• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Svirroo

Vi har en knapp för snabbtvätt på våran maskin som man kan välja. Har funkat på alla program som jag har valt hittils. Då tar tvätten max en timma... brukar alltid köra den om jag kommer ihåg. Lite synd att man måste välja den varje gång dock.

• Smurfan 81

Nu har jag varit hos barnmorskan! Jag har 2 cm mjuk livmodertapp kvar och är öppen 2 cm. Hon sa att det var ganska vanligt att man går ett par cm öppen som omföderska, så det var inget märkvärdigt. I och med förvärkarna sa hon att det kan börja när som helst, antagligen kommer jag få lite förvärkar om en stund eftersom hon var där och retade lite. Kroppen och hormonerna är tydligen inte riktigt överrens. Kändes ändå skönt att veta att det hänt nånting därinne!

• Angel80

Smurfan - åh vad spännande det låter. Måste kännas helkonstigt att du snart ska in på förlossningen och snart har ett litet knyte till där hemma. Jag önskar dig all lycka till med förlossningen. Många kramar.

• Pesco

Spännande! Kan tänka mig att du är lite otålig, Smurfan. Hyr ni fortf ut ett rum, förresten? Har det gått bra?

Kom just tillbaka från ett besök hos dagmamman. Hon är så himla skön och jordnära. Jag hade problem med att läsa kontrakt + schema medan hon kom med ytterligare info, barnen stojade omkring och jag försökte hålla att öga på Robin. Människor med hennes simultankapacitet borde ju jobba för försvaret.

Robin klev bara på, pekade ut lampor och kollade på grejer. Nåt hände så att han grät, tror en pojke tog nåt han höll i. Ett tag blev han mammigare, men sen ville han knappt gå. Han är alls inte blyg för DM utan var nästan uppe i famnen på henne.

Nu ska vi hälsa på ett par timmar varje vecka. Hon trodde vi kunde skola in på 3-4 dar om vi hälsade på nu och då.

Så glad att vi slapp dagisen åt fel håll.

• Smurfan 81

Angel
    Tack! ja det känns lite märkligt att vi snart ska bli en till. Samtidigt längtar jag otroligt mycket efter att få hålla i den lilla!

Pesco
    Jo vi hyr ut en rum. Det funkar jättebra! Det dröjer nog ett par år innan vi känner att vi behöver det där rummet så det är jätteskönt.

Idag ringde de från dagis, 39,4 graders feber så det var bara att gå och hämta. Det är väl nästan standard att man klarar en vecka på dagis innan man blir sjuk eller hur?

• Anke
    Smurfan 81 skrev 2008-01-24 14:50:35 följande:
    Angel Tack! ja det känns lite märkligt att vi snart ska bli en till. Samtidigt längtar jag otroligt mycket efter att få hålla i den lilla!PescoJo vi hyr ut en rum. Det funkar jättebra! Det dröjer nog ett par år innan vi känner att vi behöver det där rummet så det är jätteskönt.Idag ringde de från dagis, 39,4 graders feber så det var bara att gå och hämta. Det är väl nästan standard att man klarar en vecka på dagis innan man blir sjuk eller hur?
    det är ju himla lustigt det där. när  jag kom in till bb var jag öppen 3 cm och hade jätteont, och efter 5 timmar var jag öppen typ 3 1/2 cm och hade ännu mycket ondare. så glider du omkring och är öppen 2 cm
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Angel80

Pesco - Det låter ju verkligen toppen.

Idag hade det gått mycket mycket bättre på dagis för lilleman, han var ledsen i en minut eller två men sen hade det gått hur bra som helst.

Maken hade nämligen talat om för lillemans inskolningsfröken att han ÄLSKAR bollar så hon hade fixat med sig några extra till parken idag. Så han fick syn på bollarna så fort de kom dit och satte direkt igång med sitt bolla bolla bolla bolla bolla bolla. Han är tokig ungen. Bara bollar i huvudet. Helt seriöst, han springer runt med sina bollar överallt hemma. Golfbollar, tennisbollar, fotbollar och allt annat som är runt och påminner om en boll.

Tänk vad glad mamma kommer att bli när lilleman blir utlandsproffs. Gärna Italien och Fiorentina, det vore inte dumt.

• Angel80

Anke - jag var öppen närmare 7 cm när jag kom in och ändå så tog det ytterligare 13 timmar innan lilleman tittade ut. Det är verkligen extremt individuellt.

• malincha

Åhhh hjälp mig nu! Nyss ringde tanten från kommunen och erbjöd oss en plats på det dagiset vi ville ha från början! Jag har sån beslutsångest att jag är illamående och vi måste ge besked senast imorgon förmiddag!!
    Han trivs ju så bra hos dagmamman, men å andra sidan bor hon inte så bra till i förhållande till oss. Dessútom får vi ju titt som tätt lämna honom hos en annan då hon är sjuk eller ledig. Och hon bor verkligen åt tjottahejti!
    HJÄLP!!

• Smurfan 81

Hmm... ja, jag var öppen 6 cm när jag kom in, 2 timmar senare var jag fullt öppen och efter ytterligare 3 timmar kom Kevin. Därför känner jag att när det väl sätter igång kan det finnas en risk att det går väldigt snabbt...

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006