ändå skulle komma så snart och hämta henne. Visst förstår jag dom men det känns ändå inte rätt att hon behövt gå i samma blöja så länge. Och var hon nu såå himla ledsen så hade dom kunnat ringa lite tidigare...

Svirro. jag har oxå klippt Alma och om jag säger så här: nu har det vuxit ut lite...

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smurfan 81

mollan
    Jo, jag sa det att det kommer väl ett bakslag om 2 veckor bara för att han verkar trivas så bra nu! Vi får väl se. Den officiella inskloningen slutade igår, emn jag har lämnat honom sen i fredags utan problem. Igår blev han lit ledsen när vi stängde dörren om fröken! Men han har alltid tyckt att det är jobbigt när folk går, oavsett vem det är.

• sabina82

angel: välkommer hem, låter som du haft det toppen !! härligt !
    hoppas det går bättre på dagis för lilleman snart.

mollan: hon blir ju inte gladare för att hon går runt med kissblöja direkt... stackars liten alma. hoppas dem har bra rutiner, trots det missödet.

smurfan: vad roligt att det funkar bra med inskolningen !

• sabina82

angel: välkommer hem, låter som du haft det toppen !! härligt !
    hoppas det går bättre på dagis för lilleman snart.

mollan: hon blir ju inte gladare för att hon går runt med kissblöja direkt... stackars liten alma. hoppas dem har bra rutiner, trots det missödet.

smurfan: vad roligt att det funkar bra med inskolningen !

• Twixie

Alma - Men vissa saker "måste" man ju göra även om de inte är på humör, som t.ex. att byta blöja. De brukar ju sällan må bättre av att gå i samma blöja. En kollega hade likadant vid dagisstart för hennes dotter (alltså att inskolningen gick bra men sedna kom bakslag) så i två veckor hämtade hon strax efter lunch men långsam upptrappning till 15. Sedan dess har det gått suveränt på dagis.

M har gråtit när Anders lämnat honom men fröknarna har sedan ringt efter någon halvtimme och sagt att han blev på bra humör igen strax efter Anders gått och när han fått komma in i lekrummet Skönt att de ringer och berättar såna saker i början! Idag är tredje dagen och första dagen jag hämtar. Känns lite sådär att hämta vid 15:30 när M har varit nästan sist (en tjej till har varit kvar!) mån + tis och då har ändå Anders hämtat vid 14:30! Vad gör folk på dagarna . Inte för att det blir långa dagar för M så men så sent tycker jag inte att vi hämtar honom att han är sist kvar på sin avdelning. Igår var han först också in och då lämnade han vid 08:20... Det är bara ett barn där också som går 25 h/vecka också.

Ni som är mer hemma på Facebook än en nyreg "Poke" - vad är det?

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006